Vraag
Reacties
Oplossing
Eezie12
Level 2

Incassokosten onterecht

hallo,

ik heb net  op 2 verschillende manieren contact gehad met ziggo.

ik heb op 29 maart 2021 een regeling getroffen voor 3 openstaande facturen a € 58,55 per maand,

nu is gister de nieuwe factuur gekomen en er staan 25 euro incasso kosten op.

ik zit niet in een incasso traject dit is ook helemaal nooit opgestart.

de collega via de chat zei dat dit extra kosten waren die op mij verrekend waren en de collega aan de telefoon zei dat omdat het bedrag nu hoger is dan de regeling en dat eigenlijk de factuur al opgemaakt was deze kosten erbij komen .

ik vind deze incasso kosten echt onterecht. 

ik zit niet in een traject , ik heb netjes meteen geregeld dat er een nieuwe regeling kwam en dan alsnog hogere kosten.

ik wil uit de regeling komen maar als ziggo maar van deze belachelijke bedragen erbij blijft gooien kan ik er nooit uitkomen natuurlijk.

kunnen jullie mij helpen ?

met vriendelijke groet

Elise Severens

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Eezie12

Welkom terug op de Community!
Al is de aanleiding natuurlijk minder: niemand zit immers te wachten op eenmalige kosten.
Helemaal niet als je midden in een betalingsregeling zit.

Als ik alles goed bekijk zie ik dat dit topic ook wel te maken heeft met dit.
De ene betalingsregeling was namelijk beëindigd en de nieuwe aangevraagd.
In de tijd ertussen in ( 23 maart) zijn er daardoor automatisch incassokosten in rekening gebracht.

Volgens de officiële regels zal dit ongetwijfeld kloppen, maar dit is natuurlijk niet een situatie wat vaak voorkomt.
De betalingsregeling is er vooral bedoelt om je te helpen, de eenmalige kosten helpen daar niet bij.
De 25 euro zal ik daarom crediteren.

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
Eezie12
Level 2
Topicstarter

Dat is al helemaal ingevuld 

Ben de vorige keer op het forum juist behandeld en via chat en telefoon willen ze dit gewoonweg niet.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Eezie12

Welkom terug op de Community!
Al is de aanleiding natuurlijk minder: niemand zit immers te wachten op eenmalige kosten.
Helemaal niet als je midden in een betalingsregeling zit.

Als ik alles goed bekijk zie ik dat dit topic ook wel te maken heeft met dit.
De ene betalingsregeling was namelijk beëindigd en de nieuwe aangevraagd.
In de tijd ertussen in ( 23 maart) zijn er daardoor automatisch incassokosten in rekening gebracht.

Volgens de officiële regels zal dit ongetwijfeld kloppen, maar dit is natuurlijk niet een situatie wat vaak voorkomt.
De betalingsregeling is er vooral bedoelt om je te helpen, de eenmalige kosten helpen daar niet bij.
De 25 euro zal ik daarom crediteren.

0 Kudos
Eezie12
Level 2
Topicstarter

Top dankjewel 

Hoe wordt dit geregeld? Moet ik deze op de factuur erbij betalen ?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Graag gedaan! Met de volgende factuur wordt dit inderdaad verrekend 🙂

0 Kudos
Eezie12
Level 2
Topicstarter

Oke dankjewel dat je het hebt opgelost, via chat en telefoon wilden/konden ze dit niet..

Dan weet ik voldoende 

Fijne dag 

Met vriendelijke groet 

Elise severens 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Heel graag gedaan!
Alvast een fijn weekend 🙂

0 Kudos