Fred-6821

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoofdaansluiting verdwenen

Beste Ziggo,

Al enige tijd geleden ben ik er achter gekomen (met behulp van een monteur van Ziggo) dat de vorige bewoners de hoofdaansluiting van Ziggo hebben verwijderd en hebben weggewerkt achter de muur (stucwerk).
Wat ze ook hebben gedaan is vanaf de hoofdaansluiting een splitter geplaatst die zorgt voor een behoorlijk signaalverlies. Ben ik hier blij mee: nee! Het is allemaal keurig afgewerkt. Ik heb de keuze: ik ga hakken en zoeken waar alles is verstopt. Of ik kan de hoofdaansluiting terugbrengen in de oorspronkelijke staat. Dat laatste heeft mijn voorkeur omdat dit het minste schade aan de woning toebrengt.

Kan ik Ziggo mij hier mee helpen? En zo ja, wat gaat dit kosten?

4 Reacties 4
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11615Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1226Posts
  • 127Oplossingen
  • 316Likes

Wat een vervelende ontdekking, @Fred-6821 Goed dat je er inmiddels achter bent waar de hoofdaansluiting oorspronkelijk zat. 
Onze monteur kan je hier zeker bij helpen, alleen is het voor mij nog onduidelijk wat er precies moet gebeuren en hoe de situatie is. 

Wanneer je de groene kabel zichtbaar heb, kan ik een gratis monteur langs sturen om de hoofdaansluiting te maken.
Wanneer je ook geen groene kabel ziet of wanneer de aansluiting verplaatst moet worden, wordt het al een ander verhaal. In dat geval wordt er namelijk met je gekeken naar de situatie en wordt er een offerte opgemaakt.

Kun je anders eens foto's sturen van hoe het er nu uit ziet en hoe je het zou willen hebben? Dan kunnen we een inschatting maken van welk proces we moeten opstarten 🙂

Fred-6821
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Jiri , dank voor je reactie!

Het makkelijk is: ik woon in een bovenwoning. Op de buitengevel aan de voorzijde van de woning loopt een kabelgoot met groene kabel. Deze groene kabel is in de woning nergens meer te vinden omdat die is verstopt in de muur achter het stucwerk. Als je vanaf buiten een gat zal boren langs de groene kabel die de woning ingaat, dan kom je in de woonkamer uit waar vermoedelijk de oorspronkelijke aansluiting heeft gezeten. Een hernieuwe aansluiting kan daar relatief eenvoudig gerealiseerd worden.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1226Posts
  • 127Oplossingen
  • 316Likes

Dankjewel voor de opheldering @Fred-6821

Het liefst doen we het natuurlijk op de makkelijkste manier, maar deze monteur gaat niet in de muur boren. Deze monteur is wel mogelijk, maar in dat geval moet je zelf in het stucwerk gaan boren om de kabel weer zichtbaar te krijgen. Ik kan mij voorstellen dat dit niet jouw voorkeur geniet.

We kunnen altijd kijken wat de "moeilijkere weg" inhoud en wat de eventuele kosten zijn. Deze offerte is vrijblijvend namelijk. Deze keuze is uiteraard aan jou 🙂

Uitgelicht topic