Vraag
Reacties
Aankondigingen
Geert I-Projekt
Level 2

Inloggen Mijn Ziggo bij buitenlands telefoonnummer/IBAN

Goedemiddag,
Omdat ik via de telefonische helpdesk na meerdere pogingen niet verder kom, stel ik mijn vraag nu hier.
Wij verhuren zo'n 115 vakantiehuizen aan de Noord-Hollandse kust, waarvan een deel in bezit is van Duitse eigenaren. Regelmatig moet ik voor (nieuwe) eigenaren een Ziggo-abonnement afsluiten. Dit doe ik dan telefonisch, omdat in de online aanmeldingsprocedure het invullen van een Duits telefoonnummer en en Duitse IBAN niet lukt (het aantal posities wijkt af van wat in Nederland standaard is).

Vervolgens blijkt dat deze eigenaren niet kunnen inloggen bij Mijn Ziggo (en dus o.a. niet hun facturen kunnen inzien of zaken kunnen wijzigen). Inmiddels hebben we vanalles geprobeerd (wachtwoordherstel, met behulp van de helpdesk de hele account gewist en opnieuw aangemaakt), maar niks helpt. We komen na inloggen consequent op een pagina met een foutmelding terecht.
Mijn aanname is dat er ergens een probleem zit in de combinatie buitenlands telefoonnummer/IBAN en de werking van Mijn Ziggo, maar wellicht is er een andere oorzaak. Wie kan mij hiermee verder helpen?
Groet,
Geert Kingma / I-Projekt Vakantiewoningen

0 Kudos
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @Geert I-Projekt en welkom op de Community! Nu moet het wel zo zijn dat ieder zijn of haar eigen account kan inzien, wanneer deze los aangemaakt zijn. Heeft dit betrekking op een zakelijk of particulier account? Als je een postcode en huisnummer van een locatie in je profiel kan vermelden, ga ik meekijken wat hierin fout lijkt te gaan. 

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Goedemiddag Ryan. Dit betreft in alle gevallen particuliere accounts, op naam van de individuele huiseigenaren, veelal op een vakantiepark. ***adressen verwijderd door Mod***

Geert

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dank @Geert I-Projekt Als ik 42 specifiek bekijk, is het account nooit goed geactiveerd. 
Je gaf aan dat je met regelmaat voor buitenlands aanmeldingen zelf een account moet aanmaken. Heb jij nog een mailtje rondom het activeren van dit account in de mail of anders de bewoners als hun mailadres wel gebruikt kon worden? 
Het adres rondom toevoeging 15 kan ik niet vinden. Hier is geen bekend account terug te vinden. Heb je misschien een klantnummer van dit account? 

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Ik had het wat anders moeten omschrijven, het activeren lukt in het geheel niet (dus daarna inloggen ook niet). Bij 42 heb ik meerdere pogingen gedaan, maar dat is vorig jaar geweest, daarna hebben we het opgegeven.

**Moderator: Privégegevens verwijderd. Houd er rekening mee dat dit een openbare website is**

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Geert I-Projekt - Gezien dit een openbare pagina is, heb ik uit voorzorg de gegevens uit je bericht gehaald. Mocht je iets privacy-gevoelig willen delen met de moderators, raad ik aan dit te noteren bij je [Persoonlijke opmerkingen (privé)] in je profiel.

Ik ben je nieuwe voorbeelden wel bij langs gelopen: Beide klantnummers die je in je laatste bericht noemde (eindigend op *156 en *634) hebben op dit moment geen Mijn Ziggo-account. Maar ik zie daar eigenlijk ook geen bijzonderheden en verwacht dat je voor deze adressen gewoon een account kunt aanmaken via Registreren - Ziggo - Ik kan me alleen nog voorstellen dat er soms wat verwarring kan zijn omtrent de huisnummers en toevoegingen, maar na het juiste huisnummer te hebben geselecteerd, krijg je een uitklapmenu van mogelijke toevoegingen. Zo niet, dan krijg je de foutmelding dat de combinatie niet klopt.

Voor het eerste voorbeeld uit je laatste bericht (klantnummer eindigend op 156) kom ik in ieder geval via die link langs de eerste stap en zou het moeten werken.

Ik heb tevens een paar bestaande accounts gecheckt, maar zie daar ook succesvolle accounts en lijkt Mijn Ziggo gewoon te werken.

Mocht het registreren toch niet werken, dan ben ik benieuwd waar het precies misgaat in het proces. In je eerste bericht gaf je aan "We komen na inloggen consequent op een pagina met een foutmelding terecht.", maar in je laatste bericht "het activeren lukt in het geheel niet"

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

als het om vakantie huisjes gaat moet er dan geen Ziggo zakelijk contract aanwezig zijn inplaats van particulier ?

en kan je het bij Ziggo zakelijk niet zo regelen dat elk huisje standaard is voorzien van internet en tv ?

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Nee, dat is niet het geval. Het gaat om 115 huisjes in particulier bezit, grotendeels gelegen op 25 verschillende parken en enkelen die niet op een park staan. Iedere eigenaar moet zijn eigen zaken (elektra, gas, water, kabel TV, internet) zelf regelen, dat verschilt dus niet van een woonhuis. Wij zijn geen eigenaar van deze huizen of een park. De eigenaren gaan jaarlijks een contract met ons aan waardoor wij het huis voor hun mogen verhuren.

Geert

Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Om een eind van te maken aan de spraakverwarring: ik heb inloggen en activeren door elkaar gebruikt, het gaat echter in alle gevallen om activeren. Dit activeren lukt niet in meerdere gevallen. Ik kom dan bij een foutmelding terecht. Zojuist heb ik zelf voor 42 een poging gedaan, wederom met een foutmelding. Ik stuur je de screenshot in de persoonlijke opmerkingen. Hierbij valt me op dat ik kan kiezen uit de huisnummertoevoeging AH42 en A42 (met beiden lukt het overigens niet).

Geert

EDIT: ik zie niet waar ik de screenshot als persoonlijke opmerking kan uploaden.

NOGMAALS EDIT: de foutmelding die ik te zien krijg is " Dat ging niet goed. Wil je het later nog eens proberen?".

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Ik kijk graag even met je mee @Geert I-Projekt . Je geeft 42 als voorbeeld aan, zou je van 42 de postcode, huisnummer en het klantnummer willen toevoegen in je Ziggo Community profiel, zo kunnen alleen de moderators deze gegevens zien. 

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Ik heb de gegevens toegevoegd in min profiel, onder persoonlijke informatie / persoonlijke informatie. Nog een aanvulling: deze mevrouw is 2 weken geleden naar de Vodafone Ziggo winkel in Schagen geweest. Hier heeft men een poging gedaan om haar te helpen met aanmelden. Nadat de medewerker dit 1,5 uur heeft geprobeerd, heeft hij het maar opgegeven.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel voor de aanvulling @Geert I-Projekt! Ik heb het nu anders gedaan. Huisje 42 had een account die niet actief was, deze heb ik qua gegevens voor Mijn Ziggo verwijderd.

Zou je later vandaag nog eens willen kijken om een account aan te maken via deze link? Zodra deze aangemaakt is, bekijken we nog graag de situatie.

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Ik ben nu weer op mijn werk en zal vandaag of morgen een poging doen. Ik moet eerst wel de eigenaar van het huisje kunnen bereiken, want de eventuele mailtjes die met het aanmeldproces te maken hebben, zullen bij haar binnenkomen.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Geert I-Projekt is het allemaal nog gelukt met deze registraties? Ondanks dat geen nieuws ook vaak geen slecht nieuws is, horen we het graag! 

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Door drukte en vakantie ben ik hier nog niet aan toegekomen. Ik doe in de loop van deze week een poging.

0 Kudos
Geert I-Projekt
Level 2
Topicstarter

Vandaag heb ik meerdere pogingen gedaan via de aangegeven link. Ik kan uit twee huisnummertoevoegingen kiezen, A42 en AH42, bij beiden krijg ik de volgende melding:

Sorry, deze combinatie van gegevens kunnen we niet vinden. Wil je het nog eens proberen? Lukt dat niet, neem dan contact met ons op

Ik weet dat Ziggo op dit park ook nog andere huisnummertoevoegingen gebruikt, met een nul als eerste cijfer (dat zou dan bij dit huis AH042 betekenen), maar die zie ik niet tussen de keuzemogelijkheden staan.

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Geert I-Projekt en bedankt voor het testen!

We zijn een patroon op het spoor tussen alle adressen die niet willen registeren zoals het hoort. Alleen de vraag wat daar de oorzaak van is, dat gaan we nu verder onderzoeken!

We komen erop terug, wacht dat voor nu even af! 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Geert I-Projekt, we hebben het probleem intern nog in onderzoek en lopen tegen wat muren aan. Wij komen hier volgende week op terug.