1
Vraag
2
Reageer en help mee
Z.tv.2024

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hulp nodig bij SkyShowtime-activatie via Ziggo

Op 15 mei heb ik contact opgenomen via de chat en telefoon en inmiddels ook via e-mail met Stefan, die helaas niet behulpzaam is. Wij ondervinden een probleem met SkyShowtime. SkyShowtime is actief op ons account, maar wanneer we inloggen op de SkyShowtime-app lijkt er geen actief account te zijn (zie screenshot).

Een deel van de klantenservicemedewerkers van Ziggo geeft aan dat we na de activatie een link hadden moeten ontvangen om ons account te koppelen. Dit is ook wat SkyShowtime zelf aangeeft. Echter, volgens Stefan is dit niet het geval en heeft hij zijn hulp hiermee beëindigd.

Kortom, wij krijgen te horen dat er geen link wordt verstuurd, maar er wordt verder niet gekeken naar hoe we SkyShowtime werkend kunnen krijgen voor ons Ziggo-account waar deze dienst bij inbegrepen zou moeten zijn.

Hopelijk kunnen jullie hier op het forum wel helpen. We zijn bijna een maand verder en moeten telkens 15 dagen wachten op e-mails van Stefan, waar we niet mee verder komen. Bovendien krijgen we tegenstrijdige informatie van Ziggo-medewerkers. Hadden we na activatie nu wel of niet een link moeten ontvangen?

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77323Posts
  • 5250Oplossingen
  • 22943Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Goedemorgen @Z.tv.2024 en welkom op de Community! Als dit nu al een maand niet goed werkt, mag er zeker gekeken worden hoe we SkyShowtime actief bij je krijgen!

Zou je hiervoor je adresgegevens in je profiel kunnen zetten? Dan kan ik meekijken op het account hoe dit nu actief bij ons in het systeem staat. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77323Posts
  • 5250Oplossingen
  • 22943Likes

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

IzoVT

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzelfde probleem, ook geen mail met link gehad trouwens....

Ik heb ook een topic lopen, tot nu toe wel wat vragen gekregen, maar dat zijn nog de 'obvious' vragen.

Schijnbaar is het heel moeilijk om de activatie te resetten.

Succes.

Z.tv.2024
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @Ryan,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Mocht je nog extra informatie nodig hebben, dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt voor het meekijken.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Dankjewel @Z.tv.2024! Ik zie dat SkyShowtime als gratis extra bij ons actief staat, dus door de combinatie met Vodafone. Ik ga in dit geval het pakket opzeggen, hiervan ontvang je een bevestiging van per mail. Omdat dit opgezegd wordt, moet je de kans krijgen dit geheel opnieuw aan te vragen met de activatie pagina. Volg hiervoor deze stappen:
1. Login binnen Mijn Ziggo.
2. Ga naar Producten.
3. Ga naar Televisie.
4. Ga naar streamingdiensten.
Hier moet tussen alle pakketten nu de optie staan om SkyShowtime opnieuw te activeren als gratis extra. Zie je deze optie er nog niet staan als je kijkt? Probeer het later dan nog eens. Dan is de opzegging nog niet afgerond. Deze optie tot het activeren van moet hier namelijk verschijnen.

IzoVT

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Ryan 

Zou je dit ook kunnen bekijken voor mijn abonnement.

Heb hetzelfde probleem (https://community.ziggo.nl/rss/message?board.id=Abonnement&message.id=57779).

Groeten.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Maar natuurlijk @IzoVT! Bij jou zie ik het staan als SkyShowtime en Tv Zender Plus pakket. In Mijn Ziggo zie ik dat je het pakket wel al geactiveerd hebt. Waar en wat krijg je precies te zien rondom SkyShowtime?

IzoVT

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Ryan, ik heb onder mijn eigen topic gereageerd.

Z.tv.2025

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ryan Helaas is het niet gelukt om SkyShowtime te activeren. In mijn account zie ik nu alleen de optie om SkyShowtime te activeren voor €8,99 per maand. Jouw collega heeft aangegeven dat hij deze optie (gratis) voor mij zou activeren, waarna ik binnen een uur een account zou kunnen aanmaken. Helaas zijn we nu bijna twee uur verder en zie ik nog steeds alleen de betaalde activatie mogelijkheid.

Daarnaast heb ik ook problemen met het inloggen hier op de community. Helaas heb ik een nieuw account op de community moeten aanmaken. Gisteren is mijn Vodafone-account gekoppeld met mijn Ziggo-account en is mijn wachtwoord gewijzigd. Nu kan ik niet meer inloggen op de community met mijn Ziggo-account, ondanks dat het systeem aangeeft dat ze zijn gekoppeld. Elke keer dat ik probeer in te loggen, moet ik een gebruikersnaam aanmaken. Zelfs met een nieuwe gebruikersnaam lukt het niet omdat mijn e-mailadres al in gebruik is door mijn oude account. Ook het herstellen van mijn account werkt niet, hoewel dat volgens jullie instructies zou moeten kunnen. Nadat ik de herstelmail heb ontvangen en op de link klik, krijg ik de melding dat het wijzigen van het wachtwoord niet meer mogelijk is omdat ik moet inloggen via mijn Ziggo-account. Zo blijf ik in een vicieuze cirkel.

Hopelijk kun je mij helpen met beide problemen. 

Z.tv.2025

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ryan Het is inmiddels gelukt om een nieuwe activatie mogelijkheid te krijgen. Maar nu loop ik tegen een nieuw probleem aan. We hebben al wel een bestaand account op ons mailadres maar geen betaald abonnement. De instructies op deze pagina waar wij naartoe worden verwezen zijn vrij onduidelijk: https://www.skyshowtime.com/nl/help/article/switching-from-skyshowtime-to-partner-providers?

Zie printscreen van de melding die wij zien. We hebben geprobeerd in te loggen maar dan moeten we alsnog een betaalde optie kiezen. Het is niet duidelijk hoe we ze nu aan elkaar kunnen koppelen.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1974Posts
  • 179Oplossingen
  • 1340Likes

Hi @Z.tv.2024, wat bedoel je precies met 'we hebben al wel een bestaand account op ons e-mailadres maar geen betaald abonnement'? Kan je dit wat specifieker uitleggen?

Een bestaand SkyShowTime account wat elders is afgesloten of hoe moet ik dit zien?

Ik wacht je reactie even af 🙂

Z.tv.2025

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Welmoed ,

Bedankt voor je reactie. Ik bedoel het precies zoals ik het heb beschreven. Wij hebben een account bij SkyShowtime zonder actief abonnement.

Een paar maanden geleden verscheen er een melding in ZiggoGo over het activeren van een gratis abonnement via SkyShowtime. Hierbij werd een QR-code getoond waarmee wij dit konden activeren. Na activatie was wel te zien dat het gratis SkyShowtime-abonnement geactiveerd was. Maar geen mogelijkheid om een account aan te maken tijdens activatie.

Vervolgens hebben wij bij SkyShowtime zelf een account aangemaakt (zonder abonnement) met hetzelfde e-mailadres, in de hoop dat het abonnement automatisch gekoppeld zou worden aan een account met hetzelfde e-mailadres. Dit bleek echter niet op deze manier te werken.

Onze activatie is ongedaan gemaakt door je collega @Ryan, en van een andere collega via de telefoon heb ik vernomen dat je een bestaand account kunt koppelen aan de activatie via Ziggo. Zie de screenshot die ik eerder heb gedeeld onder gebruikersnaam Z.tv.2025  met de melding die wij nu zien. In deze melding worden wij verwezen naar een pagina met instructies. De instructies op deze pagina waar wij naartoe worden verwezen zijn vrij onduidelijk omdat wij weliswaar een account hebben maar niet een actief abonnement bij Skyshowtime. Er is dus geen sprake van het opzeggen van een actief abonnement. Link naar deze pagina: https://www.skyshowtime.com/nl/help/article/switching-from-skyshowtime-to-partner-providers?

Hopelijk is mijn uitleg zo duidelijk. Anders hoor ik het graag.

Mag ik je daarnaast vriendelijk vragen om deze nieuwe gebruikersnaam te taggen in je reactie, zodat ik een melding krijg? We ontvangen nu reacties op onze oude gebruikersnaam, waarmee we niet kunnen inloggen. 2024 is de oude en 2025 is de nieuwe.

Alvast bedankt!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

@Z.tv.2025 Dank voor je uitgebreide toelichting. Het is me helder waar je precies vastloopt. Dank voor het beschrijven van de situatie! 

Ik zie dat het is doorgezet naar het onderzoeksteam. De juiste weg is dus ingeslagen. Wanneer het precies gaat werken, moet ik je helaas schuldig blijven. In de tussentijd mag ik je wel een zenderpakket voor de duur van 3 gratis maanden aanbieden. Je hebt hierbij de keuze uit ESPN, Ziggo Sport Totaal of Film. Zit hier iets voor je bij?

Z.tv.2025

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent bedankt voor je snelle reactie. Fijn om te horen dat alles helder is. Hopelijk is het probleem snel opgelost. We zouden graag Film als compensatie ontvangen. Alvast bedankt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

@Z.tv.2025 Bij deze voor je in orde gemaakt. De zenders zijn toegankelijk binnen uiterlijk 24 uur. Je vindt de Film1 zenders vanaf kanaal 101. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9380Posts
  • 1103Oplossingen
  • 4217Likes

Hi @Z.tv.2025 - Ik ben opnieuw je situatie ingedoken en zie nu een actief abonnement terug, werkt alles nu? 

Z.tv.2025

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Alex ,

Nee, niets werkt. Sinds ons laatste contact via dit platform hebben wij niets meer gedaan. Het activeren is dus niet door ons gebeurd. Ik zie nu ook niet meer de knop waarmee ik zou kunnen proberen onze SkyShowtime account zonder actieve abonnement te koppelen. Kortom, we zijn weer helemaal terug bij af. Ryan heeft de vorige keer onze activatie ongedaan gemaakt omdat wij geen mogelijkheid hadden om een SkyShowtime-account aan te maken, koppelen of de activatie ongedaan te maken. Vervolgens konden we opnieuw het gratis kanaal aanvragen, maar het activeren lukte niet omdat we geen nieuw account konden aanmaken en het niet konden koppelen aan een bestaand account zonder betaald abonnement bij SkyShowtime. Zie eerdere berichten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5449Posts
  • 509Oplossingen
  • 1816Likes

Helaas, dan moeten we er opnieuw induiken @Z.tv.2024 Wanneer heb je dit voor het laatst geprobeerd? Het activeren lijkt namelijk in Mijn Ziggo wel geslaagd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic