Beste Moderator,
24 november 2020 stap ik over naar internet + tv complete. Ik zit met mijn internet nog bij Tele2. Heb contact gehad met Tele2 en zei gaven aan dat 24 november internet gelijk wordt afgesloten. I.v.m. mijn werk thuis moet ik internet hebben. Om alles geruisloos te laten verlopen wil ik graag het installatiepakket volgende week in huis hebben. Ik maak gebruik van de overstapservice.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kaan72 wrote:Alvast bedankt. Mocht mij dat ook gebeuren dan ik een klacht bij Ziggo met een dagvergoeding. Desnoods ga ik het hoger opzoeken.
Man er is nog niks aan de hand en dan al blazen…….wacht gewoon af tot alles geregeld is
Ik zelf heb afgelopen week een upgrade gedaan naar giganet , ik had 2 dagen na het contact mijn nieuwe modem binnen.
Ik denk nogmaals wacht af wat er gebeurt zal vast goed komen.
kaan72 wrote:@Alex Ziggo bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. Nogmaals de vraag. 24 november wordt ik aangesloten op Internet van Ziggo. Volgens onze afspraak moet ik mijn installatiepakket 23 november in huis hebben. 23 november is op een maandag. Aangezien alles op voorraad is wil ik van jou de garantie, dat mijn installatiepakket(modem+mediabox next) ook daadwerkelijk 23 november bij mij binnen is.
Alex kan jou de garantie niet geven….. stel die postNL bus die jou pakket komt brengen gaat kapot of krijgt een ongeluk dan is Alex het haasje ?
Even gechargeerd dat begrijp je maar niemand kan een garantie geven.
@Ronihd het verschil is dat jij al klant bent van Ziggo. Jij hebt makkelijk praten. Ik ga over met de overstapservice. En ook het feit dat Tele2 24 november de boel dicht gaat gooien. Ik kan gewoon geen uur zonder internet zitten. Dit is nog geen blazen hoor. Ik hou me nog in.
@kaan72 Je blijf één ding steeds vergeten en reageert er niet op:
Dan blijft de oude provider actief zoals @Alex Ziggo melde over de overstapservice:
“ Het hele idee van de overstapservice is dat dit door een samenwerking tussen de providers zo soepel mogelijk gaat. Als er bijvoorbeeld problemen bij ons zijn en je later dan de wensdatum online komt, lopen de diensten bij je andere provider automatisch iets langer door. Tele2 is hier geen uitzondering op.”
@Ronihd precies dus inspelen op de situatie kan dan geen kwaad. Ik heb een bevestiging waarin staat dat ik mijn pakket 23 november ga krijgen. Ik hou me hart vast. Net na het weekend. Dus wat kan Ziggo dan gaan doen om de afspraak na te komen. Gewoon het pakket uiterlijk volgende week donderdag of vrijdag versturen zodat alles op tijd binnenkomt.
kaan72 wrote:@Ronihd precies dus inspelen op de situatie kan dan geen kwaad. Ik heb een bevestiging waarin staat dat ik mijn pakket 23 november ga krijgen. Ik hou me hart vast. Net na het weekend. Dus wat kan Ziggo dan gaan doen om de afspraak na te komen. Gewoon het pakket uiterlijk volgende week donderdag of vrijdag versturen zodat alles op tijd binnenkomt.
Ik snap dat je niet zonder kan , alhoewel dat is relatief gesproken want + 20 jaar geleden stond het interpret nog in de kinderschoenen en konden we ook zonder, en van het begrip smartfoon had niemand van gehoord.
Oké wat mij een beetje vervreemd de overstap service wat houd het nu precies in ?
Dat Ziggo tele 2 opzegt ? , dat had je ook makkelijk zelf kunnen doen , meer is het denk ik niet.
De netwerken zijn zo verschillend dat daar niks valt over te stappen…….Tele 2 zit op KPN koper adsl, dsl , misschien glas ?
En Ziggo zit op coax netwerk wat dus zo verschillend is dat er niks valt over te stappen.
Dus resumerend je had zelf gewoon het abonnement kunnen aanvragen en een start datum kunnen afspreken op bijvoorbeeld 18-11-2020, dan had je de komende week al los kunnen gaan met de super goede Ziggo internet verbinding < dit laatste meen ik voor 100 %.
Ronihd wrote:Ik snap dat je niet zonder kan , alhoewel dat is relatief gesproken want + 20 jaar geleden stond het interpret nog in de kinderschoenen en konden we ook zonder, en van het begrip smartfoon had niemand van gehoord.
Wat een uitspraak en wat een vergelijking 20 jaar geleden had je inderdaad geen internet nodig om thuis te werken echter veranderd dat niets aan het feit dat je anno 2020 simpelweg niets kunt doen als je thuiswerkt zolang je geen internetverbinding hebt.
Zo kun je immers alles wel gaan relatieveren. Dan kunnen autogarages wel stoppen met leenauto's tijdens reparaties of onderhoud “Want 100 jaar geleden konden ze ook best zonder auto..”
TTKK wrote:Ronihd wrote:Ik snap dat je niet zonder kan , alhoewel dat is relatief gesproken want + 20 jaar geleden stond het interpret nog in de kinderschoenen en konden we ook zonder, en van het begrip smartfoon had niemand van gehoord.
Wat een uitspraak en wat een vergelijking 20 jaar geleden had je inderdaad geen internet nodig om thuis te werken echter veranderd dat niets aan het feit dat je anno 2020 simpelweg niets kunt doen als je thuiswerkt zolang je geen internetverbinding hebt.
Zo kun je immers alles wel gaan relatieveren. Dan kunnen autogarages wel stoppen met leenauto's tijdens reparaties of onderhoud “Want 100 jaar geleden konden ze ook best zonder auto..”
Laat ik het anders verwoorden.
Door de nieuwe techniek en allerlei technisch voortschrijdend inzicht heb je nu voor veel dingen een internet aansluiting nodig daar ben ik het wel mee eens , maar als het niet werkt ga je er niet bij wijze van spreken dood van…….
@Ronihd Volgens mij ben ik niet duidelijk geweest. Nog een keer. Ik heb internet nodig voor mijn werk thuis. Geen internet betekent geen werk. Dus voor mij is internet heel belangrijk.
kaan72 wrote:@Ronihd Volgens mij ben ik niet duidelijk geweest. Nog een keer. Ik heb internet nodig voor mijn werk thuis. Geen internet betekent geen werk. Dus voor mij is internet heel belangrijk.
Ja je bent duidelijk geweest , maar als het zo belangrijk is dan zorg je voor een backup , want wat doe je dan als er een netwerkstoring is die onverhoopt 48 uur duurt ? bijvoorbeeld een glasvezelkabel van Ziggo kapot gegraven ?
Nogmaals ik stel het niet te discussie maar ging je op voorhand er al wel met gestrekt been in als je begrijpt wat ik bedoel en daarom reageerde ik zo.
Mijn ervaring is dat Ziggo zijn afspraken normaal gesproken nakomt en idd het gaat ook wel eens mis , waar gewerkt wordt………
En dus Alex kan jou geen garantie geven , dus laat je niet gek maken het komt goed , alleen kan ik je dat ook niet garanderen…..
kaan72 wrote:@Ronihd Volgens mij ben ik niet duidelijk geweest. Nog een keer. Ik heb internet nodig voor mijn werk thuis. Geen internet betekent geen werk. Dus voor mij is internet heel belangrijk.
@kaan72 Dan lijkt me een Zakelijk Pro abonnement van één of andere provider veel beter voor je, dan ben je binnen 8 uur weer in bedrijf als er iets niet goed gaat, voor consumenten abonnementen is dat binnen 5 werkdagen.
b.v. Ziggo zakelijk: https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/pro/servicegarantie
Internet van Ziggo is razendsnel en zeer stabiel. Maar áls er iets is, dan weet je met onze Servicegarantie zeker dat je op werkdagen snel weer aan de slag kunt. Binnen 16 uur. Wil je de zekerheid dat je binnen 8 uur weer in bedrijf bent, ook in het weekend? Kies dan voor € 10,- per maand voor Service Winkeltijden.
@Be rt Zakelijk pro abonnement? Ik werk in loondienst bij het rijk. Dus zakelijk is niet mogelijk.
@kaan72 Er zijn altijd mogelijkheden bij één of andere provider om een hoge servicelevel te krijgen / kopen, zakelijk wil meer zeggen professioneel en niet altijd dat je een bedrijf hoeft te hebben.
Verder is het dan een kwestie van prioriteiten en keuzes, mogelijk een backup internet mogelijkheid via mobile telefonie of een 2e internet provider.
Harde beloftes bij een consumenten abonnement krijg je van geen één provider.
@Alex Ziggo kun je kijken wat de status van mijn bestelling is?
Vandaag heb ik mijn installatiepakket internet complete+tv complete+Next box ontvangen?. Mooi op tijd. Daarnaast wil ik mijn excuses aanbieden voor mijn negatieve reacties.
Mijn abonnement gaat 24 november in. Ik heb mijn pakket ontvangen. Kan ik vandaag alvast installeren of moet ik tot en met 24 november wachten?
Je kan het alvast installeren, maar dat betekent ook dat je dan vanaf dat moment gaat betalen.
Ik maak gebruik van de overstapservice. Maak dat wat uit?
Ik weet het niet precies, al kan ik me voorstellen dat er een mogelijkheid is dat dan je oude provider ook eerder stopt.
Hi @kaan72, top!
Je kunt direct los met installeren, alles staat gereed aan onze kant. Dan begint inderdaad ook de facturatie. De overstapdatum blijft gewoon op morgen staan.
@Alex Ziggo bedankt voor je reactie. Ik ga vanmiddag gelijk aan de slag.?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.