Installatiepakket voor de overstapdatum ontvangen

Beste Moderator,

24 november 2020 stap ik over naar internet + tv complete. Ik zit met mijn internet nog bij Tele2. Heb contact gehad met Tele2 en zei gaven aan dat 24 november internet gelijk wordt afgesloten. I.v.m. mijn werk thuis moet ik internet hebben. Om alles geruisloos te  laten verlopen wil ik graag het installatiepakket volgende week in huis hebben.  Ik maak gebruik van de overstapservice.

Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Deze problemen spelen al zeker 3 als het geen 4/5 maanden zijn bij Ziggo. Het forum staat er vol mee als je bv enkel al zoekt op CS1010. Ik begrijp niet dat ze de activerings ‘storing’ nog steeds niet opgelost hebben. ‘Je durft’ nu niet eens iets aan te passen aan je abo omdat dit erg lange gevolgen kan hebben. @kaan72  jij hebt geen Vodafone of wel? Anders kan je een 50GB bundel van Ziggo krijgen of heb je deze al (kan zijn dat ik iets in dit topic gemist heb of vergeten ben). Succes!

Bekijk in context

Expert
Expert
  • 909Reacties
  • 47Oplossingen
  • 227Likes
165 Reacties 165

Als je gebruik maakt van de overstapservice, is het niet mogelijk om eerder het pakket te krijgen. Je krijgt het pakket doorgaans vlak voor de overstap datum.

Let wel, omdat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice is de overstap datum een wensdatum. Dit houdt in dat als de Ziggo spullen aangesloten zijn, dan pas Tele2 opgezegd wordt. Tenzij het aansluiten van de Ziggo spullen langer dan twee weken duurt. Dus wat dat betreft moet het eigenlijk wel goedkomen 🙂

Super Expert
Super Expert
  • 6726Reacties
  • 756Oplossingen
  • 1505Likes

Waarom is dat niet mogelijk? Lijkt mij vrij simpel. Als er een verzoek van de klant komt om het pakket eerder te ontvangen, dan moet dat naar mijn mening toch geen probleem geven?

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Voor zover ik weet, kan dat niet vanwege het gebruik van de overstapservice. Wil je meer vrijheid, dan moet je geen gebruik maken van de overstapservice. Maar zoals ik zei, juist omdat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice, maakt het minder tot niet uit wanneer de spullen komen. Stel ze komen op 23 november maar je hebt 25 november pas tijd om het aan te sluiten, dan blijft tele2 actief tot en met de 21ste.

Super Expert
Super Expert
  • 6726Reacties
  • 756Oplossingen
  • 1505Likes

Nou dat had Ziggo dit met mij moeten bespreken. Ik kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn. Zij vertelde me dat ik gebruik kon maken van de overstapservice. We hebben het niet over de vrijheid van overstappen gehad. Tele2 zegt gewoon heel simpel, 24 november gooien we je lijn dicht. Hierbij nogmaals een verzoek richting Ziggo. Ik wil mijn installatiepakket volgende week in huis hebben.

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

kaan72 wrote:

Waarom is dat niet mogelijk? Lijkt mij vrij simpel. Als er een verzoek van de klant komt om het pakket eerder te ontvangen, dan moet dat naar mijn mening toch geen probleem geven?

Met 4 miljoen klanten is de bestelling route en het verzenden en het om- en aanschakelen volledig geautomatiseerd en wordt de apparatuur automatisch verzonden op de daarvoor automatisch al geplande datum.

Gaan rommelen in een volledig geautomatiseerd systeem is niet altijd handig, dan kan er het één en ander goed misgaan blijkt uit de praktijk of het moet iemand zijn die precies weet waar en wat er allemaal moet gebeuren om alle inmiddels geplande acties uit het systeem te krijgen.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Het gekke is. Ik heb ook een sim-only Vodafone afgesloten en die gaat pas 24 januari 2021 in. Daar heb ik wel een installatiepakket van ontvangen. Vreemd dat kan wel gelijk worden opgestuurd, maar installatiepakket tv+internet kan weer niet.

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Vodafone zal alles direct verzenden, hst staat organisatorisch los van Ziggo.

Maar ter voorbereiding, want je wilt direct weer internet.
Hoe ziet de eerste plaats eruit waar Ziggo je huis binnenkomt, kun je hier een foto daarvan plaatsen, want als dat heel oud is, dan kan dat wel met een gratis installatiemonteur in orde gemaakt worden, maar dat is dan als de spullen niet direct werken na het aansluiten.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Ik ben paar jaar geleden al klant van Ziggo geweest. Mijn hoofdaansluiting is nog vrij nieuw. @Be rt vat me niet verkeerd op, maar wat heeft “hoe Ziggo bij mij binnenkomt” met mijn topic te maken? Ik wil alleen mijn installatiepakket voor de zekerheid voor 24 november in huis hebben i.v.m. mijn werk. 

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@kaan72 schreef: “maar wat heeft “hoe Ziggo bij mij binnenkomt” met mijn topic te maken?”

Ah duidelijk, al eerder klant geweest, ik vraag dit, omdat als je een ouder AOP hebt met mogelijk nog oude splitters, deze mogelijk niet meer kunnen werken door de leeftijd en deze ook defect kunnen raken in de loop van de tijd, er zit elektronica in, en de nieuwe frequenties die Ziggo gebruikt en mogelijk niet doorgegeven worden via een ouder AOP, wandcontactdoos of splitter.

Ik stelde de vraag om te voorkomen dat je, als je de spullen binnenkrijgt, nog geen goede verbinding hebt en dan nog op een monteur moet wachten voor je een goede verbinding hebt.

Aan jou de keuze.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Bedankt voor de tip, maar ik heb op dit moment al een tv abonnement van Ziggo. Ik heb een ci+ module. Ik wacht nog steeds op antwoord van Ziggo?

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Hi @kaan72,

Logisch dat je dit even checkt! Het antwoord van Tele2 verbaast me eigenlijk. Het hele idee van de overstapservice is dat dit door een samenwerking tussen de providers zo soepel mogelijk gaat. Als er bijvoorbeeld problemen bij ons zijn en je later dan de wensdatum online komt, lopen de diensten bij je andere provider automatisch iets langer door. Tele2 is hier geen uitzondering op. Ik kan de wensdatum wel aanpassen, maar dan blijf je in hetzelfde schuitje: Dan zegt Tele2 op díe datum te stoppen.

 

 

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

@Alex Ziggo bedankt voor je antwoord. Stel dat je de wensdatum op 17 november zet? Wanneer heb ik mijn installatiepakket in huis?

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Dat is niet zeker. Dat moet eerst worden goedgekeurd door zowel onze overstap-afdeling als de andere provider. Als dat al gebeurt, verwacht ik eerder dat je andere problemen krijgt zoals tijdelijk dubbele kosten. Daarbij loop je dus tegen hetzelfde aan: De datum verschuift, maar dat is ook de datum dat Tele2 in principe zou stoppen. De overstapservice is er juist om je niet zonder diensten te laten zitten. Ik snap je scepsis, maar op dit moment verwacht ik geen problemen met de huidige situatie.

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Oke als jij mij die garantie geeft dan laat ik het zoals het nu is. Wanneer ontvang ik mijn installatiepakket als overstapdatum 24 november is?

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Ik zou er niet te veel op rekenen @kaan72, er is een gigantische vertraging bij Ziggo. Er zijn hier zelfs nieuwe klanten op de community die al langer dan 4 weken wachten op hun modem en/of mediabox en dus geen internet hebben. De klantenservice doet overigens 9 van de 10 keer alsof ze van niets weten.

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@TTKK Dat meen je niet. Dat gaat mij echt niet gebeuren. 24 november ben ik over. Let maar op.

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Ik wens je veel succes en hoop het van harte. Ik weet in ieder geval wel dat hier een hoop mensen zijn die dat ook dachten, maar ondertussen al weken geen internet hebben.

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Alvast bedankt. Mocht mij dat ook gebeuren dan ik een klacht bij Ziggo met een dagvergoeding. Desnoods ga ik het hoger opzoeken.

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@kaan72 Het is een deel van de nieuwe klanten en gewijzigde abonnementen waar de activatie fout van de apparatuur fout is gegaan, inmiddels zie ik er vrijwel geen tot geen meer bijkomen op dit forum, dus de oorzaak van dat probleem lijkt getackeld.

kaan72 wrote:

Alvast bedankt. Mocht mij dat ook gebeuren dan ik een klacht bij Ziggo met een dagvergoeding. Desnoods ga ik het hoger opzoeken.

Een klacht indienen hoeft niet eens, alle klanten worden sowieso gecompenseerd, door de compensatie regeling die Ziggo heeft, voor welk probleem dan ook, als de oorzaak bij Ziggo ligt, nadat het probleem als opgelost is gemeld door de klant.

Ter info: klanten die al heel lang hebben moeten wachten, omdat er geen schot zat in de activering worden begeleid naar en nieuw klantnummer met nieuwe apparatuur en een aantal  hebben zelfs geen factuur meer ontvangen las ik in de bewuste topics.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Be rt wrote:

@kaan72 Het is een deel van de nieuwe klanten en gewijzigde abonnementen waar de activatie fout van de apparatuur fout is gegaan, inmiddels zie ik er vrijwel geen tot geen meer bijkomen op dit forum, dus de oorzaak van dat probleem lijkt getackeld.

 

 

 

Ik wou dat ik apparatuur had welke geactiveerd zou kunnen worden. Wellicht komen er geen klachten meer betreft activatie maar er zijn er nog genoeg die wachten op hun modem / mediabox omdat deze niet op voorraad zijn. Ik had het namelijk over de gigantische achterstand met levering van de apparatuur en niet de activering ervan. Zonder modem valt er weinig te activeren.

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@TTKK Ik lees in een topic dat een klant in week 47 geleverd gaat krijgen.

@kaan72 Dat zou voor jou dus goed uitkomen als je abonnement op de 24e ingaat.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

@TTKK  ik heb alles nog even goed doorgenomen. Volgens afspraak moet Ziggo mijn pakket maandag 23 november leveren. Ik ben benieuwd of dat net na het weekend goed gaat. Zo niet, dan is Ziggo in gebreke. Ik ga volgende week nog even monitoren. Nogmaals ik kan ivm njjn werk niet een dag zonder internet zitten. 

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@Be rt   week 47 geleverd en week 48 aangesloten?

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@kaan72 schreef: “Zo niet, dan is Ziggo in gebreke.”

Dat lijkt dan zo te zijn, maar daar versnel je het leveringsproces niet mee en schiet je er uiteindelijk niets mee op, want je hebt geen zakelijk abonnement waar heel andere voorwaarden en reactie- oplossingstijd voor storingen of niet werkend product onder hangt.

Bij problemen is er op een consumentenproduct een responstijd van 5 werkdagen bij alle providers, dus daar begin je al mee.

En een consument moet eerst een leverancier een paar maal de gelegenheid geven om één of ander probleem op te lossen, voordat een rechter al een uitspraak gaat doen en dan is het na 2 oplossingspogingen vaak nog alleen een bemiddelingsadvies en als dat nog niet goed gaat, dan zal de rechter pas een uitspraak doen en dan ben je tig dagen verder.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Be rt wrote:

@TTKK Ik lees in een topic dat een klant in week 47 geleverd gaat krijgen.

 

kaan72 wrote:

@TTKK  ik heb alles nog even goed doorgenomen. Volgens afspraak moet Ziggo mijn pakket maandag 23 november leveren. 

 

Dit zegt helemaal niets. Bij het afsluiten van het abonnement is mij door de medewerkster van de sales-afdeling een leverdatum van 31-10-2020 verzekerd. Inmiddels bijna 2 weken verder en nog kan niemand bij Ziggo mij vertellen wanneer de apparatuur geleverd gaat worden. Je kunt wel van alles toezeggen en afspreken, maar als er geen voorraad is kan er ook niet geleverd worden.

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@TTKK  @kaan72  Dan blijft de oude provider actief zoals @Alex Ziggo melde over de overstapservice:

“ Het hele idee van de overstapservice is dat dit door een samenwerking tussen de providers zo soepel mogelijk gaat. Als er bijvoorbeeld problemen bij ons zijn en je later dan de wensdatum online komt, lopen de diensten bij je andere provider automatisch iets langer door. Tele2 is hier geen uitzondering op.”

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

@TTKK dus jij zit met je internet nog bij je oude provider? Het gekke is bij mijn eerste bestelling had ik het pakket binnen drie dagen in huis. Ik had toen niet gebruikt gemaakt van de overstapservice. Pakket ging gelijk weer terug met de koerier omdat het pakket verkeerd was geleverd.

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@kaan72 was het maar zo'n feest. Ik ben inmiddels bijna 2 weken aan het thuiswerken via een mobiele hotspot. 

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Waar zit jij op te wachten dan? Modem en tv mediabox?

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

kaan72 wrote:

Waar zit jij op te wachten dan? Modem en tv mediabox?

Ik in ieder geval wel. 21 oktober bestelling geplaatst. 3 november met gewenste leverdatum. Nog steeds niets ontvangen ook geen updates. Klantenservice doet, zoals @TTKK aangeeft, alsof ze van niets weten en niks kunnen betekenen. 
 

Inmiddels heb ik een 50gb wifi hotspot backup gekregen waardoor ik met een beetje geluk week 47 overleef. Iets vertelt me dat we minimaal nog tot december moeten wachten op onze pakketten haha
 

 

Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zie dat het topic aardig wat los heeft gemaakt. Misschien is het goed om in ieder geval even duidelijkheid te scheppen over de voorraad. We hebben inderdaad te kampen met leveringsproblemen. Dat geldt op dit moment alleen voor de standaard Mediabox (behorend bij TV Start) en de wifibooster via internetkabel. Dit geldt dus niet voor alleen het modem, en zal dus ook niet voor jou gelden @kaan72.

Ik zie dat jullie ( @TTKK & @Boterhamzakje ) ook een eigen topic hebben, top. Er komt spoedig een moderator langs om te checken hoe het er voor staat en of er wellicht andere mogelijkheden zijn.

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

@Alex Ziggo Dit is toch wel ongelofelijk. Ik heb ondertussen meerdere malen contact gehad met de klantenservice waarbij ik zelf allerlei voorstellen heb gedaan om in ieder geval internet thuis te hebben en alles werd van de hand gedaan omdat ook de modems niet op voorraad zouden zijn. Nu blijken die er wel te zijn??

 

Waarom kan er niet gewoon een modem in een doos gestopt worden en aan PostNL meegegeven worden? Waarom wordt er bij de klantenservice verteld dat ik mijn abonnement niet kan omzetten naar alléén internet zodat ik niet hoef te wachten op een mediabox?

 

Een beetje meedenken met de klant zou in deze niet verkeerd zijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat de tijdelijke oplossing van een 50GB vodafone bundel beschikbaar is maar een teams meeting van +20 personen is simpelweg niet te doen via een 4g verbinding..

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Alex Ziggo Ik sluit me volledig aan bij @TTKK . Ook ik wacht al anderhalve week op mijn spullen (zie mijn topic). Vanuit de klantenservice komt er geen enkel bericht over het hoe en wat.

 

Dat hele tv kan me gestolen worden, als ik maar een fatsoenlijke internetverbinding heb waar ik nu mee vooruit kan (lees: mijn werk kan doen). Hoe moeilijk kan het zijn om nu alvast een modem op te sturen... 

 

Ik mag toch hopen dat hier een financiële vergoeding tegenover staat. Mijn mobiele abonnement loopt ondertussen behoorlijk in de papieren omdat ik geen Vodafone heb.

Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo aller eerst bedankt voor de opheldering. Verder deel ik dezelfde mening als de personen boven mij. Toen ik contact opnam met de klantenservice werd totaal niet meegedacht. Als ik zelf met suggesties kwam, werd dit gewoon afgedaan. Gewoon geduldig blijven wachten kwam het op neer. Telefonisch, chat, e-mail en zelfs social media: hetzelfde.
 

Nu blijkt het dus dat ik bij wijze van spreken morgen wel WiFi heb indien ik een alternatief/duurder pakket bestel? Hadden ze naar mijn mening ook 3 weken geleden kunnen vermelden. Ik kan echt wel een maand zonder TV zenders. Internet is een ander verhaal. 
 

Het voelt alsof de klantenservice ons aan het lijntje houdt met het maken van valse beloftes. Meedenken over een oplossing zou in dit geval dan ook gewaardeerd worden. Als je het mij vraagt, ligt de oplossing vrij voor de hand.

Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo Zojuist maar meteen weer gebeld naar de klantenservice van Ziggo om nogmaals allerlei voorstellen te doen zodat ik z.s.m. werkend internet heb thuis.

 

Voorstel 1 was om het abonnement terug te schalen naar internet en alleen kabel TV waardoor ik geen mediabox nodig zou hebben. Dit was niet mogelijk.

 

Voorstel 2 was om het abonnement op te schalen naar Max zodat er een Mediabox Next geleverd kon worden. Dit was niet mogelijk.

 

Voorstel 3 was om de mediabox te vervangen voor een Ci+ module, zoals je in een ander topic hebt voorgesteld aan een klant die ook zit te wachten. Ook dit was niet mogelijk.

 

Daarnaast waren de modems volgens deze medewerker helemaal niet op voorraad, en liep ik het risico dat als ik de order volledig zou annuleren en opnieuw zou bestellen met alleen internet + kabel tv en de modems bleken inderdaad niet op voorraad te zijn dat ik dan weer achter aan de rij zou moeten aansluiten.

 

Ondertussen is het volledig ontbreken van informatie over deze situatie bij de klantenservice bijna frustrerender dan het geen internet hebben. Niemand weet wat er aan de hand is, hoe lang het duurt of hoe dit op te lossen is.

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@TTKK Helaas is de communicatie zwaar onvoldoende bij de standaard klantenservice, Ziggo moderators op dit forum kunnen dieper in de systemen kijken en hebben meer mogelijkheden om één en ander voor elkaar te krijgen.

Je schreef: “Waarom wordt er bij de klantenservice verteld dat ik mijn abonnement niet kan omzetten naar alléén internet zodat ik niet hoef te wachten op een mediabox?”

Omdat Ziggo niet alleen internet levert, Ziggo is een TV kabelaar waar altijd de vrije TV zenders op de kabel te zien zijn en ook internet daarnaast levert.

Reageer verder in je eigen topic, dan blijft het overzichtelijk voor de moderator die je topic oppakt.

En als praktische tip: bel niet meer met de helpdesk, mocht iemand daar een actie uit gaan voeren, dan kan de boel nog verder in de soep lopen, omdat je dan achter een lopende bestelling een andere voegt en die moet wachten tot de lopende bestelling uit het systeem gehaald wordt en dat gaat niet met een druk op de knop, omdat alle achterliggende systemen al ingeregeld zijn op de nieuwe apparatuur en wachten op het feit dat je nieuwe apparatuur aansluit.

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Klopt @Be rt ik bedoelde daarmee dan ook een pakket zonder digitale televisie, had ik even duidelijker moeten verwoorden.

 

Daarnaast is er in mijn topic in 3 dagen tijd nog geen moderator voorbij gekomen dus dank voor je advies maar daar waar ik kans zie op contact probeer ik die te pakken.

Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Alex Ziggo bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. Nogmaals de vraag. 24 november wordt ik aangesloten op Internet van Ziggo. Volgens onze afspraak moet ik mijn installatiepakket 23 november in huis hebben. 23 november is op een maandag. Aangezien alles op voorraad is wil ik van jou de garantie, dat mijn installatiepakket(modem+mediabox next) ook daadwerkelijk 23 november bij mij binnen is. 

topicstarter
Stamgast
  • 171Reacties
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@TTKK Ik begrijp dat je meer informatie wilt, maar die kan de standaard helpdesk je niet geven.

Alex van Ziggo schreef een uur geleden een paar berichten hierboven:

“Ik zie dat jullie ( @TTKK & @Boterhamzakje ) ook een eigen topic hebben, top. Er komt spoedig een moderator langs om te checken hoe het er voor staat en of er wellicht andere mogelijkheden zijn.”

Super Expert
Super Expert
  • 39412Reacties
  • 2172Oplossingen
  • 7071Likes

Uitgelicht topic