Incassodatum wijzigen

Goeiemorgen, nu wordt elke maand rond de 20e Ziggo afgeschreven van mijn zakelijke rekening. Dat is net een paar dagen te vroeg want mijn klanten betalen rond de 24e/25e 

Kan dit aangepast worden?

Frank 

Wapenveld

rangie
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Goedemorgen @rangie

Welkom op de Community! 🙂 Ik snap dat je liever wilt dat je abonnementskosten worden afgeschreven als je zelf ook geld hebt ontvangen. Ik kan de datum van afschrijving niet voor je wijzigen naar een precieze datum echter ik kan er wel voor zorgen dat dit iets later in de maand wordt afgeschreven. 

Houd wel rekening met het volgende. Je betaalt bij ons altijd de abonnementskosten 1 maand vooruit. Op het moment dat wij de opmaak van de factuur wijzigen naar een later moment (bijvoorbeeld einde van de maand), dan bestaat de mogelijkheid dat door deze wijziging je een factuur ontvangt voor een periode van 2 maanden. Dit in verband met de wijziging in de periode van de opmaak van de factuur i.c.m het 1 maand vooruit betalen van je abonnementskosten. Het is goed om dit vooraf te melden, zodat dit niet als een nare verrassing op jouw dak komt.

Ik hoor graag van je of je wilt dat ik dit voor je wijzig.  

Bekijk in context

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes
169 Reacties 169

Goedemorgen @rangie  welkom op de community.

Als je abonnement op de 20ste is ingegaan dan is dat ook de incasso datum, en weet niet of het zo veranderd kan worden.

Maar als je in je profiel je postcode en huisnummer vermeld (niet zichtbaar voor leden alleen voor jezelf en moderators) dan komen deze vanzelf het topic in en kunnen je hier mee helpen.

Meestal binnen een dag komt er een moderator of hulp moderator om je te helpen.

Mocht het te lang duren kan je altijd nog Contact opnemen met Ziggo

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13712Reacties
  • 553Oplossingen
  • 2622Likes

Goedemorgen @rangie

Welkom op de Community! 🙂 Ik snap dat je liever wilt dat je abonnementskosten worden afgeschreven als je zelf ook geld hebt ontvangen. Ik kan de datum van afschrijving niet voor je wijzigen naar een precieze datum echter ik kan er wel voor zorgen dat dit iets later in de maand wordt afgeschreven. 

Houd wel rekening met het volgende. Je betaalt bij ons altijd de abonnementskosten 1 maand vooruit. Op het moment dat wij de opmaak van de factuur wijzigen naar een later moment (bijvoorbeeld einde van de maand), dan bestaat de mogelijkheid dat door deze wijziging je een factuur ontvangt voor een periode van 2 maanden. Dit in verband met de wijziging in de periode van de opmaak van de factuur i.c.m het 1 maand vooruit betalen van je abonnementskosten. Het is goed om dit vooraf te melden, zodat dit niet als een nare verrassing op jouw dak komt.

Ik hoor graag van je of je wilt dat ik dit voor je wijzig.  

Bekijk in context

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

@Lycke Z  of @Cecilia Z 

Zou je bij mij de incassodatum ook kunnen aanpassen naar de 29? Voorheen kwam mijn salaris de 23e nu de 25e waardoor het niet uitkomt.

Dank daarvoor!

Megapaul
Stamgast
  • 132Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Uiteraard, dat is geen probleem 🙂 Wel lastig dat het salaris ineens later komt, helaas hebben we daar geen invloed op 😉

De automatische incasso's van Ziggo komen vanaf nu in elk geval wat later.
We maken niet gebruik van een vaste datum, maar het zal voortaan zo rond de 29ste van de maand worden afgeschreven voortaan 🙂

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1429Reacties
  • 235Oplossingen
  • 221Likes

Goeiemorgen Mariska,

als je kan regelen dat het tussen 22e en 30e van de maand afgeschreven wordt is dat prima, ook als het dan 1x voor 2 maanden zou zijn.

Ik hoor graag als het geregeld is.

Frank

Wapenveld

rangie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij deze is het gelukt Frank! 🙂 Volgende maand krijg je tussen 24 en 27 maart de email notificatie en wordt het bedrag tussen 28 en 30 maart afgeschreven. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Hartstikke bedankt ??

rangie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Same here! Zou super zijn als de afschrijving de 25e was. Ik kan dit nergens wijzigen..

Imn
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Imn wrote:

Same here! Zou super zijn als de afschrijving de 25e was. Ik kan dit nergens wijzigen..

Helaas, we kunnen de incassodatum wel naar achteren schuiven maar niet naar voren @Imn. Jij zit al in de laatste groep (waar Frank nu bijvoorbeeld ook in is gezet) dus daarin kan ik niets wijzigen.

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Kunnen jullie mijn incasso datum ook aanpassen? Staat nu op de 25e (is vandaag dus al afgeschreven voor de komende maand), maar mijn salaris komt elke maand binnen op de 27e.

Alvast bedankt 🙂

Leonie 

Kyratess
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Kyratess
Maar natuurlijk kan ik dit ook voor jou regelen! Bij deze wil ik je laten weten dat ik de incassodatum heb verschoven. Vanaf volgende maand zal de incasso rond de 29e van iedere maand plaatsvinden. 

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4172Reacties
  • 831Oplossingen
  • 1110Likes

Cecilia Ziggo wrote:

Hi @Kyratess
Maar natuurlijk kan ik dit ook voor jou regelen! Bij deze wil ik je laten weten dat ik de incassodatum heb verschoven. Vanaf volgende maand zal de incasso rond de 29e van iedere maand plaatsvinden. 

Dank je wel!! ?

Kyratess
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenmorgen!

Kan mijn incassodatum ook aangepast worden? Dit is nu namelijk de 20e, maar ik krijg de 23e pas loon 🙂

Hartelijk bedankt voor de moeite!

KCIaarts
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geregeld hoor @KCIaarts

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4172Reacties
  • 831Oplossingen
  • 1110Likes

Hoi!

zou dit voor mij ook aangepast kunnen worden? De incasso datum. Het gaat er nu meestal op de 21eaf maar zou dit liever de 28 of 29e willen!

Groetjes ?

Anne Haverkamp
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo zou mijn incassodatum ook naar achteren kunnen.Is nu rond de 14e ,maar zou liever 25 of 26 willen

Bvd,

Fons

Fonzie
Raadgever
  • 84Reacties
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

@Anne Haverkamp - Bij dezen aangepast. Vanaf juni verwacht ik dat de nieuwe incassodatum in zal gaan.

@Fonzie - Bij jou ligt het iets gecompliceerder. Jij betaalt op de factuur die in mei afgeschreven wordt de abonnementskosten voor de maand mei, maar als ik je omzet naar een ander incassoschema ga je een maand vooruit betalen. Dan wordt in juni dus geld afgeschreven voor de abonnementskosten van juni + juli (dubbele factuur!), in juli voor augustus, in augustus voor september, etc. Eénmaal over naar een ander incassoschema kun je ook niet meer terug naar je huidige schema.

Ben je hiermee akkoord of laat je het liever zoals het nu is?

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

@Mark Ziggo   

Laat het maar zoals het is.

Fons

Fonzie
Raadgever
  • 84Reacties
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ook wij willen onze incassodatum graag aanpassen. Naar een paar dagen later dan de 21e van de maand. Na 25ste zou ideaal zijn.

Niles
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wil je bij ons de incasso willen aanpassen zodat na de 25ste de incasso wordt gedaan.

bvd

dollemancom
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Niles en @dollemancom, ik heb jullie één incassoschema opgeschoven waardoor de incasso rond de 25e zal plaatsvinden (vanaf juni).

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Goedendag,

Zou ook mijn incassodatum naar de 27e verschoven kunnen worden?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

J

J.Jac
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Doen we, @J.Jac . Bij deze geregeld 🙂 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3916Likes

Goedemiddag! Ik wil ook graag mijn incassodatum opschuiven, kan dat? Heb hierboven meegelezen en vind het geen probleem als de afschrijving van twee maanden een keer op hetzelfde moment plaatsvindt. Met vriendelijke groet! 

annemariewitde
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geregeld @annemariewitde, de afschrijving zal voortaan aan het eind van de maand plaatsvinden, met ingang van juni verwacht ik. Twee maanden in 1x is in jouw geval niet van toepassing.

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

@ziggo willen jullie het voor mij ook rond de 25e aanpassen?

Klaasbertus
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geregeld @Klaasbertus!

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Ik zou dit graag ook willen

Incassodatum staat nu op de 15e, dan is mijn rekening simpelweg leeg 🙂

Ik zou dit graag de 26e hebben of later 

wesdegroot
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @wesdegroot, ook bij jou is het niet een kwestie van simpelweg omzetten.

Jij betaalt op de factuur die in juni afgeschreven wordt de abonnementskosten voor de maand juni, maar als ik je omzet naar een ander incassoschema ga je een maand vooruit betalen. Dan wordt in juli dus geld afgeschreven voor de abonnementskosten van juli + augustus (dubbele factuur!), in augustus voor september, in september voor oktober, etc. Eénmaal over naar een ander incassoschema kun je ook niet meer terug naar je huidige schema.

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Hoi

Dank voor je antwoord

Nee laat dan maar zoals het is aub

wesdegroot
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn incasso datum ook verschoven worden naar later in de maand? Bijv. tussen de 25e en de 30e?

SJAN2127
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn incassodatum ook naar de 28e verzet worden? Dubbele incasso in de 1e maand is akkoord. Nummer ***. 

** Aangepast door moderator (Mark) **
Klantnummer verwijderd, plaats geen persoonlijke gegevens zoals adres, tel#, klant# e.d. in openbare berichten.

ooyen008
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wesdegroot wrote:

Dank voor je antwoord

Nee laat dan maar zoals het is aub

Prima, ik laat jouw incasso ongewijzigd @wesdegroot.

Hi @SJAN2127 en @ooyen008, jullie incassodatum wordt aangepast. Voor jou @ooyen008 betekent dat inderdaad éénmalig een dubbele factuur en je betaalt vanaf dat moment de abonnementskosten één maand vooruit.

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Prima. Dank voor de service. 

ooyen008
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn incassodatum ook aangepast worden? Die is nu de 15e, maar ik wil graag rond de 25e. Zoals vroeger toen ik de faktuur zelf betaalde. Of kan de betaalwijze gewijzigd worden?

BVD

Hermanus65
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Hermanus65, ook voor jou geldt de volgende situatie:

Jij betaalt op de factuur die in juni afgeschreven wordt de abonnementskosten voor de maand juni, maar als ik je omzet naar een ander incassoschema ga je een maand vooruit betalen. Dan wordt in juli dus geld afgeschreven voor de abonnementskosten van juli + augustus (dubbele factuur!), in augustus voor september, in september voor oktober, etc. Eénmaal over naar een ander incassoschema kun je ook niet meer terug naar je huidige schema.

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Beste Mark,

Voorheen betaalde ik de fakturen met IDEAL. Begin v.d. maand ontving ik de fakturen en kreeg 3 weken de tijd om te betalen.

Nu kreeg ik 13 mei een mail van jullie dat de betaalwijze is omgezet naar automatische incasso( had ik niet om gevraagd).

Er werd een faktuur  gestuurd voor de maand mei 2020 met datum 11 mei en datum incasso 15 mei. Die incasso heb ik geweigerd want ik betaal altijd zelf aan het eind van de maand. Omdat dat mij beter uitkomt qua financien.

Graag mijn verzoek de automatische incasso op te heffen. Gisteren 18 mei kreeg ook een mail dat de automatische incasso 

mislukt was en krijg nu het verzoek de faktuur te betalen voor 21 mei. Kunt u dat ook voor mij regelen?

BVD

Hermanus65
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah ja, dat is een uitzondering @Hermanus65 . Er bestond een mismatch tussen verschillende systemen, dat is rechtgetroklken en daardoor is je betaalwijze aangepast.

Ik kan je om die reden terugzetten naar handmatige overboeking van de factuur zoals je gewend was.

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5147Reacties
  • 585Oplossingen
  • 1859Likes

Ok Mark  ik krijg net een mail over de wijziging. Maar ik hoef geen faktuur per post. Die zie ik wel in Mijn Ziggo.

Nog bedankt voor de medewerking. De faktuur voor de maand mei betaal ik dus rond de 25e.

Hermanus65
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic