Is Ziggo Russisch geworden?

Mijn excuses voor het veel plaatsen maar hier wordt ik echt niet goed van.

Als ik wil inloggen op mijn ziggo via laptop, krijg ik eerst een russische aanmelding, daarna een soms een duitse aanmelding en dan pas krijg ik de website van ziggo zoals het hoort.

Voorheen nooit geen problemen gehad, geen virussen op laptop etc.

Gebruik ook F-secure etc.

Maar steeds 3x moeten aanmelden eer ik echt ingelogd ben vindt ik echt niet kunnen in deze tijd.

Deze vraag al aan Ziggo gesteld kreeg ik een miep aan de mail die mij gewoon doodleuk verteld, dan gebruik je maar de ziggo app op je telefoon en klaar was Ziggo, nee dat wil ik juist niet al die apps, ik wil gewoon normaal kunnen inloggen op ziggo zonder eerst 3x omgeleid te worden.

En afschepen van ziggo ben ik ondertussen wel gewend.

Als er iets komt wat er niet op hun scherm staat, weten ze niets meer en krijg je de een na de andere domme oplossing.

Sorry moest me ff laten gaan want erg vriendelijke zijn ze soms niet bij de klantenservice.

 

Sunset
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
1 Geaccepteerde oplossing

@Sunset

Okey, probeer nu dan weer Chrome in Nederlands + translation naar gewenste setting.

Wederom Koekjes verwijderen en dan Chrome herstarten.

We weten nu in elk geval dat wij het in language/location instellingen moeten zoeken van Google Chrome.

En dat wederom mijn aangepaste stappen, pas verder gaan na het uitsluiten van de vorige.

Gebruik bij voorkeur gewoon chrome's verwijdering functie van Cookies en overige site data.

Bekijk in context

Jonathan-458
Super Expert
Super Expert
  • 2156Reacties
  • 142Oplossingen
  • 615Likes
186 Reacties 186

Als ik hier inlog ga ik gelijk door naar Mijn Ziggo

Arnold1310
Expert
Expert
  • 925Reacties
  • 50Oplossingen
  • 234Likes

Ik ga gewoon naar de hoofdwebsite van Ziggo en dan neem ik de eerste wat bij gogle verschijnt en dan krijg ik drie aanmeld vensters, eerst russisch, dan engels of duits en dan pas die met de oranje balken.

Dus drie keer inloggen eer ik goed zit en ik klik dan echt gewoon op mijn ziggo rechtsbovenaan.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Gebruik je een vpn?

Wat gebeurt er als je een andere browser gebruikt?

Cookies al eens gewist?

Misschien als je je 2e  en 3e plaatje wat duidelijker post er wat aan het adres te zien is.

 

Gebruik je een google search die Russisch ingesteld is?

Steefb
Expert
Expert
  • 7739Reacties
  • 1346Oplossingen
  • 2155Likes

Nee ik gebruik ook geen vpn, cokkies en andere zaken maak ik elke avond leeg en gebruik ccleaner, f-secure en soms andere virusscanners zodat de laptop op en top gezond blijft.

Google search is gewoon in het Nederlands, ben ook geen buitenlander met alle respect dus geen andere taal ingesteld.

En als ik hier op de community een antwoord krijg en ik wil inloggen krijg ik hetzelfde, kan absoluut niet inloggen via hier, dan moet ik eerst naar de website van ziggo, daar inloggen en dan op antwoord klikken en dan pas kan ik lezen en reageren.

Als ik via hier in wil loggen krijg ik meteen die russische aanmelding.

Ik zal uitloggen en dan even nieuwe screenshots maken en die plaatsen.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

De afbeeldingen, duurde even want ik kan onmogelijk hier op de community meteen inloggen, dan verwijst hij mij naar de Russische pagina, dan engels of duitse versie en dan pas ziggo zelf. Dan vervolgens moet ik naar de community gaan en dan weer inloggen en soms lukt het dan meteen maar vaak ook weer drie keer inloggen eer ik kan lezen en reageren, gek wordt je ervan.

Was het maar @Home gebleven toen was alles zonder problemen en zonder gedoe.

Excuses voor de grote plaatjes maar zo kun je zien welke adresbalk er staat.,

 

 

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

En als u een andere browser gebruikt?

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

Ook precies hetzelfde, via Google of Microsoft Edge maakt geen verschil uit.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Welke url ( adres ) gebruikt u ?

Deze gebruik ik voor dit forum: https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=community

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

@Sunset ,

Ga eens gewoon naar: https://www.ziggo.nl/

Dat is de echte site van Ziggo, geen google nodig.

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1643Reacties
  • 156Oplossingen
  • 396Likes

Ook dat maakt geen verschil uit, dan ga ik daar naartoe, klik op mijn ziggo en dan weer de drie inlog pagina's.

Dus links of rechtsom maakt geen verschil.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Pasi wrote:

Welke url ( adres ) gebruikt u ?

www.ziggo.nl

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Een Windows desktop ? op Welke taal/regio/Land staat deze ingesteld?

 

Toets Windowsvlag + R, en knip/plak: ms-settings:regionlanguage

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1643Reacties
  • 156Oplossingen
  • 396Likes

Dat staat allemaal goed, ben wel wat thuis in laptops etc. 

Ik repareer er ook wel eens een.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Sparco1955 wrote:

@Sunset ,

En wat doet https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=ziggo-selfcare ?

 

Soms goed en soms ook de drie keer inloggen.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Iets met uw account?  > en als u op uw smartphone inlogt ? Of andere device?

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1643Reacties
  • 156Oplossingen
  • 396Likes

Sparco1955 wrote:

@Sunset ,

Misschien in het verleden een talenpakket geïnstalleerd?

https://answers.microsoft.com/nl-nl/ie/forum/all/edge-en-ie-tonen-russisch-inlogscherm-bij-mijn/a5d1...

 

Nee, staat alleen Nederlands, Engels en Duits op.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Pasi wrote:

Iets met uw account?  > en als u op uw smartphone inlogt ? Of andere device?

Account lijkt ook alles goed te zijn, dan zou ik het moeten zien als ik ingelogd ben.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

En als er al dingen fout zouden zijn, dan zou ik het op meerdere accounts moeten hebben, maar waar ik ook inlog, alleen met ziggo is dat probleem.

als ik bij vodafone inlog is er iets aan de hand en ook bij andere accounts niet.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Staat er op de Windows pc ook een ander Windows account waarmee u op Windows kan inloggen ( en daarna op de Ziggo website inloggen ) ?

Anders eens één aanmaken. Die krijgt namelijk een standaard/schoon profiel.

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

Nee staat maar 1 account op en de laptop is schoon, heb pas in juni een nieuwe start met windows gemaakt, dus helemaal leeg en opnieuw geinstalleerd.

Dat doe ik een of twee keer per jaar dan blijft alles schoon en snel.

Op andere laptop boven heb ik precies hetzelfde met inloggen, dus lijkt mij heel erg sterk dat het hier in huis aan de apparaten ligt.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Sunset wrote:

Dat doe ik een of twee keer per jaar dan blijft alles schoon en snel.

Op andere laptop boven heb ik precies hetzelfde met inloggen, dus lijkt mij heel erg sterk dat het hier in huis aan de apparaten ligt.

Een image backup maken met Acronis True image ( of dergelijk )? Binnen 10 min. weer een schone en snelle Windows. Updates installeren en dan nieuwe backup maken.

Op een andere laptop ook? Ja, dan is het ook geen Windows/lokaal account probleem.

Dit ( ook op een andere laptop ) is trouwens wel een belangrijke opmerking. Dan hadden we Windows gelijk kunnen af/weg-strepen.

FF geen ideeën meer !

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

Klopt ik heb ook geen idee meer.

Ook steeds als hier een antwoord is en ik wil inloggen krijg ik het russische inlogvenster en kan ik nog niet inloggen.

Ik moet dan echt naar ziggo.nl gaan, daar inloggen drie keer en dan hier nog eens inloggen eer ik kan antwoorden en ik wordt eerlijk gezegd wel erg moe van dat gedoe.

Dus of ik nog lang op dit forum zal blijven weet ik niet, de zin en pret gaat er zo weg vanaf als je steeds zo moet inloggen.

En dat heb ik met de gewone ziggo site ook, probeer zoveel mogelijk weg te blijven daar want leuk is het allang niet meer.

Het is zelfs zo dat ik soms overweeg om over te stappen alleen om dit gedoe alleen al.

Tel daarbij op dat het helaas bij de klantenservice van ziggo zo is dat de klant het altijd fout doet, foute spullen heeft, een kind is gezien hoe je soms behandeld wordt door klantenservice en dat maakt het er allemaal niet leuker op.

Ik ben al sinds @home klant van ziggo en toen had ik isdn 4 lijnen en alles werkte perfect, nooit geen problemen, super vriendelijke klantenservice en sinds het ziggo is geworden is het naar mijn mening hard achteruit gelopen.

En ook het ineens veranderen van iets zodat de CI+ 1.2 versies niet meer werkten zonder kennisgeving is ook zoiets, klanten op onnodige hoge kosten jagen.

Ik laat het voor nu maar zo zijn, dan hopelijk zo min mogelijk in loggen en hopen dat het ooit weer een plezier is om klant bij ziggo te zijn, maar dat zal pas gebeuren als ziggo met een pakket komt waar je zelf de zenders kan kiezen die je wilt en niet hoeft te betalen voor al die on nodige zenders waar je nooit naar kijkt 🙂

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Het ligt niet aan Ziggo. Anders zouden honderdduizenden daar ook last van hebben. Sorry, maar het ligt aan je laptop. Het lijkt er op dat het host bestand is aangepast. Probeer deze eens. Aangezien je er verstand van hebt:

https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html

Dan 
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner

 

En kijk ook eens waar je DNS server op staat (even googelen). Automatisch of zelf ingevuld. Zelf al jaren https://1.1.1.1/nl/

MaxH
Expert
Expert
  • 2170Reacties
  • 72Oplossingen
  • 662Likes

DNS staat op automatisch.

malware gebruik ik ook regelmatig evenals hitman pro, maar die vinden niets.

Het laden gaat ook altijd erg langzaam maar dat zal wel aan de laptop zelf liggen, die is al 6 jaar oud, dus meer de nieuwste, al wordt die niet erg veel gebruikt.

Je zou toch zeggen dat als ik jaarlijks twee keer met een frisse nieuwe start begin op de laptop dat die fabrieksinstellingen goed zullen zijn.

Geen zwaar werk op de laptop als wat googlen af en toe, staat meer aan voor mail als voor wat anders.

Vroeger had ik zware muziekbewerkingsprogramma's en videobewerkingsprogramma's erop voor mijn band ( video en lasershow achter ons) maar daar gebruikte ik een kast voor en geen laptop

Dus de laptop wordt meer moe van niets doen als dat die gebruikt wordt 🙂 🙂 🙂

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Check dan het host file. Misschien staan daar rare verwijzingen in.

MaxH
Expert
Expert
  • 2170Reacties
  • 72Oplossingen
  • 662Likes

Ik ga de laptop maar weer eens terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Nu kan ik niet eens meer:C:\Windows\System32\Drivers\Etc vinden, het gehele windows mapje is weg als ik zoek naar de host file.

Kom er morgen op terug.

Hartelijk dank zover voor de info, ik ga eens kijken of het terug zetten wat oplost.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Sunset wrote:

Nee staat maar 1 account op en de laptop is schoon, heb pas in juni een nieuwe start met windows gemaakt, dus helemaal leeg en opnieuw geinstalleerd.

….

Op andere laptop boven heb ik precies hetzelfde met inloggen, dus lijkt mij heel erg sterk dat het hier in huis aan de apparaten ligt.


Dan zouden beide laptops dit probleem moeten hebben? Toch ooit ‘slechte’ software gebruikt of een virus?

Pasi
Expert
Expert
  • 2944Reacties
  • 163Oplossingen
  • 983Likes

Dan zouden ze het inderdaad beide moeten hebben.

Nee, dat denk ik niet, de programma's die ik had waren allemaal legaal gekocht i.v.m. aftrek belasting 🙂

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Sunset Het vreemde is wel dat we dit probleem hier eigenlijk nooit voorbij zien komen.

Zat problemen met inloggen maar deze nooit.

 

Dat het dan ergens in jouw instellingen / installatie ligt lijkt een logische gevolgtrekking.

 

Steefb
Expert
Expert
  • 7739Reacties
  • 1346Oplossingen
  • 2155Likes

Steefb wrote:

@Sunset Het vreemde is wel dat we dit probleem hier eigenlijk nooit voorbij zien komen.

Zat problemen met inloggen maar deze nooit.

 

Dat het dan ergens in jouw instellingen / installatie ligt lijkt een logische gevolgtrekking.

 

Kan kloppen, maar met twee laptops tegelijk, dat lijkt mij wel heel sterk, ik heb gewoon de standaard instellingen van windows en doe niets geks met de laptops, zoals ik al zei, ze worden moe van het niet intens gebruikt worden als zo nu en dan eens op internet maar vooral mail.

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Log eens in in je MS account, > ga naar beveiliging > browse geschiedenis wissen. Ben benieuwd of dat het probleem oplost.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5158Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1789Likes

KBX458 wrote:

Log eens in in je MS account, > ga naar beveiliging > browse geschiedenis wissen. Ben benieuwd of dat het probleem oplost.

Ik heb geen microsoft account en browser maak ik elke avond leeg, clean elke avond voor afsluiten de laptop

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Nog een mogelijkheid:

instellingen > update > windows beveiliging > virus en bedreigingsbeveiliging > scan opties > aanvinken: MS off line scan > > nu scannen.

Als dit niet helpt,  weet ik het ook niet meer.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5158Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1789Likes

KBX458 wrote:

Nog een mogelijkheid:

instellingen > update > windows beveiliging > virus en bedreigingsbeveiliging > scan opties > aanvinken: MS off line scan > > nu scannen.

Als dit niet helpt,  weet ik het ook niet meer.

Ik ga het eens proberen dank je wel 🙂

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

KBX458 wrote:

Nog een mogelijkheid:

instellingen > update > windows beveiliging > virus en bedreigingsbeveiliging > scan opties > aanvinken: MS off line scan > > nu scannen.

Als dit niet helpt,  weet ik het ook niet meer.

Ik zie scan opties niet staan, komt dat omdat ik F-secure van ziggo gebruik?

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

 

Sunset
topicstarter
Raadgever
  • 150Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

windowsbeveiliging > klikken op het bovenste vakje virus en bedreigingbeveiliging > dan vind je de scanopties.

Was even onvolledig.

Zie nu pas je reactie. Klik eens op ms defender antivirus opties.

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5158Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1789Likes

Uitgelicht topic