Vraag
Reacties
Chris en Fem
Level 2

Internet en TV downgraden, wat zijn de gevolgen voor mijn einddatum?

Hallo,

Ik heb tijd geleden Ziggo internet en TV afgesloten met acties van skyshowtime en disney+ plus korting per maand voor 1 jaar, deze periode is nog niet voorbij, echter door prive redenen willen wij deze downgraden.

De vraag is wat zijn de gevolgen voor mijn huidige einddatum?

Ik kan niet zien wat de gevolgen zijn voor mijn einddatum, ik kan beide downgraden als ik kies voor aanpassen pakket, maar heb nog niet geklikt op ja dit wil ik, omdat ik niet weet of de wijziging dan wordt doorgezet of dat er meer stappen achteraan komen voor het verandert is.

Kan iemand dit nakijken en vertellen?
Zou ik enorm waarderen voor ik me verder in de voeten schiet en in de problemen werk.

0 Kudos
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Jeff
Level 8

Dat hangt heel erg af van de korting die je op dit moment hebt. Het kan zijn dat die komt te vervallen. Dat hangt echter van de voorwaarden van die specifieke korting af. Er zijn ook kortingen die gewoon blijven bestaan bij een downgrade. Daarvoor zal je wat specifieker moeten zijn wat de korting is die je nu krijgt en welke aanpassing je in detail wil doen. 

0 Kudos
Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

Zie afbeeldingen welke keuze ik kan maken via tab/kopje TV om het pakket te wijzigen (laagste wordt 60 euro per maand)

of

als ik via tab/kopje Internet wijzig en dan kom ik uit op 48 euro per maand.

Ik heb ook aangegeven wat ik nu heb per keuze/afbeelding en je ziet wat ik onder MijnZiggo aan optie heb om te kiezen.
De korting is deze maand voor het laatst of is al weggevallen (7 maanden korting vanaf 21 juni 2024), als ik het jaar gratis skyshowtime en jaar gratis disney+ verlies is de ramp ook niet, daar is altijd weer een oplossing voor.

Ik zou dan voor de laagste willen gaan 48 euro per maand, maar zie nergens staan dat en of ik dan nieuwe einddatum krijg als ik naar mijn keuze wijzig, dat ik de kortingen dan kwijtraak maakt me niet uit, het gaat me echt om de einddatum 21 juni 2025 of die  blijft zoals ik hem nu heb.

Ik zou graag duidelijk weten of ik een nieuwe einddatum krijg als ik de wijziging doorvoer, aangezien ik dit zelf niet kan zien voor ik het bevestig en laat veranderen.
Ik wil me zelf niet in de voet schieten dat ik door wijziging een nieuw jaarcontract aanga en dat de einddatum 21 juni 2025 een andere datum wordt.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dan komt de next en Ziggo go opnames etc te vervallen

0 Kudos
Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

Ja dat weet ik, ik kijk geen tv via de next mini of de app van Ziggo.

Ik gebruik alleen een streamingdienst die ik direct via de website van de streamingdienst betaal.

Partner is 24/7 hulpbehoevend en tv kijken is er niet bij, heb ik tijd dan is het toch terugkijken naar iets wat ik wil zien.

Jeff
Level 8

@Chris en Fem Bij Ziggo kan je doorgaans je pakket wijzigen zonder dat het invloed heeft op je oorspronkelijke contractdatum (mits er geen nieuwe korting wordt bijgevoegd welke een contractduur bevat) . Als je nu je pakket naar beneden aanpast zal dat geen invloed hebben op je contractdatum.

0 Kudos
Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

Voor ik bevestig zie ik de volgende tekst staan (zie afbeelding), lijkt erop dat er toch iets verandert met mijn contract.

Ik heb de apparatuur al, die ik nu heb zou ik dan ook krijgen, dus zie niet in waarom dat niet meteen aangepast kan worden, echter zie ik dat de gratis disney+ voor een jaar als los betalend deel wordt gezien bij huidig abonnement wat niet zo is, die was van actie en prima als ik die kwijtraak, zoals je ziet kies ik er voor om de extra's zelf ook eraf te hebben.

Het lijkt erop dat mijn huidig contract aangepast wordt naar een onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar op basis van de tekst onder de aanpassing van de bestelling.

Zo ja nog beter en fijner zo nee dan is de tekst wel erg misleidend.

Ik hoop dat in de komende paar dagen iemand van Ziggo hierop kan reageren wat er voor mij  verandert als ik deze wijziging zo doorvoer.

Het lijkt mijn aanpassing te zien als nieuw abonnement en niet een wijziging wat het des te verwarrender maakt om zeker te weten wat er gebeurt met mijn huidige einddatum.

De samenvatting van de overeenkomst geeft hierin ook geen duidelijkheid.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Chris en Fem 

Allereerst, welkom op de Ziggo community. Ik lees dat je graag het abonnement wilt aanpassen naar een minder uitgebreid pakket. Ik kon alleen net ontdekken wat precies je wensen zijn. Wil je alleen een internet only abonnement of alleen je tv pakket downgraden? Kun je mij in deze informatie voorzien zodat ik hier mee aan de slag kan? 

0 Kudos
Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

@RolandIk wil eerst weten wat de gevolgen gaan zijn voor mijn einddatum die ik nu heb, zonder dat antwoord ga ik niks aanpassen.

Ik kan dit zelf aanpassen via MijnZiggo maar zie niet of ik nieuw contract aanga of dat ik het kan wijzigen zonder verandering einddatum.

Ik wil dus eerst weten wat de gevolgen zijn voor mijn einddatum voor ik iets aanpas omdat dit nergens staat aangegeven duidelijk en simpel zodat een leek als ik dat kan snappen, want ik wil niet dat mijn einddatum veranderd naar later dan 21 juni 2025, korter of eerder opzeggen of geen einddatum meer maar maandelijks opzegbaar zou ook prima zijn.

Dus als je me dat antwoord kan geven : als ik iets aanpas (tv weg naar internet only en andere internetsnelheid, de beveiliging weg en disney+ weg) kom ik uit op een x bedrag per maand, verandert mijn einddatum van het huidige contract?

Wat voor contract krijg ik in de plaats?

Krijg ik :

Maandelijks opzegbaar (zoals de voorwaarden nu zeggen als ik hem nu aanpas zie mijn bericht voor de jouwe met die afbeeldingen),

of

nieuwe einddatum met als einddatum een jaar na afsluiten/aanpassen(dus 21 juni 2025 vervalt is niet meer de einddatum),

of

er verandert niks en blijf ik mijn huidige einddatum 21 juni 2025 houden?

Dat wil ik weten als ik nu tv laat vallen en andere internetsnelheid kies, dus internet only zonder de extra's van disney+ en beveiliging.

Dus aub niks aanpassen of doorvoeren, ik wil alleen dat weten van de einddatum, dan kan ik zelf wel of niet doorvoeren afhankelijk van het antwoord.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Dank je wel voor je snelle reactie, @Chris en Fem

Natuurlijk wil je dat ook weten, snap ik volledig. Wanneer je een aanpassing doet binnen je contract zoals nu het geval is, zal de einddatum hetzelfde blijven zolang je geen korting krijgt. Alle kortingen en gratis zender pakketten zullen dan wel verdwijnen. 

Mocht ik hierin wel wat kunnen betekenen dan hoor ik dat graag, zonder je toestemming kom ik nergens aan 😉

Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

@RolandHet ging om een contract voor 1 jaar met kortingen voor 7 maanden op internet en kreeg 1 jaar gratis disney+ en skyhowtime erbij.

De korting voor internet zijn op basis van de factuur die ik net heb gekregen niet meer in werking mag volle bak betalen en meer...

Is het dan veilig aan te passen zonder verandering einddatum?
Dat ik die gratis pakketten verlies maakt niet uit.

Ik heb je ook prive bericht gestuurd over een probleem wat ik er net bij krijg met de factuur en al bang voor was dat het mis zou gaan

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Klopt, je kunt je abonnement gewoon aanpassen zonder korting waardoor dan de eind datum ongewijzigd blijft, @Chris en Fem

Verder heb ik je privé bericht ook beantwoord, ik hoop dat het zo iets duidelijker is voor je. Want dat de korting is verlopen en je nu de volle pond moet betalen kan ik helaas niet zoveel aan doen, sorry. 

Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

Volle pond betalen snap ik maar als er een streamingdienst krap meer dan 1 maand geleden is opgezegd en ik nu voor de 2e maand betaal voor deze streamingdienst die is opgezegd en ik dus december heb betaald en januari en maar ook nu februari voor iets wat niet actief is, dat is waar het om gaat/ging.
Dit als info voor mensen die dit lezen en denken waar gaat het over, een streamingdienst die ik 8 december heb opgezegd en nu nog steeds moet betalen (in januari factuur gekregen voor februari inclusief het opgezegde streamingdienst) dat klopt niet, dit had nu gecorrigeerd/verrekend moeten worden.

Dank voor de reacties, ik heb mijn abonnement aangepast en zie wel wat er gebeurt en  pe wanneer want daar gaat ook een maand overheen, in plaats van direct zoals de voorwaarden zeiden dat dat wel zou gebeuren, ik heb de apparatuur dus dan kon die ingaan per 10 januari ipv 10 februari.
We zien wel, ik vind het beetje waardeloos.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Ik snap je punt heel goed, @Chris en Fem. Echter wanneer je een abonnement op wilt zeggen en dat doe je op 8 december, heb je een opzegtermijn van een maand dus 8 januari. Het systeem is op dat moment al bezig met de opmaak van de factuur waardoor je helaas eerst het volledige maand bedrag voor de maand daarop dient te betalen. Maar ik verzeker je dat het teveel betaalde van ons terug krijgt, dus vanaf de 9 januari plus de volledige maand februari. 

En wat betreft het nieuwe abonnement, je zegt ook een gedeelte op van het abonnement. En ook hier geldt helaas de wettelijke maand opzegtermijn, dus daarom zal het abonnement pas op 10 februari in gaan, dit is nou eenmaal de procedure die we hanteren. 

0 Kudos
Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

Opgelost, telefonisch contact gehad en uitleg.

Chris en Fem
Level 2
Topicstarter

Ehm nee vanaf  8 december werkt viaplay al niet meer, die gaf aan dat ik geen abonnement heb sinds opzeggen via ziggo op 8 december 2024 dus ik krijg terug vanaf 8 december 2024, is dan mijn logica, ik betaal niet voor iets wat niet meer werkt vanaf een datum.