1
Vraag
2
Reageer en help mee
bri03

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe krijg ik probleem opgelost veroorzaakt door Ziggo?

Goedendag, een paar weken gelden belde ik met een vraag over het geluid via mijn Humax. Sindsdien ontwikkelt zich een soap met ongevraagde aanpassingen van mijn abonnement en activatie van verkeerde smartcards. Hierdoor heb ik al aantal weken geen tv zenders. Meerdere malen is beloofd dat alles naar oorspronkelijke staat van het abonnement zou worden teruggezet (eigen Humax en smartcard).  Vandaag is er nog niets opgelost (smartcard doet het niet) en zie ik dat er wederom (ongevraagd) een nieuw abonnement is afgesloten. Hieronder een schets van het verloop. Mijn vraag: wie kan mij helpen een einde te maken aan deze soap[?

• Ik belde op 8/12 met een vraag over het geluid dat wegviel (mogelijk als gevolg van de wijzigingen analoog- digitaal). De medewerker ging eea uitzoeken en bellen met een andere afdeling (oa over de humax 5000c). 
    De verbinding werd onverwacht verbroken. Wegens drukte kreeg ik geen contact meer met de klantenservice. 
  • Ik ontving twee mails: 1) mijn telefoonabonnement werd beëindigd en 2) mijn abonnement was gewijzigd. Ik zou een nieuwe ontvanger krijgen én de factuur zou voortaan bijna 6 euro hoger zijn. Dit tot mijn grote verbazing. Geen van deze acties was met mij besproken. 
  • Chat verstuurd, maar ook die werd plotseling beëindigd. 
  • De volgende dag weer gebeld. De medewerker zou ervoor zorgen dat eea wordt teruggedraaid. Daarna zouden we kijken naar het probleem met het geluid. Kon wel drie dagen duren voor het weer bij het oude was.
  • Op 11 december werd een pakje van Ziggo bezorgd. Omdat het door iemand anders is aangenomen, kon ik het niet weigeren. 
  • Op 13 december krijg ik op de tv de melding E 16-4. Voor de verandering maar weer eens gebeld. Er blijkt een andere smartcard geactiveerd te zijn dan de card die in mijn Humax zit. Vermoedelijk is de opgestuurde card geactiveerd. De medewerkster kan dit probleem niet a la minute oplossen. Een alternatief zou zijn dat ik de nieuwe mediabox installeer en dus akkoord zou gaan met een nieuw abonnement met hogere kosten. Dit is voor mij niet acceptabel. 
  • Afspraak dat alles wordt teruggezet naar de situatie van voor 8 december. Abonnement, telefoon, televisie via de juiste smartcard, etc.
  • Ik ontvang mail dat telefoon is teruggezet. Hoera!
  • Na drie dagen nog geen televisie. Ik zie dat er nog weliswaar een ander, maar nog steeds een verkeerd smartcard nummer staat geactiveerd. Dus bellen. Juiste nummer doorgegeven. Kan geregeld worden. Kan wel drie dagen duren. Natuurlijk, zucht.
  • 21/12: Ik zie mijn nieuwe factuur. Die valt enkele tientjes hoger uit iv, aansluitkosten, duurder abonnement, etc. Ik zie ook dat smartcard nummer nog steeds niet klopt (dus geen televisie).
  • Laat ik maar weer eens bellen. Na een gesprek van een uur heb ik het idee dat het nu echt goed geregeld gaat worden. Abonnement terug naar oude staat, rectificatie van de factuur, juiste smartcard nummer wordt geactiveerd (dat kan wel drie dagen duren, ;-))).

• Tussenstand: tot dusver ruim 5 uur aan de telefoon met Ziggo gezeten. Wat startte met een vraag over het geluid lijkt een goochelshow met smartcardnummers en abonnementen te worden.

• 24/12: ik check mijn account. Verkeerde smartcard staat er nog in, nog steeds geen televisie, maar de dag is nog niet om, hè.
  • Ik ontvang een mail dat Post NL een pakket komt afleveren. Huh, wat nu weer. Check voor de zekerheid ook even mijn abonnement gegevens. WTF: er staat een abonnement in dat wederom duurder is, met vele bijkomende opties waardoor de kosten meer dan dubbel uitvallen. Voor de duidelijkheid: dit hebben we niet besproken, hier heb ik niet om gevraagd.
    Dus maar even bellen. Het is druk, bel later terug.

• Dan maar even de chat. Na korte schets van het probleem is medewerker Monique eea aan het opzoeken. Sessie wordt vanuit Ziggo onverwacht beëindigd.

20 Reacties 20
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18916Posts
  • 1368Oplossingen
  • 7085Likes

Goedemiddag @bri03,

Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor je deze melding te zien krijgt. In dit eerdere topic staat uitgelegd waardoor foutcode CS1004 ERR.SP. 1.0.6 veroorzaakt wordt. 
Zo te zien is jouw Mediabox XL wel geactiveerd in de achterliggende systemen, dus dat kan het probleem niet meer zijn. Het enige wat dan overblijft is een signaalgerelateerd probleem.
Ik zie dat je inmiddels al een afspraak met een monteur geregeld hebt voor 5 februari 2021. Dit lijkt mij de juiste en enige oplossing voor het probleem.

Mijn vermoeden is dat het aansluitpunt niet in orde is waardoor de Mediabox XL zich niet kan aanmelden op het netwerk en de installatie niet afrond. Gevolg is dat je deze foutmelding te zien krijgt. 
Laat je na het monteursbezoek weten hoe het allemaal gegaan is?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic