1
Vraag
2
Reacties
Hagalala

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge factuur, geen antwoord

Goedemorgen,

 

Eerst helaas even mijn beklag over de service:

Zojuist heb ik met 4 collega's van jullie gesproken (al nam er 1 op, zei vervolgens niets en hing op na 2 minuten. Van mijn oude bijbaan kan ik mij nog herinneren dat dit de minimale gesprekstijd is 🙂 ), vervolgens werd ik met een behulpzame collega verbonden na opnieuw bellen, maar deze begreep het niet goed na 12 minuten bellen en verbond mij vervolgens koud door naar een andere behulpzame collega. Zij heeft een goede 10 minuten haar best gedaan, maar kwam er helaas ook niet uit en zette mij in de wacht om er met een andere collega naar te kijken. De totale gesprekstijd stond vervolgens op 38 minuten, waarvan 16 in de wacht... Ik bel mobiel en daar zitten kosten aan verbonden, naast de al hoge kosten voor mijn helaas moeilijk te begrijpen factuur voelt dat nogal pijnlijk en heb ik opgehangen.

 

Helaas kreeg ik een tijd geleden een factuur binnen waarop staat dat ik incassokosten moet betalen en ik de maand juni verzuimd zou hebben. Wanneer ik in mijn facturen kijk staat deze inderdaad nog open, maar wanneer ik tussen mijn afschrijvingen kijk van mijn bank is alles netjes afgeschreven. Uw collega zag ook de betalingen binnen gekomen.

Wat er WEL gebeurd is in deze maand: Ik ben verhuisd en overgestapt naar een lager abonnement.

Er lijkt iets fout te gaan en ik krijg onvoldoende hulp om het op te helderen (of het nou mijn eigen fout is of niet).

 

Wat te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat zag ik inderdaad ook voorbij komen. Ik begreep ook niet waarom ze die betalingsregeling maar over 1 factuur gedaan hebben. Het was inderdaad makkelijker geweest om deze gelijk over deze 2 facturen te doen. Dit kan nog steeds als je wilt? Deze kunnen we gemakkelijk aanvragen.

Het klopt dat je 2 facturen hebt ontvangen over juni. Je betaald altijd vooraf. Dit houdt in dat je in mei jouw factuur voor juni al ontvangen hebt. Wanneer er vervolgens een pakket wijziging wordt gedaan per 1 juni, dan wordt dit altijd achteraf verrekend. Zo nu ook. Op de eerste factuur krijg je jouw oude pakketkosten in rekening. Op de tweede factuur wordt dit bedrag terug berekend en de nieuwe abonnementskosten voor zowel juni als juli in rekening gebracht. Ik wil je vragen om de facturen even te downloaden in Mijn Ziggo, dat in combinatie met mijn uitleg zal voor opheldering zorgen 😉

De incasso kosten zijn maar op 1 factuur in rekening gebracht. De laatste van welke we net bespraken. Dit ga je ook terug zien wanneer je de facturen gedownload hebt. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Hagalala Welkom hier op de Ziggo Community!

ik kan mij, na deze ervaringen te hebben gelezen, voorstellen dat je niet te spreken bent over de telefonische behandeling. Waarom dit allemaal zo lang moet duren is mij onduidelijk, maar wellicht konden zij zo snel niet achterhalen waarom je incassokosten in rekening kreeg. Sorry hiervoor.

Overigens berekenen wij voor het bellen naar ons geen extra kosten. Je betaalt hiervoor dus jouw reguliere gebruikskosten. Stel dat je een aantal belminuten hebt, dan gaat het hier gewoon van af. 

ik ben in jouw facturen gedoken en zie dat je rond 14-05 2 facturen hebt gestorneerd. Dit waren de facturen van april (rond 18 maart verstuurd) en mei (rond 19 april verstuurd). Dat je hier vervolgens incassokosten voor in rekening hebt gekregen, is dan ook terecht. 
Ik zie dat je voor 1 gestorneerde factuur inmiddels weer bij bent met betalen, door 2 extra overschrijvingen te doen. Voor de andere factuur wordt de situatie nu wel wat lastiger. Zie je kans om ook hiervoor iets te regelen? 

 

Hagalala
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jiri,

 

Bedankt voor de uitleg.

Bij mijn weet had ik er destijds een betalingsregeling voor afgesproken.

Tevens heb ik 2 facturen voor de maand juni en de incassokosten worden voor de maand juni berekend, deze zijn beide betaald.

 

Is dan nu de maand april niet betaald? En ik vind het dan ergens wel frappant dat tijdens het afspreken dat niet aangekaart is, anders had ik dit namelijk mee kunnen nemen in mijn betalingsregeling. (los van het feit dat ik natuurlijk zelf het gestorneerd heb en het nog altijd mijn eigen schuld is).

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat zag ik inderdaad ook voorbij komen. Ik begreep ook niet waarom ze die betalingsregeling maar over 1 factuur gedaan hebben. Het was inderdaad makkelijker geweest om deze gelijk over deze 2 facturen te doen. Dit kan nog steeds als je wilt? Deze kunnen we gemakkelijk aanvragen.

Het klopt dat je 2 facturen hebt ontvangen over juni. Je betaald altijd vooraf. Dit houdt in dat je in mei jouw factuur voor juni al ontvangen hebt. Wanneer er vervolgens een pakket wijziging wordt gedaan per 1 juni, dan wordt dit altijd achteraf verrekend. Zo nu ook. Op de eerste factuur krijg je jouw oude pakketkosten in rekening. Op de tweede factuur wordt dit bedrag terug berekend en de nieuwe abonnementskosten voor zowel juni als juli in rekening gebracht. Ik wil je vragen om de facturen even te downloaden in Mijn Ziggo, dat in combinatie met mijn uitleg zal voor opheldering zorgen 😉

De incasso kosten zijn maar op 1 factuur in rekening gebracht. De laatste van welke we net bespraken. Dit ga je ook terug zien wanneer je de facturen gedownload hebt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic