1
Vraag
2
Reacties
Yordi 82

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is het mogelijk om een Ziggo abonnement tijdelijk te pauzeren?

Ik ga tijdelijk op een vakantiepark wonen omdat mijn nieuwbouwwoning later opgeleverd wordt. Nu is het zo dat ik graag gebruik wil blijven maken van mijn emailadres. Nu begrijp ik dat er geen mogelijkheid is om je huidige abonnement op een soort pauze stand te zetten. Ik kan namelijk ook niet het abonnement op de nieuwe woning zetten aangezien deze nog niet is opgeleverd. Dit is toch totaal niet klantvriendelijk? Ik gebruik nu mijn huidige emailadres al jaren en nu word ik eigenlijk gedwongen dit op te geven omdat ziggo geen mogelijkheden heeft om dit op een soort van overbruggings abonnement te zetten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem?

Ziggo hebben jullie hier niet een klantvriendelijke oplossing voor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7693Posts
  • 2274Oplossingen
  • 3607Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @Yordi 82

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Aangezien een verhuizing duur genoeg is, kan ik mij goed voorstellen dat je graag wilt weten of er andere manieren zijn om je e-mailadres te behouden. Het abonnement tijdelijk pauzeren is niet mogelijk. Zodra het abonnement op internet wordt opgezegd, komt het e-mailadres te vervallen. Als dit een @ziggo.nl e-mailadres is, dan blijft dit e-mailadres 3 maanden in quarantaine. Na deze periode wordt het e-mailadres vrijgegeven en kan deze opnieuw aangemaakt worden. 

E-mailadressen welke eindigen op @upcmail.nl of @casema.nl komen te vervallen en kunnen niet opnieuw aangemaakt worden. Ik zie dat je gebruik maakt van een @casema.nl e-mailadres. Wil je deze behouden, dan zal het abonnement op internet dus actief moeten blijven. Wél kun je jouw huidige abonnement (Internet Complete en TV Max) downgraden naar bijvoorbeeld alleen Internet Start. Het e-mailadres blijft dan actief. Zodra je jouw intrek hebt genomen in je nieuwe woning, dan kun je het abonnement altijd weer upgraden. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7693Posts
  • 2274Oplossingen
  • 3607Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @Yordi 82

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Aangezien een verhuizing duur genoeg is, kan ik mij goed voorstellen dat je graag wilt weten of er andere manieren zijn om je e-mailadres te behouden. Het abonnement tijdelijk pauzeren is niet mogelijk. Zodra het abonnement op internet wordt opgezegd, komt het e-mailadres te vervallen. Als dit een @ziggo.nl e-mailadres is, dan blijft dit e-mailadres 3 maanden in quarantaine. Na deze periode wordt het e-mailadres vrijgegeven en kan deze opnieuw aangemaakt worden. 

E-mailadressen welke eindigen op @upcmail.nl of @casema.nl komen te vervallen en kunnen niet opnieuw aangemaakt worden. Ik zie dat je gebruik maakt van een @casema.nl e-mailadres. Wil je deze behouden, dan zal het abonnement op internet dus actief moeten blijven. Wél kun je jouw huidige abonnement (Internet Complete en TV Max) downgraden naar bijvoorbeeld alleen Internet Start. Het e-mailadres blijft dan actief. Zodra je jouw intrek hebt genomen in je nieuwe woning, dan kun je het abonnement altijd weer upgraden. 

Yordi 82
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia Ziggo 

Bedankt voor je reactie. Op welk adres kan ik het ziggo internet start dan zetten. Ik zit namelijk tijdelijk in een woning op een vakantiepark waar ik geen abonnement kan zetten. Ik neem aan dat ik het huidige adres niet kan gebruiken.

Van een Collega van je kreeg ik nog een tip: “Om een e-mailadres actief te houden, moet deze gekoppeld zijn aan een Ziggo internet abonnement. Heb je wellicht familie/vrienden met een goeie vertrouwens-band met een Ziggo abonnement? We kunnen dan kijken naar de mogelijkheid het e-mailadres tijdelijk onder dat abonnement te zetten.

Is dat eventueel een mogelijkheid en kan ik dan contact hebben met iemand van ziggo die dit kan regelen?

ik hoor graag

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7693Posts
  • 2274Oplossingen
  • 3607Likes

Ik vind het een prachtig stukje out of the box denken. Dat vooropgesteld! Om te beginnen zetten wij als medewerkers een e-mailadres niet (tijdelijk) onder een andere klant zijn gegevens. Het beheren van e-mailadressen is altijd een volledige selfservice van de klant, vanwege privacy. 

Als het een @ziggo.nl e-mailadres had geweest, dan had je deze opnieuw kunnen aanmaken. Bij een @casema.nl e-mailadres is die mogelijkheid er niet. Zodra het abonnement op internet is opgezegd, dan komt dit e-mailadres te vervallen. Als de nieuwe bewoner van je huidige adres geen Ziggo afneemt, dan kan je Ziggo pakket actief blijven op dat adres. Wil de nieuwe bewoner Ziggo? Dan is die mogelijkheid er niet, omdat je geen twee Ziggo aansluitingen op één adres kunt afnemen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic