1
Vraag
2
Reacties
Sunset

Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Is Ziggo Russisch geworden?

Mijn excuses voor het veel plaatsen maar hier wordt ik echt niet goed van.

Als ik wil inloggen op mijn ziggo via laptop, krijg ik eerst een russische aanmelding, daarna een soms een duitse aanmelding en dan pas krijg ik de website van ziggo zoals het hoort.

Voorheen nooit geen problemen gehad, geen virussen op laptop etc.

Gebruik ook F-secure etc.

Maar steeds 3x moeten aanmelden eer ik echt ingelogd ben vindt ik echt niet kunnen in deze tijd.

Deze vraag al aan Ziggo gesteld kreeg ik een miep aan de mail die mij gewoon doodleuk verteld, dan gebruik je maar de ziggo app op je telefoon en klaar was Ziggo, nee dat wil ik juist niet al die apps, ik wil gewoon normaal kunnen inloggen op ziggo zonder eerst 3x omgeleid te worden.

En afschepen van ziggo ben ik ondertussen wel gewend.

Als er iets komt wat er niet op hun scherm staat, weten ze niets meer en krijg je de een na de andere domme oplossing.

Sorry moest me ff laten gaan want erg vriendelijke zijn ze soms niet bij de klantenservice.

 

186 Reacties 186
Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

En als er al dingen fout zouden zijn, dan zou ik het op meerdere accounts moeten hebben, maar waar ik ook inlog, alleen met ziggo is dat probleem.

als ik bij vodafone inlog is er iets aan de hand en ook bij andere accounts niet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Staat er op de Windows pc ook een ander Windows account waarmee u op Windows kan inloggen ( en daarna op de Ziggo website inloggen ) ?

Anders eens één aanmaken. Die krijgt namelijk een standaard/schoon profiel.

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Nee staat maar 1 account op en de laptop is schoon, heb pas in juni een nieuwe start met windows gemaakt, dus helemaal leeg en opnieuw geinstalleerd.

Dat doe ik een of twee keer per jaar dan blijft alles schoon en snel.

Op andere laptop boven heb ik precies hetzelfde met inloggen, dus lijkt mij heel erg sterk dat het hier in huis aan de apparaten ligt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Sunset wrote:

Dat doe ik een of twee keer per jaar dan blijft alles schoon en snel.

Op andere laptop boven heb ik precies hetzelfde met inloggen, dus lijkt mij heel erg sterk dat het hier in huis aan de apparaten ligt.

Een image backup maken met Acronis True image ( of dergelijk )? Binnen 10 min. weer een schone en snelle Windows. Updates installeren en dan nieuwe backup maken.

Op een andere laptop ook? Ja, dan is het ook geen Windows/lokaal account probleem.

Dit ( ook op een andere laptop ) is trouwens wel een belangrijke opmerking. Dan hadden we Windows gelijk kunnen af/weg-strepen.

FF geen ideeën meer !

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Klopt ik heb ook geen idee meer.

Ook steeds als hier een antwoord is en ik wil inloggen krijg ik het russische inlogvenster en kan ik nog niet inloggen.

Ik moet dan echt naar ziggo.nl gaan, daar inloggen drie keer en dan hier nog eens inloggen eer ik kan antwoorden en ik wordt eerlijk gezegd wel erg moe van dat gedoe.

Dus of ik nog lang op dit forum zal blijven weet ik niet, de zin en pret gaat er zo weg vanaf als je steeds zo moet inloggen.

En dat heb ik met de gewone ziggo site ook, probeer zoveel mogelijk weg te blijven daar want leuk is het allang niet meer.

Het is zelfs zo dat ik soms overweeg om over te stappen alleen om dit gedoe alleen al.

Tel daarbij op dat het helaas bij de klantenservice van ziggo zo is dat de klant het altijd fout doet, foute spullen heeft, een kind is gezien hoe je soms behandeld wordt door klantenservice en dat maakt het er allemaal niet leuker op.

Ik ben al sinds @home klant van ziggo en toen had ik isdn 4 lijnen en alles werkte perfect, nooit geen problemen, super vriendelijke klantenservice en sinds het ziggo is geworden is het naar mijn mening hard achteruit gelopen.

En ook het ineens veranderen van iets zodat de CI+ 1.2 versies niet meer werkten zonder kennisgeving is ook zoiets, klanten op onnodige hoge kosten jagen.

Ik laat het voor nu maar zo zijn, dan hopelijk zo min mogelijk in loggen en hopen dat het ooit weer een plezier is om klant bij ziggo te zijn, maar dat zal pas gebeuren als ziggo met een pakket komt waar je zelf de zenders kan kiezen die je wilt en niet hoeft te betalen voor al die on nodige zenders waar je nooit naar kijkt 🙂

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Het ligt niet aan Ziggo. Anders zouden honderdduizenden daar ook last van hebben. Sorry, maar het ligt aan je laptop. Het lijkt er op dat het host bestand is aangepast. Probeer deze eens. Aangezien je er verstand van hebt:

https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html

Dan 
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner

 

En kijk ook eens waar je DNS server op staat (even googelen). Automatisch of zelf ingevuld. Zelf al jaren https://1.1.1.1/nl/

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

DNS staat op automatisch.

malware gebruik ik ook regelmatig evenals hitman pro, maar die vinden niets.

Het laden gaat ook altijd erg langzaam maar dat zal wel aan de laptop zelf liggen, die is al 6 jaar oud, dus meer de nieuwste, al wordt die niet erg veel gebruikt.

Je zou toch zeggen dat als ik jaarlijks twee keer met een frisse nieuwe start begin op de laptop dat die fabrieksinstellingen goed zullen zijn.

Geen zwaar werk op de laptop als wat googlen af en toe, staat meer aan voor mail als voor wat anders.

Vroeger had ik zware muziekbewerkingsprogramma's en videobewerkingsprogramma's erop voor mijn band ( video en lasershow achter ons) maar daar gebruikte ik een kast voor en geen laptop

Dus de laptop wordt meer moe van niets doen als dat die gebruikt wordt 🙂 🙂 🙂

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Check dan het host file. Misschien staan daar rare verwijzingen in.

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ik ga de laptop maar weer eens terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Nu kan ik niet eens meer:C:\Windows\System32\Drivers\Etc vinden, het gehele windows mapje is weg als ik zoek naar de host file.

Kom er morgen op terug.

Hartelijk dank zover voor de info, ik ga eens kijken of het terug zetten wat oplost.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Sunset wrote:

Nee staat maar 1 account op en de laptop is schoon, heb pas in juni een nieuwe start met windows gemaakt, dus helemaal leeg en opnieuw geinstalleerd.

….

Op andere laptop boven heb ik precies hetzelfde met inloggen, dus lijkt mij heel erg sterk dat het hier in huis aan de apparaten ligt.


Dan zouden beide laptops dit probleem moeten hebben? Toch ooit ‘slechte’ software gebruikt of een virus?

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Dan zouden ze het inderdaad beide moeten hebben.

Nee, dat denk ik niet, de programma's die ik had waren allemaal legaal gekocht i.v.m. aftrek belasting 🙂

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Sunset Het vreemde is wel dat we dit probleem hier eigenlijk nooit voorbij zien komen.

Zat problemen met inloggen maar deze nooit.

 

Dat het dan ergens in jouw instellingen / installatie ligt lijkt een logische gevolgtrekking.

 

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Steefb wrote:

@Sunset Het vreemde is wel dat we dit probleem hier eigenlijk nooit voorbij zien komen.

Zat problemen met inloggen maar deze nooit.

 

Dat het dan ergens in jouw instellingen / installatie ligt lijkt een logische gevolgtrekking.

 

Kan kloppen, maar met twee laptops tegelijk, dat lijkt mij wel heel sterk, ik heb gewoon de standaard instellingen van windows en doe niets geks met de laptops, zoals ik al zei, ze worden moe van het niet intens gebruikt worden als zo nu en dan eens op internet maar vooral mail.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Log eens in in je MS account, > ga naar beveiliging > browse geschiedenis wissen. Ben benieuwd of dat het probleem oplost.

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
KBX458 wrote:

Log eens in in je MS account, > ga naar beveiliging > browse geschiedenis wissen. Ben benieuwd of dat het probleem oplost.

Ik heb geen microsoft account en browser maak ik elke avond leeg, clean elke avond voor afsluiten de laptop

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Nog een mogelijkheid:

instellingen > update > windows beveiliging > virus en bedreigingsbeveiliging > scan opties > aanvinken: MS off line scan > > nu scannen.

Als dit niet helpt,  weet ik het ook niet meer.

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
KBX458 wrote:

Nog een mogelijkheid:

instellingen > update > windows beveiliging > virus en bedreigingsbeveiliging > scan opties > aanvinken: MS off line scan > > nu scannen.

Als dit niet helpt,  weet ik het ook niet meer.

Ik ga het eens proberen dank je wel 🙂

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
KBX458 wrote:

Nog een mogelijkheid:

instellingen > update > windows beveiliging > virus en bedreigingsbeveiliging > scan opties > aanvinken: MS off line scan > > nu scannen.

Als dit niet helpt,  weet ik het ook niet meer.

Ik zie scan opties niet staan, komt dat omdat ik F-secure van ziggo gebruik?

Sunset
Topicstarter
Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

windowsbeveiliging > klikken op het bovenste vakje virus en bedreigingbeveiliging > dan vind je de scanopties.

Was even onvolledig.

Zie nu pas je reactie. Klik eens op ms defender antivirus opties.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic