1
Vraag
2
Reacties
Paul182

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil mail email adressen van het ene naar het andere klantnummer om laten hangen: HELP

Even een korte uitleg: Wij hebben tijdelijk 2 huizen, ons oude huis staat ver leeg en te koop, en ons nieuwe huis waar we net naar toe verhuisd zijn.

Op beide adressen hebben we een Ziggo contract. (Op het lege huis loopt dit door ivm camera bewaking en omdat we er nog een werkplek hebben, totdat het oude huis opgeleverd wordt aan de nieuwe eigenaar).

 

Wij willen de 4 email adressen van het oud adres en oud contract "omhangen" naar het nieuwe contract op het nieuwe adres. 
Volgens dit forum zou dat ook moeten kunnen, en ook volgens de helpdesk van Ziggo zelf.
Het oude contract loopt op zijn laatste dagen.

Echter we krijgen net een mail dat het "omhangen" NIET MOGELIJK is,.....

 

Welke moderator kan dit vlot trekken? (volgens de klantenservice stond het goed in het systeem, maar toch kregen we de afwijzing.


Het gaat hier om de E-mail adressen van onze kinderen die voor school gebruikt worden. Deze mogen echt niet vervallen!

Al vast bedankt,
Paul

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen @Paul182

Ik snap dat je opzoek bent naar duidelijkheid over dit onderwerp als je verschillende scenario's hoort/ziet/vind op de Community en op het moment dat je contact opneemt. Wat Pineapple zegt klopt helemaal, de voorwaarden zijn gewijzigd op 7 juni 2021, daarvoor was het mogelijk om een emailadres over te zetten. Zoals je hier leest in Vincent zijn reactie, zijn er maar enkele uitzonderingen op de regel namelijk:

  1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen

De emailadressen zitten gekoppeld aan het klantnummer, een mogelijkheid zou dan ook zijn om het abonnement met de emailadressen te verhuizen naar je nieuwe adres. Je dient dan echter wel het abonnement wat je daar nu hebt, op te zeggen. Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Ik snap je verzoek. Maar je ontvangt een bevestigingsmail waarin wordt aangegeven dat het niet mogelijk is. Waarom geloof je de reactie niet? Een afwijzing heeft een reden. 

Paul182
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op dit forum staat dat het WEL mogelijk is EN de klantenservice van Ziggo gaf mij aan dat het WEL mogelijk is. Daarom verwacht ik ook dat het gewoon gedaan kan worden.

 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Prima, waar op dit forum zie je dit letterlijk vermeld staan? Kan aan mij liggen hoor, en ik ga voor je duimen dat je het voor elkaar krijgt! 

 

Een moderator reageert vanzelf wel op je verzoek. 

Paul182
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dat in het Forum-archief gevonden. Tevens heeft de klantenservice het GISTEREN nog aangegeven

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het archief? Ok, wanneer is de laatste reactie geplaatst op desbetreffende topic? 🙂 

De voorwaarden zijn namelijk gewijzigd! Maar wat ik al eerder aangaf, een moderator reageert vanzelf wel op je verzoek.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een ongeveer vergelijkbare situatie heeft zich kortgeleden voorgedaan.

Mogelijk heeft een moderator ook voor deze specifieke situatie een oplossing. Ik heb het issue voorgelegd aan het moderatie-team.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen @Paul182

Ik snap dat je opzoek bent naar duidelijkheid over dit onderwerp als je verschillende scenario's hoort/ziet/vind op de Community en op het moment dat je contact opneemt. Wat Pineapple zegt klopt helemaal, de voorwaarden zijn gewijzigd op 7 juni 2021, daarvoor was het mogelijk om een emailadres over te zetten. Zoals je hier leest in Vincent zijn reactie, zijn er maar enkele uitzonderingen op de regel namelijk:

  1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen

De emailadressen zitten gekoppeld aan het klantnummer, een mogelijkheid zou dan ook zijn om het abonnement met de emailadressen te verhuizen naar je nieuwe adres. Je dient dan echter wel het abonnement wat je daar nu hebt, op te zeggen. Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag. 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Mariska bedankt voor de juiste informatie en het verduidelijken van de procedure 🙂 Ik wist dat de voorwaarden gewijzigd waren voor het omhangen van e-mailadressen. Daarom vroeg ik aan @Paul182 waar hij had het een en ander had vernomen en of gelezen. Eerder ontvangen afwijzing komt namelijk niet uit de lucht vallen. Het is helaas niet anders. Maar nu wel duidelijk voor andere klanten die ook een verzoek willen indienen in de toekomst. 

Paul182
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska 
Beste Mariska,

ik heb tot 3 maal toe van de service desk gehoord dat het omhangen WEL kan (en dat allemaal in de laatste maand). Dat er dus een half jaar geleden iets in voorwaarden is veranderd, dat doet er niet toe.

Ik ga er vanuit dat het WEL geregeld gaat worden.
Ik neem aan dat ik bij de service desk de juiste informatie hoor.

 

Immers op advies van Ziggo heb ik op het nieuwe adres een nieuw contact afgesloten; zo kon ik op 2 adressen werken en camera's in de lucht houden (wel zo fijn als je huis in het buitengebied een tijdje leeg komt te staan). Dit was advies van dezelfde klantenservice! 

Het oude contract verhuizen en het nieuwe contract opzeggen KAN ECHTER NIET, immers een nieuw contract loopt minimaal een jaar!

Blijf dus over: gewoon de emails van mijn kinderen omhangen, zoals door Ziggo is toegezegd.

 

Ik blijf hoop houden!

Paul182
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska 
Beste Mariska,

 

ik denk dan dat ik van optie 2. in jouw reactie gebruik moet gaan maken:

Uitzondering op de regel:

  "Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen"

Het lijkt me dat dit een verwijtbare fout van Ziggo aan het worden is. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat je het wilt begrijp ik en zeker omdat je hierover contact hebt gehad en dit in eerste instantie de oplossing leek. Ik heb zojuist nog contact gehad met de afdeling die deze taken/cases behandeld en het is echt niet mogelijk om je emailadressen over te zetten. 

Ik zit hier niet om je enkel te vertellen wat er niet kan en denk graag mee in de oplossing. De optie die ik noemde om het abonnement, die je in eerste instantie wilde houden, op te zeggen en het abonnement te houden waar de emailadressen bij horen is wel een optie. Doordat een 2 abonnementen op hetzelfde adres niet mogelijk is kunnen we deze zonder afkoopsom voor je opzeggen. Hoe sta jij hierin? 

Paul182
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Mariska,

 
het gaat om verschillende abonnementen (nu heb ik meer / beter TV/ internet / geen vaste telefoonlijn etc). 


En ik wil NIET in de situatie komen dat ik op mijn nieuwe adres ik weer van voorafaan opnieuw kan beginnen. Het heeft namelijk even geduurd voor alles werkte hier. 
Ik ben al meer dan zat tijd bezig met Ziggo/ internet/ Wifi/ UTP-aansluitingen etc.

 

En tot op heden heb ik het advies van de service desk opgevolgd. (Nieuw abo op nieuwe adres vanwege 2 aansluitingen nodig, en na opzeggen van oude abo, emails omhangen)

 

Bij de servicedesk werd mij, ook gisteren weer (!), verteld dat de emails omgehangen konden worden.

 

En als het wel kan ivm bijvoorbeeld overlijden of bij fouten van Ziggo, dan kan het nu ook vast.

 

Ik zie niet in dat IK nu aan de slag moet, om iets op te lossen dat aan de zijde van Ziggo zo onduidelijk is geregeld dat de service desk het de klanten steeds verkeerd uitlegt.
Dat is niet mijn fout, maar daar zijn ik en mijn kinderen het slachtoffer van. 

 

Voor de zekerheid ga ik back-ups maken van al hun schoolmails,....

 

In afwachting van een klantrichte oplossing, ... blijf ik even afwachten,...

Paul 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Beste @Paul182, nog bedankt voor je reactie. Hoe vervelend ook, we hebben niet de mogelijkheid om je mailadressen om te hangen naar je nieuwe account in deze situatie. Ik had graag met ander (beter) nieuws gekomen op deze ochtend maar ben aan handen en voeten gebonden en kan dit niet voor je regelen. We hebben hierover direct contact gehad met de afdeling die dit regelt, maar helaas zonder succes. Mijn collega Mariska heeft al uitgelegd waarom het niet mogelijk is.

 

De mailadressen blijven in ieder geval nog 6 maanden lang actief ná opzegging van het abonnement op je oude adres. Wat dat betreft hoef je er niet over in te zitten dat de mailadressen snel worden afgesloten of zullen vervallen. Dit geeft je tijd om na te denken over andere oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan het aanmaken van nieuwe mailadressen en het vervolgens instellen van een doorstuurregel op de oude mailadressen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic