1
Vraag
2
Reacties
kaan72

Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Installatiepakket voor de overstapdatum ontvangen

Beste Moderator,

24 november 2020 stap ik over naar internet + tv complete. Ik zit met mijn internet nog bij Tele2. Heb contact gehad met Tele2 en zei gaven aan dat 24 november internet gelijk wordt afgesloten. I.v.m. mijn werk thuis moet ik internet hebben. Om alles geruisloos te  laten verlopen wil ik graag het installatiepakket volgende week in huis hebben.  Ik maak gebruik van de overstapservice.

163 Reacties 163
TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Be rt wrote:

@kaan72 Het is een deel van de nieuwe klanten en gewijzigde abonnementen waar de activatie fout van de apparatuur fout is gegaan, inmiddels zie ik er vrijwel geen tot geen meer bijkomen op dit forum, dus de oorzaak van dat probleem lijkt getackeld.

 

 

 

Ik wou dat ik apparatuur had welke geactiveerd zou kunnen worden. Wellicht komen er geen klachten meer betreft activatie maar er zijn er nog genoeg die wachten op hun modem / mediabox omdat deze niet op voorraad zijn. Ik had het namelijk over de gigantische achterstand met levering van de apparatuur en niet de activering ervan. Zonder modem valt er weinig te activeren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

@TTKK Ik lees in een topic dat een klant in week 47 geleverd gaat krijgen.

@kaan72 Dat zou voor jou dus goed uitkomen als je abonnement op de 24e ingaat.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@TTKK  ik heb alles nog even goed doorgenomen. Volgens afspraak moet Ziggo mijn pakket maandag 23 november leveren. Ik ben benieuwd of dat net na het weekend goed gaat. Zo niet, dan is Ziggo in gebreke. Ik ga volgende week nog even monitoren. Nogmaals ik kan ivm njjn werk niet een dag zonder internet zitten. 

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@Be rt   week 47 geleverd en week 48 aangesloten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

@kaan72 schreef: “Zo niet, dan is Ziggo in gebreke.”

Dat lijkt dan zo te zijn, maar daar versnel je het leveringsproces niet mee en schiet je er uiteindelijk niets mee op, want je hebt geen zakelijk abonnement waar heel andere voorwaarden en reactie- oplossingstijd voor storingen of niet werkend product onder hangt.

Bij problemen is er op een consumentenproduct een responstijd van 5 werkdagen bij alle providers, dus daar begin je al mee.

En een consument moet eerst een leverancier een paar maal de gelegenheid geven om één of ander probleem op te lossen, voordat een rechter al een uitspraak gaat doen en dan is het na 2 oplossingspogingen vaak nog alleen een bemiddelingsadvies en als dat nog niet goed gaat, dan zal de rechter pas een uitspraak doen en dan ben je tig dagen verder.

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Be rt wrote:

@TTKK Ik lees in een topic dat een klant in week 47 geleverd gaat krijgen.

 

kaan72 wrote:

@TTKK  ik heb alles nog even goed doorgenomen. Volgens afspraak moet Ziggo mijn pakket maandag 23 november leveren. 

 

Dit zegt helemaal niets. Bij het afsluiten van het abonnement is mij door de medewerkster van de sales-afdeling een leverdatum van 31-10-2020 verzekerd. Inmiddels bijna 2 weken verder en nog kan niemand bij Ziggo mij vertellen wanneer de apparatuur geleverd gaat worden. Je kunt wel van alles toezeggen en afspreken, maar als er geen voorraad is kan er ook niet geleverd worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

@TTKK  @kaan72  Dan blijft de oude provider actief zoals @Alex Ziggo melde over de overstapservice:

“ Het hele idee van de overstapservice is dat dit door een samenwerking tussen de providers zo soepel mogelijk gaat. Als er bijvoorbeeld problemen bij ons zijn en je later dan de wensdatum online komt, lopen de diensten bij je andere provider automatisch iets langer door. Tele2 is hier geen uitzondering op.”

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@TTKK dus jij zit met je internet nog bij je oude provider? Het gekke is bij mijn eerste bestelling had ik het pakket binnen drie dagen in huis. Ik had toen niet gebruikt gemaakt van de overstapservice. Pakket ging gelijk weer terug met de koerier omdat het pakket verkeerd was geleverd.

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@kaan72 was het maar zo'n feest. Ik ben inmiddels bijna 2 weken aan het thuiswerken via een mobiele hotspot. 

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Waar zit jij op te wachten dan? Modem en tv mediabox?

Boterhamzakje

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
kaan72 wrote:

Waar zit jij op te wachten dan? Modem en tv mediabox?

Ik in ieder geval wel. 21 oktober bestelling geplaatst. 3 november met gewenste leverdatum. Nog steeds niets ontvangen ook geen updates. Klantenservice doet, zoals @TTKK aangeeft, alsof ze van niets weten en niks kunnen betekenen. 
 

Inmiddels heb ik een 50gb wifi hotspot backup gekregen waardoor ik met een beetje geluk week 47 overleef. Iets vertelt me dat we minimaal nog tot december moeten wachten op onze pakketten haha
 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik zie dat het topic aardig wat los heeft gemaakt. Misschien is het goed om in ieder geval even duidelijkheid te scheppen over de voorraad. We hebben inderdaad te kampen met leveringsproblemen. Dat geldt op dit moment alleen voor de standaard Mediabox (behorend bij TV Start) en de wifibooster via internetkabel. Dit geldt dus niet voor alleen het modem, en zal dus ook niet voor jou gelden @kaan72.

Ik zie dat jullie ( @TTKK & @Boterhamzakje ) ook een eigen topic hebben, top. Er komt spoedig een moderator langs om te checken hoe het er voor staat en of er wellicht andere mogelijkheden zijn.

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Alex Ziggo Dit is toch wel ongelofelijk. Ik heb ondertussen meerdere malen contact gehad met de klantenservice waarbij ik zelf allerlei voorstellen heb gedaan om in ieder geval internet thuis te hebben en alles werd van de hand gedaan omdat ook de modems niet op voorraad zouden zijn. Nu blijken die er wel te zijn??

 

Waarom kan er niet gewoon een modem in een doos gestopt worden en aan PostNL meegegeven worden? Waarom wordt er bij de klantenservice verteld dat ik mijn abonnement niet kan omzetten naar alléén internet zodat ik niet hoef te wachten op een mediabox?

 

Een beetje meedenken met de klant zou in deze niet verkeerd zijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat de tijdelijke oplossing van een 50GB vodafone bundel beschikbaar is maar een teams meeting van +20 personen is simpelweg niet te doen via een 4g verbinding..

NickB9

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo Ik sluit me volledig aan bij @TTKK . Ook ik wacht al anderhalve week op mijn spullen (zie mijn topic). Vanuit de klantenservice komt er geen enkel bericht over het hoe en wat.

 

Dat hele tv kan me gestolen worden, als ik maar een fatsoenlijke internetverbinding heb waar ik nu mee vooruit kan (lees: mijn werk kan doen). Hoe moeilijk kan het zijn om nu alvast een modem op te sturen... 

 

Ik mag toch hopen dat hier een financiële vergoeding tegenover staat. Mijn mobiele abonnement loopt ondertussen behoorlijk in de papieren omdat ik geen Vodafone heb.

Boterhamzakje

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo aller eerst bedankt voor de opheldering. Verder deel ik dezelfde mening als de personen boven mij. Toen ik contact opnam met de klantenservice werd totaal niet meegedacht. Als ik zelf met suggesties kwam, werd dit gewoon afgedaan. Gewoon geduldig blijven wachten kwam het op neer. Telefonisch, chat, e-mail en zelfs social media: hetzelfde.
 

Nu blijkt het dus dat ik bij wijze van spreken morgen wel WiFi heb indien ik een alternatief/duurder pakket bestel? Hadden ze naar mijn mening ook 3 weken geleden kunnen vermelden. Ik kan echt wel een maand zonder TV zenders. Internet is een ander verhaal. 
 

Het voelt alsof de klantenservice ons aan het lijntje houdt met het maken van valse beloftes. Meedenken over een oplossing zou in dit geval dan ook gewaardeerd worden. Als je het mij vraagt, ligt de oplossing vrij voor de hand.

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Alex Ziggo Zojuist maar meteen weer gebeld naar de klantenservice van Ziggo om nogmaals allerlei voorstellen te doen zodat ik z.s.m. werkend internet heb thuis.

 

Voorstel 1 was om het abonnement terug te schalen naar internet en alleen kabel TV waardoor ik geen mediabox nodig zou hebben. Dit was niet mogelijk.

 

Voorstel 2 was om het abonnement op te schalen naar Max zodat er een Mediabox Next geleverd kon worden. Dit was niet mogelijk.

 

Voorstel 3 was om de mediabox te vervangen voor een Ci+ module, zoals je in een ander topic hebt voorgesteld aan een klant die ook zit te wachten. Ook dit was niet mogelijk.

 

Daarnaast waren de modems volgens deze medewerker helemaal niet op voorraad, en liep ik het risico dat als ik de order volledig zou annuleren en opnieuw zou bestellen met alleen internet + kabel tv en de modems bleken inderdaad niet op voorraad te zijn dat ik dan weer achter aan de rij zou moeten aansluiten.

 

Ondertussen is het volledig ontbreken van informatie over deze situatie bij de klantenservice bijna frustrerender dan het geen internet hebben. Niemand weet wat er aan de hand is, hoe lang het duurt of hoe dit op te lossen is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

@TTKK Helaas is de communicatie zwaar onvoldoende bij de standaard klantenservice, Ziggo moderators op dit forum kunnen dieper in de systemen kijken en hebben meer mogelijkheden om één en ander voor elkaar te krijgen.

Je schreef: “Waarom wordt er bij de klantenservice verteld dat ik mijn abonnement niet kan omzetten naar alléén internet zodat ik niet hoef te wachten op een mediabox?”

Omdat Ziggo niet alleen internet levert, Ziggo is een TV kabelaar waar altijd de vrije TV zenders op de kabel te zien zijn en ook internet daarnaast levert.

Reageer verder in je eigen topic, dan blijft het overzichtelijk voor de moderator die je topic oppakt.

En als praktische tip: bel niet meer met de helpdesk, mocht iemand daar een actie uit gaan voeren, dan kan de boel nog verder in de soep lopen, omdat je dan achter een lopende bestelling een andere voegt en die moet wachten tot de lopende bestelling uit het systeem gehaald wordt en dat gaat niet met een druk op de knop, omdat alle achterliggende systemen al ingeregeld zijn op de nieuwe apparatuur en wachten op het feit dat je nieuwe apparatuur aansluit.

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Klopt @Be rt ik bedoelde daarmee dan ook een pakket zonder digitale televisie, had ik even duidelijker moeten verwoorden.

 

Daarnaast is er in mijn topic in 3 dagen tijd nog geen moderator voorbij gekomen dus dank voor je advies maar daar waar ik kans zie op contact probeer ik die te pakken.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@Alex Ziggo bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. Nogmaals de vraag. 24 november wordt ik aangesloten op Internet van Ziggo. Volgens onze afspraak moet ik mijn installatiepakket 23 november in huis hebben. 23 november is op een maandag. Aangezien alles op voorraad is wil ik van jou de garantie, dat mijn installatiepakket(modem+mediabox next) ook daadwerkelijk 23 november bij mij binnen is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

@TTKK Ik begrijp dat je meer informatie wilt, maar die kan de standaard helpdesk je niet geven.

Alex van Ziggo schreef een uur geleden een paar berichten hierboven:

“Ik zie dat jullie ( @TTKK & @Boterhamzakje ) ook een eigen topic hebben, top. Er komt spoedig een moderator langs om te checken hoe het er voor staat en of er wellicht andere mogelijkheden zijn.”

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic