1
Vraag
2
Reageer en help mee
Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Internet Only

Klanten krijgen nog meer flexibiliteit bij Ziggo; internet only abonnementen maken assortiment compleet
18 mei 2021

Vanaf vandaag hebben nieuwe en bestaande klanten nog meer keuze bij het samenstellen van hun abonnement bij Ziggo. De nieuwe internet only abonnementen zijn de meest afgeslankte abonnementen van allemaal; andere abonnementen bieden combinaties met een ruime keuze aan televisie en telefonie.

Met deze nieuwe abonnementen groeit Ziggo mee met de veranderende behoefte onder nieuwe en bestaande klanten om meer flexibiliteit te hebben. De nieuwe internet only abonnementen zijn de goedkoopste in het huidige assortiment.

Koen Cluistra, Director Marketing B2C van VodafoneZiggo: “Wij kijken altijd naar de ontwikkelingen in de markt en willen voor iedere klant een passende oplossing hebben. Met name onder jongeren is behoefte aan een product waarbij ze uitsluitend betalen voor internet. Met de nieuwe internet only abonnementen die wij vanaf vandaag aanbieden, beschikken klanten over snel en stabiel internet voor een lagere prijs.”
Overzicht_nieuwe_abonnementen.width-800.png

 

38 Reacties 38
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

waar zie je dat op de website van ziggo?

ik zie geen internet only

alleen alles in one,  internet +tv en internet+online tv

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik zie die nieuwe abonnementen ook nog niet op de website. Ziggo heeft er wel de publiciteit mee gehaald:

https://www.nu.nl/tech/6134039/ziggo-biedt-voortaan-abonnementen-met-alleen-internet-aan.html 


Ik vraag me trouwens af hoe het ongecodeerde zenderpakket wordt onderdrukt. Als je gewoon het ongecodeerde pakket kunt bekijken dan kun je downgraden naar internet only als je nu internet + kabel tv afneemt. Dat scheelt toch €6 per maand.

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Ook ik zie desbetreffende abonnementen niet op de website van Ziggo. Terwijl zij het dus wel aanbieden. Moet de website nog bijgewerkt/aangepast worden?! Nu lees je deze informatie op andere websites, zoals op www.tweakers.net. Begrijpen doe ik niet, dus wacht het wel af.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Peter Horizon,

 

Al goed op de hoogte zie ik! Het klopt inderdaad dat we nieuwe Internetpakketten introduceren. Ik zie dat er direct al scherpe vragen worden gesteld:

 

 

waar zie je dat op de website van ziggo?

ik zie geen internet only

@anoniemforum & @Pineapple - We gaan het pakket gefaseerd introduceren. Als je dit online nog niet kunt vinden, dan kan je overstappen via de klantenservice- en verkoopkanalen.

 

 

Ik vraag me trouwens af hoe het ongecodeerde zenderpakket wordt onderdrukt. Als je gewoon het ongecodeerde pakket kunt bekijken dan kun je downgraden naar internet only als je nu internet + kabel tv afneemt. Dat scheelt toch €6 per maand.

@iMark - Je kunt via de coaxkabel nog steeds Kabel TV ontvangen met dit pakket. Het verschil met het huidige Internet + Kabel TV pakket is dat je geen kijkrechten meer hebt in Ziggo GO.

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Helder, dank je wel @Alex  voor het toelichten. Nu weet ook zeker dat het niet aan mijn ogen lag, door het niet te kunnen vinden 🙂 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@Alex Bedankt voor de verduidelijking. Voor €6 Ziggo Go bij je internetabonnement lijkt me dan een koopje. 

 

 

Laurens1972

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat zou tijd worden. Alle aanbieders hebben dit al veel langer.

Ziggo go gebruik ik totaal niet en TV kijken doen we steeds minder. Veel bagger zenders met veel te veel reclame. Om publieke omroep te kijken heb je geen tv abo nodig, dat kan volledig online.
Als we kijken doen we dat online. Maatwerk kijken dus. Met een Apple tv kastje kijk je alles.

 

Blijft er nog een groot probleem over bij Ziggo. de upload snelheid die juist steeds belangrijker wordt!
Die blijft triest laag.  
We hebben veel filmbestanden en andere data in cloud. Met deze upload snelheid is dat een ramp, zelfs met een Nas.

Rivanni

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom kan ik mijn abonnement hierop niet online wijzigen? Ik zie nergens een optie om TV uit te schakelen.

 

 

Zit ik bij wijziging weer vast aan een nieuw jaarlijks contract?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Rivanni, leuk dat je interesse hebt!

 

We gaan het pakket gefaseerd introduceren. Als je dit online nog niet kunt vinden, dan kan je overstappen via de klantenservice- en verkoopkanalen.

Standaard is het een maandcontract.

mwordrag

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Alex,

 

Ik heb zojuist getracht mijn abonnement om te zetten naar Internet Only, echter kan dit volgens de klantenservice alleen in combinatie met een Vodafone abonnement. Doen ze nu toch weer aan koppelverkoop. wat heeft mijn Ziggo Go app nu met Vodafone te maken, ik hoef dat ding niet, en als ik er dan niet voor hoef te betalen ... beter. is sowieso nog steeds niet beschikbaar op mijn Samsung TV

mwordrag

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Alex,

 

Zojuist heb ik getracht via de Klantenservice mijn abonnement aan te passen naar Internet Only, echter kreeg ik tot mijn verbazing het antwoord dat dit alleen mogelijk is in combinatie met een Vodafone Abonnemet. Dit riekt toch heel erg naar koppelverkoop, wat heeft in hemelsnaam een Vodafine abonnement te maken met de Ziggo Go app. 

Laurens1972

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

je zou er zo maar van gaan overstappen naar een lokaal glasvezel project. Ziggo wordt het nieuwe KPN zoals begin deze eeuw. Blijven vasthouden aan oude gebruiken en vooral niet veranderen. In KPN was dat de kopere kabel en vast bellen. 

Rivanni

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad. Helaas kunnen velen nog niet overstappen op glasvezel en dat weet Ziggo. Maar langzamerhand komt er toch steeds meer glasvezel bij en lopen de klanten weg. Dit jaar moet de aanleg van glasvezel hier afgerond zijn en dan ben ik ook pleitte (en met mij vele mensen in het dorp en de omliggende dorpen waar ook glasvezel komt).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Laurens1972 "Blijft er nog een groot probleem over bij Ziggo. de upload snelheid die juist steeds belangrijker wordt!
Die blijft triest laag.  "

 

Die kan pas omhoog bij het Docsis systeem als alle analoge TV en radio is afgeschakeld en dat is bijna overal inmiddels uitgevoerd.

 

Eenvoudig weergegeven:

Docsis 3-1.png

Laurens1972

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

begrijpelijk. Ik heb niets tegen Ziggo maar op noodzakelijke veranderingen die de markt vraagt en wat heel redelijk en normaal is reageert men veel te traag. Hier is ook een glasvezel project. Is een succes alleen is in de wijk waar ik woon is de interesse nog geen 30%. Komt ook door situatie nu maar ook doordat Ziggo Max Verstappen heeft. Veel blijven daardoor hangen. Mogelijk veranderd dat volgend jaar door het vertrek van de F1 bij Ziggo. Ook verjongd de wijk snel en ik mik op dat punt want die groep wil geen tv meer op die methode.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mwordrag, dat is absoluut niet de bedoeling. Vodafone is geen voorwaarde voor een bepaald abonnement en dus ook niet voor deze. Het geeft je alleen recht op gratis extra's (Safe Online XL en dubbele data) en 50GB back-up data, maar het is zeker geen voorwaarde voor het abonnement zelf. Ik ga dit terugkoppelen naar de betreffende collega. Zou je opnieuw contact met ons willen zoeken hierover? Ik verwacht niet opnieuw problemen.

 

@Laurens1972 & @Rivanni - Het is altijd goed om eens om je heen te kijken natuurlijk, maar snap de kritiek nog niet helemaal in de context van de nieuwe internetabonnementen die hier worden besproken. Als ik jullie ergens mee kan helpen, hoor ik het graag.

Laurens1972

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat is niet zo moeilijk. Klanten willen kunnen kiezen. Internet,tv, telefoon los van elkaar. Niet van internet en je betaald ook voor basis tv.  Ziggo verschuilt zich achter een technisch verhaal en daarmee lijkt het precies op wat KPN begin deze eeuw deed.

mwordrag

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Alex Z,

 

Nu reeds voor de 2e maal met Ziggo aan de telefoon, en nu herkennen ze de abonnementen niet.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op, ik heb nu een Tito aan de telefoon volgens mij

 

Grtz,

Michel

mwordrag

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex

Uiteindelijk lijkt het nu toch goed gegaan, als het goed is wordt het abonnement nu omgezet

 

Grtz,

Michel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic