Ik was in de veronderstelling dat je maandelijks je internetsnelheid kon wijzigen. Maar ik zie nu dat je dan vastzit aan een contract van 12 maanden. Klopt dit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is bij Ziggo in het algemeen alleen gebruikelijk dat je bij kortingen of nieuwe hardware jezelf voor een bepaalde periode vastlegd. Dus dit komt redelijk vreemd over.
Ik vermoed dat die 12 maanden een foutje is. Wat ik ook raar vind, is om een streep door 61,50 te zetten en dan weer 61,50 er achter?
Het is geen foutje. Zie mijn eerdere post. Het komt omdat je over gaat op het wifi portfolio. Een moderator zal dit morgen bevestigen.
Vreemd, als ik het selecteer dan krijg ik hele ander prijzen. Heb ook al lang geen vast contract meer. Moet toch wat anders zijn, wel goedkoop overigens als je de normale prijzen ziet.
Ik heb het ook gewijzigd zonder die 12 maanden. Dat was dan wel voor 26/5, maar ik zie in de AV niets bijzonders staan hierover. Ik ging van Internet Complete naar Wifi Middel. We wachten de moderator maar af voor verduidelijking.
Bij jou worden de wifi pakketten + TV Complete vergelijken waardoor de prijzen bij jou afwijken.
Als je tegenwoordig naar de nieuwe internet pakketten over gaat dan ga je inderdaad een jaarcontract aan.
Hier staat dan een vaste lagere abonnementsprijs tegenover, de wifi garantie (gratis wifiboosters indien nodig) en je kan vaak ook meteen gebruik maken van de nieuwste hardware van Ziggo.
Op jaarbasis heb je zo dan toch een degelijke besparing.
Het zou fijn zijn als die kortingen bij alle providers afnemen en de algemene prijzen een stuk omlaag kunnen. Want laten we eerlijk zijn, die kortingsperiodes moeten uiteindelijk toch betaald worden links om of rechts om. Het blijft uiteindelijk een sigaar uit eigen doos.
Wat betreft kortingen, ik kan dus 9 maanden €10 korting krijgen met bv ESPN voor 12 maanden maar dan zit ik gelijk vast aan een 2 jarig contract. Ik krijg alleen 3 maanden €10 korting krijgen voor een contract van 12 maanden. Ik vind dit wel erg weinig voor iemand die al meer dan 30 jaar Ziggo (UPC) klant is ….
Ik wil ook wel wat duidelijkheid van een moderator ivm. het aanpassen van mijn pakket, wat schijnbaar raar in elkaar zit want ik kan niet veel kiezen.
Jammer dat een moderator hier nog niet op gereageerd heeft. Duidelijkheid zou wel fijn zijn.
@Rob_st schreef:Ik vind dit wel erg weinig voor iemand die al meer dan 30 jaar Ziggo (UPC) klant is ….
Hoelang iemand klant is heeft nog nooit meegewogen. 30 jaar geleden waren er niets eens dergelijke acties. Bij upc bijna zeker niet, bij Casema weet ik nog dat je een TV ontvanger van Humax kado kreeg, normaal moest je die zelf kopen.
@Jan den Hartog het is wel opvallend dat jij niet de lagere bandbreedtes kan afnemen waarschijnlijk kan jij enkel naar Wifi Groot omdat je Internet Max afneemt, terwijl de topic starter enkel omhoog kan. Deze kan blijkbaar niet voor Wifi Start kiezen. Ook vreemd dat bij jouw niet die 12 maanden worden genoemd. Dan kom ik toch bij een weergave fout uit.
Dat was zover ik weet vanaf de introductie van deze abonnementen al het geval. Je kon niet zelf de gelijke bandbreedte kiezen.
Japie33 is al over naar de nieuwe propositie daarom ziet hij wel Wifi Start en Groot en geen 12 maanden periode.
Ik zit ook al een poosje rond te kijken, maar het is allemaal zo onduidelijk.
Ik kan nu gelijk mijn abbo opzeggen of veranderen, maar heb nog 6 maanden 5.50 € korting per maand.
Met de prijsverhoging/indexatie ga ik meer betalen (met korting inclusief) als BV. wifi groot met tv compleet en bellen! Opzeggen dan?
Daar kom ik dit tegen.
Dat ga ik dan maar doen zou je zeggen "verlengen met 6x10€ voor 1 jaar korting" De stappen doorlopen maar nergens wordt de korting genoemd in het nieuwe contract, nu wordt je aardig achterdochtig als je hier een poosje meelees dus afgebroken, ook ben ik nog een beetje huiverig voor het nieuwe modem.
Als de wifi groot pakketten de prijs indexatie niet krijgen dan heb je toch wel voordeel
Als de korting klopt bevestigd door een moderator dan denk ik dat dat het toch wordt
@Jan den Hartog als jij op dit moment een lopende overeenkomst hebt die nog 6 maanden duurt als ik het goed lees dan kan je zover ik weet nog geen nieuwe jaar contract afsluiten. Je zou wel onderdelen moeten kunnen wijzigen, zoals extra zender pakketen uit of aan.
De snelheid zou je ook moeten kunnen wijzigen en daar gaat het net als eerder mis. Internet Max is al een paar jaar niet meer te bestellen maar wezenlijk zou je toch de andere bandbreedtes uit de propositie waar Internet Max bij hoorde moeten zien.
In de media is inderdaad aan gegeven dat de Wifi abonnementen geen inflatie correctie krijgen. Helaas wordt dat in het bericht over de inflatiecorrectie op de community niet genoemd.
Dank je voor je antwoord, ik ben vrij van abonnement verplichtingen, de korting is verkregen toen mijn oude media box min of meer verplicht uit gefaseerd werd en er met tv start geen programma's meer "opgenomen" konden worden, 5.50 € verschil 2 jaar lang dus, naar een abonnement met opname mogelijkheden, vond en vind dit nog steeds goed geregeld.
Dit werd toen netjes gecommuniceerd anders dan al de opties nu, ga morgen maar eens chatten, als het dan maar geen robot is of misschien wel een vriendelijke robot 🙂
Helder, je zou inderdaad kunnen chatten of met de afdeling retentie bellen. Want die €5,50 korting die je nu hebt kan en zal verdwijnen als je zelf iets wijzigt via Mijn Ziggo.
Ps die 6×10 euro uit jouw screenshot wordt waarschijnlijk pas genoemd in de bevestiging die je via email ontvangt. Hoewel je toch ook tijdens de bestel procedure voor je op bestellen/bevestigen klikt de te verwachten bedragen te zien moet krijgen. Anders weet je nooit wat je bevestigd.
@Jan den Hartog De korting waar je het over hebt is de 2 jaar meer TV korting van 5,50 welke inderdaad gegeven is aan klanten die op TV Start zaten maar een oude box hadden waarmee lokaal opnames gemaakt konden worden. Als compensatie heb je TV Complete waarmee opgenomen kan worden en de korting. Deze korting is generiek en zal niet verdwijnen als je enkel je pakket aanpast.
Als je de getoonde korting niet ziet in mijn Ziggo dan zal je deze ook niet krijgen. Lijkt me verstandig dat een moderator hier even naar kijkt. Houd er rekening mee dat mocht de nieuwe korting geregeld worden dat deze je huidige korting vervangt en je vanaf dat moment opnieuw een jaarcontract aangaat.
Dank je, zover was ik zelf ook al, dus als het er niet staat krijg je het niet, ik hoef niet 2x korting maar die 6x10 € als je een jaar blijft en dan geen Inflatiecorrectie op wifi groot levert voor mij genoeg op denk ik, dus zoals gezegd morgen even proberen via de chat
Hey allemaal.
Het klopt dat het aanpassen van je abonnement van een oud naar een nieuw pakket, tegenwoordig vrijwel altijd wordt gedaan in combinatie met een jaarcontract. Dit heeft zoals al genoemd door anderen, onder andere te maken met het feit dat de nieuwe pakketten in veel gevallen voordeliger zijn en soms ook gepaard gaan met nieuwe apparatuur. Uiteraard zal een jaarcontract altijd moeten worden gecommuniceerd bij het aangaan. Zie je dit dus níet staan bij het wijzigen van je abonnement, zal in dat specifieke geval het niet gelden. Kijk dus altijd goed naar wat er wordt benoemd bij het wijzigen van je abonnement.
Omdat er onwijs veel specifieke situaties zijn (honderden verschillende abonnementsvormen, bijvoorbeeld), kan ik hier niet zeggen "in alle gevallen geldt dit of dat". Check het daarom altijd voor jezelf. En kom je er in MijnZiggo en/of op de site niet achter, dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen om te helpen.
Hoi Lycke
Ik wil wellicht ook overstappen naar Wifi Groot. Ik heb een vraag welke onbeantwoord blijft. Dat is de volgende:
Ik gebruik nu de witte connectbox met ddco m3. Wifi groot wordt met andere modem geleverd en wifi6 accespoints. Kan ik die, dmv aanpassen naam en wachtwoord van de wifi zo integreren? Navraag leert dat de helpdesk van ziggo (chat) zegt dat dit met een backup en restore van de instellingen overgezet kan worden. Dit wordt elders ook weer tegen gesproken….
Ik verneem het graag!!
groet!
Je ontvangt inderdaad een nieuw modem (Sagemcom F3896), de SmartWifi pods 6 zijn echter alleen voor nieuwe klanten sinds oktober 2023 beschikbaar. De Deco M4's kun je blijven gebruiken, houd er wel rekening mee dat deze niet meer dan ~500 Mbps doorgeven. Een overstap naar Wi-Fi 6 AP's is wenselijk als je van hogere snelheden gebruik wilt kunnen maken, al is dat bij normaal dagelijks gebruik niet merkbaar.
Er is een backup-functie in SmartWifi web die bepaalde instellingen (waaronder Wi-Fi) automatisch herstel na terugzetten naar fabrieksinstellingen of overstap naar een nieuw modem. Deze functie heeft echter alleen betrekking op het SmartWifi modem + eventuele SmartWifi pods en staat volledig los van de Deco's. De netwerknaam + het wachtwoord (SSID + PSK) van de Deco's blijven hetzelfde. Er is ook een backup-functie in de webinterface van het modem, deze werkt echter alleen van/naar hetzelfde type modem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.