rangie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Incassodatum wijzigen

Goeiemorgen, nu wordt elke maand rond de 20e Ziggo afgeschreven van mijn zakelijke rekening. Dat is net een paar dagen te vroeg want mijn klanten betalen rond de 24e/25e 

Kan dit aangepast worden?

Frank 

Wapenveld

193 Reacties 193
J.Jac

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag,

 

Zou ook mijn incassodatum naar de 27e verschoven kunnen worden?

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

J

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Doen we, @J.Jac . Bij deze geregeld 🙂 

annemariewitde

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag! Ik wil ook graag mijn incassodatum opschuiven, kan dat? Heb hierboven meegelezen en vind het geen probleem als de afschrijving van twee maanden een keer op hetzelfde moment plaatsvindt. Met vriendelijke groet! 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Geregeld @annemariewitde, de afschrijving zal voortaan aan het eind van de maand plaatsvinden, met ingang van juni verwacht ik. Twee maanden in 1x is in jouw geval niet van toepassing.

Klaasbertus

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ziggo willen jullie het voor mij ook rond de 25e aanpassen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Geregeld @Klaasbertus!

wesdegroot

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou dit graag ook willen

Incassodatum staat nu op de 15e, dan is mijn rekening simpelweg leeg 🙂

Ik zou dit graag de 26e hebben of later 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @wesdegroot, ook bij jou is het niet een kwestie van simpelweg omzetten.

Jij betaalt op de factuur die in juni afgeschreven wordt de abonnementskosten voor de maand juni, maar als ik je omzet naar een ander incassoschema ga je een maand vooruit betalen. Dan wordt in juli dus geld afgeschreven voor de abonnementskosten van juli + augustus (dubbele factuur!), in augustus voor september, in september voor oktober, etc. Eénmaal over naar een ander incassoschema kun je ook niet meer terug naar je huidige schema.

Ben je hiermee akkoord of laat je het liever zoals het nu is?

wesdegroot

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi

Dank voor je antwoord

Nee laat dan maar zoals het is aub

SJAN2127

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn incasso datum ook verschoven worden naar later in de maand? Bijv. tussen de 25e en de 30e?

ooyen008

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn incassodatum ook naar de 28e verzet worden? Dubbele incasso in de 1e maand is akkoord. Nummer ***. 

 

** Aangepast door moderator (Mark) **
Klantnummer verwijderd, plaats geen persoonlijke gegevens zoals adres, tel#, klant# e.d. in openbare berichten.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
wesdegroot wrote:

Dank voor je antwoord

Nee laat dan maar zoals het is aub

Prima, ik laat jouw incasso ongewijzigd @wesdegroot.

 

Hi @SJAN2127 en @ooyen008, jullie incassodatum wordt aangepast. Voor jou @ooyen008 betekent dat inderdaad éénmalig een dubbele factuur en je betaalt vanaf dat moment de abonnementskosten één maand vooruit.

ooyen008

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prima. Dank voor de service. 

Hermanus65

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn incassodatum ook aangepast worden? Die is nu de 15e, maar ik wil graag rond de 25e. Zoals vroeger toen ik de faktuur zelf betaalde. Of kan de betaalwijze gewijzigd worden?

BVD

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi @Hermanus65, ook voor jou geldt de volgende situatie:

Jij betaalt op de factuur die in juni afgeschreven wordt de abonnementskosten voor de maand juni, maar als ik je omzet naar een ander incassoschema ga je een maand vooruit betalen. Dan wordt in juli dus geld afgeschreven voor de abonnementskosten van juli + augustus (dubbele factuur!), in augustus voor september, in september voor oktober, etc. Eénmaal over naar een ander incassoschema kun je ook niet meer terug naar je huidige schema.

Ben je hiermee akkoord of laat je het liever zoals het nu is?

Hermanus65

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Mark,

Voorheen betaalde ik de fakturen met IDEAL. Begin v.d. maand ontving ik de fakturen en kreeg 3 weken de tijd om te betalen.

Nu kreeg ik 13 mei een mail van jullie dat de betaalwijze is omgezet naar automatische incasso( had ik niet om gevraagd).

Er werd een faktuur  gestuurd voor de maand mei 2020 met datum 11 mei en datum incasso 15 mei. Die incasso heb ik geweigerd want ik betaal altijd zelf aan het eind van de maand. Omdat dat mij beter uitkomt qua financien.

Graag mijn verzoek de automatische incasso op te heffen. Gisteren 18 mei kreeg ook een mail dat de automatische incasso 

mislukt was en krijg nu het verzoek de faktuur te betalen voor 21 mei. Kunt u dat ook voor mij regelen?

BVD

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ah ja, dat is een uitzondering @Hermanus65 . Er bestond een mismatch tussen verschillende systemen, dat is rechtgetroklken en daardoor is je betaalwijze aangepast.

Ik kan je om die reden terugzetten naar handmatige overboeking van de factuur zoals je gewend was.

Hermanus65

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok Mark  ik krijg net een mail over de wijziging. Maar ik hoef geen faktuur per post. Die zie ik wel in Mijn Ziggo.

Nog bedankt voor de medewerking. De faktuur voor de maand mei betaal ik dus rond de 25e.

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

@Mark Ziggo Wil je mijn incasso opschuiven naar de 28/29e van de maand? Ik betaal al een maand vooruit en heb als het goed is geen dubbele kosten.

Bubbe26

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik zou het fijn vinden als de incasso datum rond de 28e kan plaatsvinden

Mvrgr, Bob

Uitgelicht topic