** Bericht aangevuld door moderator **
Net nieuwe klant maar je komt er niet uit of je aansluitpunt is aan vernieuwing toe? Plan direct een afspraak in met een installatiemonteur!
Nieuwe ConnectBox.
Geen internet, groene led blijft knipperen.
Status: DS Scanning
Wat nu?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt allen.
Oplossing had toch wat meer voeten in de aarde maar het werkt nu.
Niet alleen was AOP verouderd, maar er was helemaal geen signaal beschikbaar, gelukkig was er een fijne monteur die er goed werk van gemaakt heeft
Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Indien de status niet verder komt dan 'scanning', dan kan het modem geen downstream-kanalen koppelen c.q. is er geen (bruikbaar) inkomend signaal aanwezig. Het AOP is mogelijk nog niet fysiek aangesloten op de EV, in dat geval is een monteursafspraak noodzakelijk.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Hoi @ZiCom ,
Dit AOP is enorm verouderd, via 0900-1884 kan je een monteur aanvragen om hem te vervangen voor een Braun btv-01-set.
Je zou nog kunnen proberen de kabel direct zonder splitter op het AOP aan te sluiten, maar waarschijnlijk werkt het dan nog niet.
Hoi @ZiCom ,
Ik begrijp dat het niet gelukt is om een monteur in te schakelen via de helpdesk.
Als je je profiel invult met postcode en huisnummer kan een moderator het doen:https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile
Zou misschien een superuser dit topic onder aandacht kunnen brengen van de moderators? ( @tobiastheebe @KBX458 @Wim C. @Bert )
Bedankt voor de moeite.
Had ik al gedaan.
Had ik dus gelezen in het andere topic.
Ik wacht maar af.
Ziggo weet van het probleem, dus kan actie ondernemen.
Hallo @ZiCom fijn dat je een nieuw pakket hebt! Maar het aansluiten blijkt uitgelopen te zijn op een teleurstelling. Omdat je abonnement pas ingaat zodra alles online is, is je account bij ons nog inactief. Ik kan geen monteurs sturen naar een inactief account. We zitten dus in een vervelende patstelling.
Ik laat je account nu handmatig activeren. Dat is morgen klaar. Mijn Collega plant morgen de monteur in en laat van zich horen in dit topic.
We blijven mede optimistisch. 🙂
Bedankt voor de reactie.
Goedemiddag @ZiCom, ik heb je net gebeld maar kreeg je niet te pakken! Morgen tussen 12.00 en 18.00 uur komt de monteur bij je langs. Komt dit niet goed uit? Verzet dan de afspraak via Mijn Ziggo. Laat je hier weten hoe het afloopt? Voor nu wens ik je een fijne zondag.
Hallo Sander,
Fijn dit berichtje.
Ik zal thuis zijn.
Bedankt!
Bedankt allen.
Oplossing had toch wat meer voeten in de aarde maar het werkt nu.
Niet alleen was AOP verouderd, maar er was helemaal geen signaal beschikbaar, gelukkig was er een fijne monteur die er goed werk van gemaakt heeft
Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage!
Dat is supergoed nieuws, bedankt voor de update! Veel internetplezier!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.