1
Vraag
2
Reacties
kaan72

Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Installatiepakket voor de overstapdatum ontvangen

Beste Moderator,

24 november 2020 stap ik over naar internet + tv complete. Ik zit met mijn internet nog bij Tele2. Heb contact gehad met Tele2 en zei gaven aan dat 24 november internet gelijk wordt afgesloten. I.v.m. mijn werk thuis moet ik internet hebben. Om alles geruisloos te  laten verlopen wil ik graag het installatiepakket volgende week in huis hebben.  Ik maak gebruik van de overstapservice.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Deze problemen spelen al zeker 3 als het geen 4/5 maanden zijn bij Ziggo. Het forum staat er vol mee als je bv enkel al zoekt op CS1010. Ik begrijp niet dat ze de activerings ‘storing’ nog steeds niet opgelost hebben. ‘Je durft’ nu niet eens iets aan te passen aan je abo omdat dit erg lange gevolgen kan hebben. @kaan72  jij hebt geen Vodafone of wel? Anders kan je een 50GB bundel van Ziggo krijgen of heb je deze al (kan zijn dat ik iets in dit topic gemist heb of vergeten ben). Succes!

Bekijk in context

163 Reacties 163
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Als je gebruik maakt van de overstapservice, is het niet mogelijk om eerder het pakket te krijgen. Je krijgt het pakket doorgaans vlak voor de overstap datum.

Let wel, omdat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice is de overstap datum een wensdatum. Dit houdt in dat als de Ziggo spullen aangesloten zijn, dan pas Tele2 opgezegd wordt. Tenzij het aansluiten van de Ziggo spullen langer dan twee weken duurt. Dus wat dat betreft moet het eigenlijk wel goedkomen 🙂

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Waarom is dat niet mogelijk? Lijkt mij vrij simpel. Als er een verzoek van de klant komt om het pakket eerder te ontvangen, dan moet dat naar mijn mening toch geen probleem geven?

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Voor zover ik weet, kan dat niet vanwege het gebruik van de overstapservice. Wil je meer vrijheid, dan moet je geen gebruik maken van de overstapservice. Maar zoals ik zei, juist omdat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice, maakt het minder tot niet uit wanneer de spullen komen. Stel ze komen op 23 november maar je hebt 25 november pas tijd om het aan te sluiten, dan blijft tele2 actief tot en met de 21ste.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Nou dat had Ziggo dit met mij moeten bespreken. Ik kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn. Zij vertelde me dat ik gebruik kon maken van de overstapservice. We hebben het niet over de vrijheid van overstappen gehad. Tele2 zegt gewoon heel simpel, 24 november gooien we je lijn dicht. Hierbij nogmaals een verzoek richting Ziggo. Ik wil mijn installatiepakket volgende week in huis hebben.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
kaan72 wrote:

Waarom is dat niet mogelijk? Lijkt mij vrij simpel. Als er een verzoek van de klant komt om het pakket eerder te ontvangen, dan moet dat naar mijn mening toch geen probleem geven?

Met 4 miljoen klanten is de bestelling route en het verzenden en het om- en aanschakelen volledig geautomatiseerd en wordt de apparatuur automatisch verzonden op de daarvoor automatisch al geplande datum.

Gaan rommelen in een volledig geautomatiseerd systeem is niet altijd handig, dan kan er het één en ander goed misgaan blijkt uit de praktijk of het moet iemand zijn die precies weet waar en wat er allemaal moet gebeuren om alle inmiddels geplande acties uit het systeem te krijgen.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Het gekke is. Ik heb ook een sim-only Vodafone afgesloten en die gaat pas 24 januari 2021 in. Daar heb ik wel een installatiepakket van ontvangen. Vreemd dat kan wel gelijk worden opgestuurd, maar installatiepakket tv+internet kan weer niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Vodafone zal alles direct verzenden, hst staat organisatorisch los van Ziggo.

Maar ter voorbereiding, want je wilt direct weer internet.
Hoe ziet de eerste plaats eruit waar Ziggo je huis binnenkomt, kun je hier een foto daarvan plaatsen, want als dat heel oud is, dan kan dat wel met een gratis installatiemonteur in orde gemaakt worden, maar dat is dan als de spullen niet direct werken na het aansluiten.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Ik ben paar jaar geleden al klant van Ziggo geweest. Mijn hoofdaansluiting is nog vrij nieuw. @Be rt vat me niet verkeerd op, maar wat heeft “hoe Ziggo bij mij binnenkomt” met mijn topic te maken? Ik wil alleen mijn installatiepakket voor de zekerheid voor 24 november in huis hebben i.v.m. mijn werk. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@kaan72 schreef: “maar wat heeft “hoe Ziggo bij mij binnenkomt” met mijn topic te maken?”

Ah duidelijk, al eerder klant geweest, ik vraag dit, omdat als je een ouder AOP hebt met mogelijk nog oude splitters, deze mogelijk niet meer kunnen werken door de leeftijd en deze ook defect kunnen raken in de loop van de tijd, er zit elektronica in, en de nieuwe frequenties die Ziggo gebruikt en mogelijk niet doorgegeven worden via een ouder AOP, wandcontactdoos of splitter.

Ik stelde de vraag om te voorkomen dat je, als je de spullen binnenkrijgt, nog geen goede verbinding hebt en dan nog op een monteur moet wachten voor je een goede verbinding hebt.

Aan jou de keuze.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Bedankt voor de tip, maar ik heb op dit moment al een tv abonnement van Ziggo. Ik heb een ci+ module. Ik wacht nog steeds op antwoord van Ziggo?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @kaan72,

Logisch dat je dit even checkt! Het antwoord van Tele2 verbaast me eigenlijk. Het hele idee van de overstapservice is dat dit door een samenwerking tussen de providers zo soepel mogelijk gaat. Als er bijvoorbeeld problemen bij ons zijn en je later dan de wensdatum online komt, lopen de diensten bij je andere provider automatisch iets langer door. Tele2 is hier geen uitzondering op. Ik kan de wensdatum wel aanpassen, maar dan blijf je in hetzelfde schuitje: Dan zegt Tele2 op díe datum te stoppen.

 

 

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@Alex Ziggo bedankt voor je antwoord. Stel dat je de wensdatum op 17 november zet? Wanneer heb ik mijn installatiepakket in huis?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is niet zeker. Dat moet eerst worden goedgekeurd door zowel onze overstap-afdeling als de andere provider. Als dat al gebeurt, verwacht ik eerder dat je andere problemen krijgt zoals tijdelijk dubbele kosten. Daarbij loop je dus tegen hetzelfde aan: De datum verschuift, maar dat is ook de datum dat Tele2 in principe zou stoppen. De overstapservice is er juist om je niet zonder diensten te laten zitten. Ik snap je scepsis, maar op dit moment verwacht ik geen problemen met de huidige situatie.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Oke als jij mij die garantie geeft dan laat ik het zoals het nu is. Wanneer ontvang ik mijn installatiepakket als overstapdatum 24 november is?

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik zou er niet te veel op rekenen @kaan72, er is een gigantische vertraging bij Ziggo. Er zijn hier zelfs nieuwe klanten op de community die al langer dan 4 weken wachten op hun modem en/of mediabox en dus geen internet hebben. De klantenservice doet overigens 9 van de 10 keer alsof ze van niets weten.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

@TTKK Dat meen je niet. Dat gaat mij echt niet gebeuren. 24 november ben ik over. Let maar op.

TTKK

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik wens je veel succes en hoop het van harte. Ik weet in ieder geval wel dat hier een hoop mensen zijn die dat ook dachten, maar ondertussen al weken geen internet hebben.

kaan72
Topicstarter
Level 1
  • 170Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Alvast bedankt. Mocht mij dat ook gebeuren dan ik een klacht bij Ziggo met een dagvergoeding. Desnoods ga ik het hoger opzoeken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@kaan72 Het is een deel van de nieuwe klanten en gewijzigde abonnementen waar de activatie fout van de apparatuur fout is gegaan, inmiddels zie ik er vrijwel geen tot geen meer bijkomen op dit forum, dus de oorzaak van dat probleem lijkt getackeld.

kaan72 wrote:

Alvast bedankt. Mocht mij dat ook gebeuren dan ik een klacht bij Ziggo met een dagvergoeding. Desnoods ga ik het hoger opzoeken.

Een klacht indienen hoeft niet eens, alle klanten worden sowieso gecompenseerd, door de compensatie regeling die Ziggo heeft, voor welk probleem dan ook, als de oorzaak bij Ziggo ligt, nadat het probleem als opgelost is gemeld door de klant.

Ter info: klanten die al heel lang hebben moeten wachten, omdat er geen schot zat in de activering worden begeleid naar en nieuw klantnummer met nieuwe apparatuur en een aantal  hebben zelfs geen factuur meer ontvangen las ik in de bewuste topics.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic