Prijswijziging per 1 juli 2022
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Als ik uit pure nieuwsgierigheid in MijnZiggo klik op abonnement wijzigen verschijnt er de tekst:
“Tijd voor een nieuw abonnement
Je hebt een oud Ziggo-pakket. Stel nu zelf een nieuw ideaal pakket samen met digitale tv, internet en vast bellen.”
Het ligt (nog) niet in de bedoeling om mijn abonnement aan te passen,
maar de vraag is wat is er OUD aan mijn Ziggo pakket ?
Ik heb al enkele jaren het volgende abonnement:
>>Internet Compleet - TV Compleet + Next - Vast bellen<< voor €71,- PM
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jocola bedankt! De melding is inderdaad onterecht. Momenteel wordt dit onderzocht. Je mag de melding in ieder geval negeren.
Dat is een vreemde, want je hebt al een Next.
Ben benieuwd wat een Ziggo moderator hierover weet te vertellen.
@Jocola waarschijnlijk is er niks oud aan je pakket want volgens mij doet alles het nog. Ik denk dat Ziggo bedoelt dat jouw pakket (om welke reden dan ook) niet meer in het assortiment van te kiezen pakketten zit. Wat je eventueel zou kunnen bekijken is of er pakketten te kiezen zijn die er hetzelfde of beter uitzien en waarvoor je hetzelfde of minder betaalt.
En als er niks beters of voordeliger te kiezen valt, dan zou ik het persoonlijk lekker laten zitten.
Hallo @Jocola,
Dat is een goede vraag! Wanneer ik je abonnement erbij pak zie ik inderdaad dat je een nieuw portfolio afneemt. Wat @Wim C.aangeeft is een goed punt, maar lijkt in jouw geval niet aan de orde. Zou je eens een screenshot/foto willen sturen van de melding in het scherm? Heb je wel de mogelijkheid om een wijziging door te voeren op de pagina?
"...Ik denk dat Ziggo bedoelt dat jouw pakket (om welke reden dan ook) niet meer in het assortiment van te kiezen pakketten zit...", waardoor je nu waarschijnlijk minder betaald, dan wanneer je een gelijkwaardig nieuw abonnement neemt.
Als u nu een ander abonnement neemt, krijgt u waarschijnlijk eerst een jaar abonnement. Kiest/krijgt u andere hardware, dan betaald u waarschijnlijk ook nog eens €19,75 voor het afhandelen daarvan. Allemaal zaken om toch even over na te denken.
@Pasi Ik betaal € 71,- PM en dat is de reguliere prijs die ook een nieuwe abonnee betaald voor Internet Compleet & TV Compleet+Next & Vaste telefonie. Ik betaalt dus niks minder
@Jocola schreef:....Ik betaalt dus niks minder
Zolang het voor u niets uitmaakt, dan vooral ook niets ( laten ) wijzigen. Laat Ziggo maar "...Tijd voor een nieuw abonnement..." roepen.
Ziggo maakt vaak ( altijd ? ) alleen maar een melding, als het haar uitkomt en dat hoeft ( beslist ) niet altijd in het voordeel van de klant te zijn.
@Krista hierbij de schermmelding
@Pasi Het ligt in de toekomst wel in de bedoeling om de internetsnelheid te verlagen naar Internet Start.
We zijn twee senioren en echt veel downloaden en uploaden doen we niet zo echt veel meer.
Af en toe wat Youtube filmpjes van interesse bekijken en periodiek wat privebestanden van pakweg 1,5 GB geregeld backuppen naar OneDrive.
Naar mijn mening zijn er aan het downgraden van de internetsnelheid nooit kosten verbonden.
@Jocola schreef:...Het ligt in de toekomst wel in de bedoeling om de internetsnelheid te verlagen naar Internet Start.
....Naar mijn mening zijn er aan het downgraden van de internetsnelheid nooit kosten verbonden.
Ja, dat komt ons ook bekend voor.
Maar als u naar 'Internet Start' overgaat, dan kan het natuurlijk ook zijn, dat Ziggo dit alleen maar wil doen, als uw huidige Ziggo abonnement geactualiseerd wordt. Wat misschien ook gevolg kan hebben voor de hardware en/of de uiteindelijke prijs.
Ps. was er ook niet een mogelijkheid, om na de overgang naar een 'Internet Start' abonnement, de internet snelheid gratis te verhogen ? Ik meen me te herinneren dat dit wel mogelijk was met een 50/5 abonnement, welke na 1 maand verhoogd kon worden naar 100/10 ( of zoiets ).
Ik denk dat iedereen dat te zien krijgt als je in 'mijnziggo' bent en klikt op 'wijzig abonnement', ik krijg het iig ook te zien.
Persoonlijk zou ik wel andere dingen kunnen bedenken, die Ziggo nog kan/moet wijzigen en die een voor de klant hogere prio hebben. Dit zal wel een commercieel doel hebben...
@Jocola bedankt! De melding is inderdaad onterecht. Momenteel wordt dit onderzocht. Je mag de melding in ieder geval negeren.
@Pasi schreef:Ps. was er ook niet een mogelijkheid, om na de overgang naar een 'Internet Start' abonnement, de internet snelheid gratis te verhogen ? Ik meen me te herinneren dat dit wel mogelijk was met een 50/5 abonnement, welke na 1 maand verhoogd kon worden naar 100/10 ( of zoiets ).
Aanvulling Internet Start is nu standaard 75/10 het Start XXL abonnement is nu 150/15.
Ik heb nooit een aanbod gezien of gevonden voor een verhoging zonder extra kosten.
@RoWi. schreef:Het kan nog vreemder, ik zou geen internet afnemen.
Blijkbaar is de commercieel afdeling weer bezig geweest. Gelukkig hebben die meer verstand van .... ehhh, waarvan eigenlijk ??
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...