Ik was in de veronderstelling dat je maandelijks je internetsnelheid kon wijzigen. Maar ik zie nu dat je dan vastzit aan een contract van 12 maanden. Klopt dit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!
Hey allemaal.
Het klopt dat het aanpassen van je abonnement van een oud naar een nieuw pakket, tegenwoordig vrijwel altijd wordt gedaan in combinatie met een jaarcontract. Dit heeft zoals al genoemd door anderen, onder andere te maken met het feit dat de nieuwe pakketten in veel gevallen voordeliger zijn en soms ook gepaard gaan met nieuwe apparatuur. Uiteraard zal een jaarcontract altijd moeten worden gecommuniceerd bij het aangaan. Zie je dit dus níet staan bij het wijzigen van je abonnement, zal in dat specifieke geval het niet gelden. Kijk dus altijd goed naar wat er wordt benoemd bij het wijzigen van je abonnement.
Omdat er onwijs veel specifieke situaties zijn (honderden verschillende abonnementsvormen, bijvoorbeeld), kan ik hier niet zeggen "in alle gevallen geldt dit of dat". Check het daarom altijd voor jezelf. En kom je er in MijnZiggo en/of op de site niet achter, dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen om te helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt via Mijn Ziggo controleren of je abonnement momenteel maandelijks opzegbaar c.q. contractvrij is. Je gaat geen nieuw contract aan zolang geen korting of gratis extra wordt toegevoegd aan het nieuwe abonnement. Alvorens je daadwerkelijk bestelt zie je nog de samenstelling van het nieuwe abonnement ter controle.
En waarom zou dit niet kloppen? Ziggo bepaalt zelf de voorwaarden. Waarom zou er geen nieuw jaarcontract hier tegenover mogen staan? Staat los van wel of geen korting of iets extra's in ruil voor een nieuw jaarcontract. Het is namelijk geen standaard en geen recht.
@soepstengel in de basis kan je je pakket inderdaad zonder gevolgen aanpassen. Er heeft echter recent een wijziging plaatsgevonden. Wanneer je nog niet op het nieuwe Wifi portfolio zit maar daar na de wijziging wel op terechtkomt dan wil Ziggo daarvoor terug dat je opnieuw een jaarcontract afsluit. De prijzen zijn relatief gezien ook iets lager. Zit je reeds op het Wifi portfolio dan kan je als vanouds wijzigen doen zonder consequenties.
Ik ben zelf in april overgestapt van Internet Max naar Wifi Middel (dus ook van oud naar nieuw portfolio) en mijn abonnement is nog steeds maandelijks opzegbaar.
@tobiastheebe dat kan kloppen. Met recent bedoel ik sinds 26 mei.
Ik zie nu inderdaad dat de algemene voorwaarden op 26 mei aangepast zijn, ik was daarvan niet op de hoogte. Ik heb alleen nog geen lid gevonden over overstap naar het nieuwe portfolio.
Ook ik ben kort gelden overgestapt van Elite naar het Wifi Groot abonnement.
Dit was wel vóór 26 mei 2025.
In mijn.ziggo.nl staat nog steeds:
Opvallend dat wij als klant niet op de hoogte waren van een aanpassing van de algemene voorwaarden.
Zeker als deze in het nadeel van de klant zouden zijn.........
@Marinus wat wettelijk betekent dat voor jou de voorwaarden niet zijn gewijzigd.
De algemene voorwaarden zijn wel aangepast, echter mogelijk niet in mijn nadeel.
Als je je pakket gaat wijzigen en dan ga je automatisch akkoord als je de boel afhandelt, dus de voorwaarden die gelden bij het afsluiten zijn nu voor jou van toepassing.
Als dit voor iedereen zou gaan gelden dan kan iedereen zijn vaste contract opzeggen als die dat zou willen per ingang wijziging voorwaarden omdat dit een verslechtering is.
In mijn ziggo staat maandelijks, dan zou ik toch alleen sneller internet kunnen nemen zonder dat het een contract van 12 maanden wordt. Alleen als ik het wil verhogen van 250 mb naar 400 mb dan staat er contract van 12 maanden.
Zo begrijp ik de wet.
NB: alle klanten van Ziggo kunnen voor 1 juli hun contract kosteloos opzeggen omdat Ziggo stopt met “wifispots”.
@soepstengel Deze gegevens geven alleen aan dat je nu contractvrij bent en dus elke maand je abonnement kunt opzeggen/aanpassen. Dat wil niet zeggen dat een nieuw aanbod contractvrij zou moeten zijn.
@Marinus Dat zou inderdaad ook nog kunnen 🙂
Dit is toch geen nieuw aanbod? Ik heb alleen een paar maanden geleden van ziggo een mail gehad dat mijn internetsnelheid verhoogd werd van 200 mb naar 250 mb. Ik heb nooit een mail van ze gehad dat 400 mb goedkoper is dan 250 mb. Daar ben ik nu zelf achtergekomen.
@soepstengel Op het moment dat jij je pakket wilt aanpassen dan krijg je hiervoor toch een nieuw aanbod? Of ook wel, er wordt getoond wat de nieuwe prijs wordt en de voorwaarden die hier aan vastzitten.
Dan verschillen wij van mening over het woordje aanbod. Het bedrag van € 61,50 is het standaard bedrag voor wifi middel + tv start abonnement. Bij een aanbod denk ik zelf aan bijvoorbeeld een korting van een aantal maanden als ik een 12 maanden contract afsluit.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan hierover vast meer duidelijkheid geven en komt vanzelf langs in dit topic.
@tobiastheebe is er voor jou iets onduidelijk dan?
Ja, zie mijn voorlaatste reactie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.