CornelisW

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe zeg ik Viaplay op via Mijn Ziggo?

Hoe kan je Viaplay van Ziggo opzeggen. Als ik dat via  "mijnziggo" wil doen gaat dat niet. Bij 'beheren streamingdiensten' krijg ik telkens een wit scherm. Ook telefonisch kan (wil?)  Ziggo mij niet helpen. Wie heeft er een oplossing? 

59 Reacties 59
HenkdeWidt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kreeg het ook niet voor elkaar. Je kwam uiteindelijk steeds terug op een Europees menu. Met 4 verschillende apparaten geprobeerd. Dan word je gewoon voor de gek gehouden. Heb de klantenlijn van Ziggo gebeld en een dame ging het regelen. Na 2 dagen kreeg ik de bevestiging. Maar echt gewoon heel slecht dat ik daar voor moet bellen en in de wachtrij moet hangen. 

Jelleke01

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook ik krijg mijn Viaplay abbo niet opgezegd. Via MijnZiggo werkt het niet; pagina laadt niet. Bellen wordt je een half uur in de wacht gezet. Mail gestuurde maar dat duurt ook dagen. Wat nu? Welke klantenservice medewerker kan dit bij Ziggo voor me oplossen. Ik ben op zich best tevreden met Ziggo maar hier baal ik wel van. Voelt alsof ze me tegenwerken op zodoende mijn abbo zo lang mogelijk door te laten lopen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Jelleke01

Het is zeker balen als zoiets niet in 1 keer lukt zoals het hoort. Nu zie ik de opzegging inmiddels wel bij je gegevens staan. Viaplay stopt per 12 december a.s. 

Jelleke01

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had het op mn telefoon geprobeerd via ziggo.nl - niet via de app - en toen werkte het wel. Toch bedankt.

Jvddonker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Leuk en mooi vertelt, alleen deze site werkt niet! 😞 Andere manieren om viaplay op te zeggen? Want ik heb geen zin om straks € 16/mnd. te betalen....

Mathmania

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou hier via mijn ziggo geprobeerd al tig x komt tot streamingsdiensten en dan wit beeld met tekst oeps sorry er is iets fout gegaan blabla probeer later nog eens en dat dagen achter elkaar,ik wil gewoon viaplay opzeggen en dan opnieuw aanmelden bij viaplay en dan jaarabb afsluiten.....

noukie1234

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier exact hetzelfde probleem en enige wat Ziggo zegt is dat ik het elke dag maar moet proberen. Toch te gek voor woorden dat je het niet gewoon lan opzeggen en dat niemand kan helpen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Vervelend dat het opzeggen niet meteen lukt @Jvddonker, @Mathmania & @noukie1234!

Op dit moment zijn er een aantal mogelijke oplossingen:

- Legen van cache geheugen van de browser op de Mijn Ziggo app (instellingen > apps op mobiele telefoon)
- Andere browser proberen of incognito tabblad
- Ander apparaat proberen
- Op een later moment nog eens proberen, het issue komt namelijk niet altijd voor

Tjerk720422

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goede morgen, ook ik wil mij afmelden bij viaplay. Van alles geprobeerd maar wat ik ook doe niets lukt.

Hoe kom ik nu verder?

JosvanGogh

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik wilde gewoon even kijken bij mijn streamingdiensten wanneer mijn abbo van viaplay afloopt, en eventueel kijken om Netflix toe te voegen.

Ik krijg alleen maar :

Oeps..

Sorry, er is iets fout gegaan waardoor het niet is gelukt om een verbinding te maken. Probeer het later nog eens. Excuses voor het ongemak.

 

Dit is ook in de nacht tussen 02:00-04:00 uur en op mijn mobiel, en mijn andere 2 tablets.

Lost het gewoon op !!!

SteeSAC

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik probeer al twee dagen op rij, de hele dag door, ViaPlay op te zeggen. iPad, laptop, twee verschillende iPhones, diverse browsers, de website, de app. Alles geprobeerd, maar krijg overal dezelfde foutmelding. Bizar dat er een termijn wordt gesteld voor het opzeggen en het vervolgens onmogelijk gemaakt wordt om op te zeggen. Op facebook krijg je geen reactie op Messenger en telefonisch duurt het een eeuw voor je iemand aan de lijn hebt. Ziggo schaam je.

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

@Tjerk720422 @JosvanGogh @SteeSAC Mogelijk hebben jullie de berichten gemist maar in andere topics is al een workaround voorgesteld. Ik heb zelf proefondervindelijk vastgesteld dat mocht je hier last van hebben dat dit omzeild kan worden door geen gebruik te maken van een mixed IPv6/IPv4 verbinding. Veel gebruikers zullen niet goed begrijpen wat hiermee bedoeld wordt en daarom is de workaround wat versimpeld. Probeer de streamingpagina te openen op een andere verbinding zonder IPv6. Bij voorkeur een mobiele 4G/5G verbinding (deze zijn vooralsnog allemaal IPv4 met uitzondering van KPN mobiel die IPv6 middels CG-NAT gebruikt. Dus niet met je mobiel op je Ziggo verbinding via WiFi!). Je zal dan zien dat de pagina wel goed geopend wordt.

De meer technische gebruikers kunnen uiteraard middels wat aanpassing aan de lokale host (tijdelijk IPv6 disablen) of binnen hun eigen netwerk (bijvoorbeeld een IPv4 Only VLAN) dit toch via een Ziggo verbinding voor elkaar krijgen. Totdat er een oplossing is vanuit Ziggo lijkt het me praktisch om dit advies ergens als sticky op de community te plaatsen. Er zullen meer gebruikers volgen met hetzelfde probleem.

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Jeff 

 

Hier ben je echt te stellig dat geen gebruik maken van een gemixt IPv4/IPv6 de workaround is.

De meest succesvolle workaround die ik her en der zie is om gebruik te maken van een ander netwerk, lees je publiek IP-adres, waarvan je gewoonlijk gebruik maakt. Dus niet je eigen thuisnetwerk, maar bijv. die van de buren of van je smartphone niet met wifi, maar met mobiele dataverbinding (4G/5G) .

Tjerk720422

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Jeff. heel erg bedankt.  Eerst geprobeerd de Ipv6 uit te zetten maar toen lukte het nog niet, toen op mijn telefoon wifi uitgezet en kon makkelijk mijn Viaplay opzeggen. Bedankt voor de tip 👍

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

@AoxoMoxoA je mag er uiteraard van vinden wat je wilt. Ik heb er zelf ook al weken last van maar kan met genoemde workaround nu gewoon op mijn eigen Ziggo verbinding de pagina openen. Inmiddels heb ik dit op 4 verschillende netwerken met verschillende adressen, browser's en OS'en op succesvolle wijze weten te reproduceren. Het is niet mijn intentie om mijn gelijk te halen maar hoop vooral dat mensen die een beetje handig zijn ditzelfde kunnen reproduceren. Met alleen een claim dat iets te stellig is van iemand die zelf het probleem niet ervaart kan ik niet zo heel veel eerlijk gezegd. Ik kan de vraag natuurlijk ook omdraaien en misschien leidt dat tot interessante nieuwe theorieën. Hoe verklaar je dat ik, die het probleem ook ervaar, gewoon via mijn IPv4 only VLAN op dezelfde Ziggo aansluiting geen problemen ervaar?

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Jeff 

 

Het gaat niet mij niet om gelijk halen. Door dingen uit te proberen heb ik ditzelfde probleem ook weten te reproduceren. Deze "Oeps.." krijg ik zowel met IPv4/IPv6 gecombineerd, alsmede met enkel IPv4. 

AoxoMoxoA_0-1675325917767.png

Via bijvoorbeeld een VPN kom ik wel precies op de streamings-pagina waar het allemaal om draait. Op de VPN zit bovendien ook IPv6.

 

Wat vier keer voor jou gewerkt heeft, wil nog niet zeggen dat het gegarandeerd bij de ander werkt. Zie ook de reactie van vannacht van @Tjerk720422 , waar jouw tip eveneens niet werkte en de meeste baat bij een ander netwerk had. 

Het is overigens uitstekend dat je allerlei zaken uitzoekt en uitprobeert, wat voor een aantal mensen zeker helpt.

 


@Jeff  schreef:

@AoxoMoxoA [...KNIP...]
Hoe verklaar je dat ik, die het probleem ook ervaar, gewoon via mijn IPv4 only VLAN op dezelfde Ziggo aansluiting geen problemen ervaar?


Daar heb ik zo direct geen verklaring voor en dat hoeft ook niet. Browsercache legen, cookies verwijderen , andere browser, ander apparaat, helpt in aantal gevallen ook, maar lang niet altijd. Als het allemaal zo eenvoudig was, dan was het zeer waarschijnlijk al door Ziggo opgelost. Ik het heb het daarom ook over de meest succesvolle workaround.

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

@AoxoMoxoA Wacht even. Hier heb ik iets te snel overheen gelezen. De foutmelding "Oeps..." Etc was in mijn geval niet van toepassing. Enkel dat het Ziggo logo oneindig blijven bleef laden. Dit kan dus net zo goed totaal iets anders zijn en wel gerelateerd aan cookies, tijdelijke Internet bestanden of wat dan ook. Je zei in een ander topic dat je er geen last van had? Is dit nu wel zo? Niemand zegt dat het gegarandeerd bij iedereen werkt. Ik vraag niet voor niets aan meer mensen om dit te proberen. Tot nu toe werkt dit bij mij en wat vrienden en kennisen. Dit zegt niets over de bron van het probleem of een uiteindelijke oplossing. Het doel blijft hetzelfde. Zo veel mogelijk mensen helpen om dit probleem te omzeilen voordat de definitieve oplossing er is. 

Avengel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik had problemen met de opzegging van Viaplay bij Ziggo. Uiteindelijk, na uren ergernis, mijn Wifi maar eens uitgezet en de opzegging op datagebruik geprobeerd. En ja hoor... in 1x raak! Viaplay er uit - F1 TV Pro er in 🙂 Ik ben weer blij!

 
 
wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dit zijn nuttige tips maar voor de gemiddelde consument niet te doen 🙂

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Jeff ,

Ja, zoals ik al schreef heb ik dit probleem nu ook, behalve dat het "oneindig lang laden van het Ziggo-logo" bij mij precies zestig seconden duurt.

Maar ik kan je inmiddels wel het volgende melden. Probleem deed zich bij mij zojuist niet voor nadat ik IPv6 op de router heb uitgeschakeld.

In mijn voorgaande bevindingen schakelde ik IPv6 op mijn desktop uit. Na het opnieuw initialiseren van de LAN-interface deed ik mijn (vruchteloze) test in een nieuwe browsersessie

Mogelijk dat mijn uitschakelen van IPv6 op de router vergelijkbaar is met jouw ervaring op je VLAN.

Uitgelicht topic