1
Vraag
2
Reacties
RudolfB

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoe krijg ik de televisie werkend in het verpleeghuis?

Wil je ook graag zenders installeren op je televisie maar weet je niet hoe? Check dan vooral dit stappenplan.

Hallo, mijn schoonmoeder zit al een tijdje in een verpleeghuis in Emmen. Ik ben al weken bezig met Ziggo en het verpleeghuis om oa. RTL4 op haar TV te krijgen.

De TV is voorzien van een CI+ module alleen haar smartcard is niet meer geactiveerd omdat het abonnement wat hier bij hoorde (haar oude woonadres) is opgezegd. Ziggo kan mij niet helpen want zij kunnen geen particulier abonnement verstrekken voor een verpleeghuis met een zakelijk contract! Het verpleeghuis laat mij weten dat ik iets moet regelen met Ziggo. Van het kastje naar de muur dus. Hoe gaat ik dit voor elkaar krijgen?

groet en alvast bedankt voor de evt. tips,

Ruud

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16827Likes

Als jouw schoonmoeder genoegen neemt met RTL 4 in SD i.p.v. HD en 54 i.p.v. 79 TV-zenders (zie zenderoverzicht, filter op Kabel TV), dan kun je een zenderscan met netwerk-ID 4444 i.p.v. 5555 uitvoeren op de TV, waarmee de ongecodeerde zenders zichtbaar zijn. Een apart abonnement is hiervoor niet noodzakelijk, vermoedelijk wordt al een eigen bijdrage betaald aan het verpleeghuis.

 

Als de CAM + smartcard zijn gehuurd, dan moeten ze naar Ziggo teruggestuurd worden. Is de smartcard ~10 jaar of langer geleden gekocht c.q. in eigendom verkregen, dan mag jouw schoonmoeder deze houden. De smartcard wordt i.i.g. niet geheractiveerd onder het abonnement van het verpleeghuis.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16827Likes

Voor ongecodeerde zenders is geen afzonderlijk abonnement noodzakelijk, enkel een fysieke aansluiting. RTL 4 is ook ongecodeerd beschikbaar, maar zoals eerder aangegeven alleen in SD (720×576) i.p.v. Full HD (1920×1080). De beeldkwaliteit kan dus wel wat tegenvallen, afhankelijk van het schermformaat van de TV.

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16827Likes

Als jouw schoonmoeder genoegen neemt met RTL 4 in SD i.p.v. HD en 54 i.p.v. 79 TV-zenders (zie zenderoverzicht, filter op Kabel TV), dan kun je een zenderscan met netwerk-ID 4444 i.p.v. 5555 uitvoeren op de TV, waarmee de ongecodeerde zenders zichtbaar zijn. Een apart abonnement is hiervoor niet noodzakelijk, vermoedelijk wordt al een eigen bijdrage betaald aan het verpleeghuis.

 

Als de CAM + smartcard zijn gehuurd, dan moeten ze naar Ziggo teruggestuurd worden. Is de smartcard ~10 jaar of langer geleden gekocht c.q. in eigendom verkregen, dan mag jouw schoonmoeder deze houden. De smartcard wordt i.i.g. niet geheractiveerd onder het abonnement van het verpleeghuis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77256Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Er zijn verschillende manieren in verpleegtehuizen.

 

1 Alleen Ziggo Kabel TV.

2 Kabel TV via het huis (via Ziggo Zakelijk), met een eigen aanvullend abonnement (Ziggo consument) waarbij de Kabel TV van het eigen abonnement wordt afgetrokken.

3 Een volledig eigen abonnement.

4 Ziggo via Ziggo zorgportaal.

 

Het is een lastige, de standaard helpdesk kent niet alle mogelijkheden, maar een Ziggo moderator kan je hiermee helpen en/of de juiste persoon bereiken.

 

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat de postcode en huisnummer en toevoeging zoals eventueel kamernummer of appartement nummer van je schoonmoeder in je Ziggo community profiel staan in Persoonlijke opmerkingen, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2700Posts
  • 284Oplossingen
  • 1291Likes

Hi @RudolfB!

Pfff wat jammer dat het nog niet gelukt is met de tv bij je schoonmoeder! Zoals @tobiastheebe en @Bert aangeven, is het even de vraag wat er mogelijk is bij haar. 

Wil je haar adresgegevens onder je profiel zetten zodat we even kunnen kijken wat er mogelijk is? 

RudolfB
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedemiddag,  ik heb de adres gegevens inmiddels onder mijn profiel gezet, ik hoor graag wat er mogelijk is?

groet,  Ruud

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 709Oplossingen
  • 2537Likes

Dankjewel @RudolfB 

Ik heb het adres gecontroleerd maar kom geen Ziggo aansluiting tegen. Nu ken ik De Bleerinck in Emmen persoonlijk ook, en meen mij ook te herinneren dat daar inpandig een aansluiting elders is geregeld. 

Een Ziggo abonnement daar gebruiken gaat dus helaas niet. Je zou eens navraag kunnen doen mij Digitenne (KPN) of zij daar een aansluiting hebben. Anders toch eens 1 van de personeelsleden daar vragen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16827Likes

Als simpelweg signaal aanwezig is op de kamer, dan kan i.i.g. naar de 54 ongecodeerde zenders gekeken worden en is een (afzonderlijk) abonnement niet nodig.

 

De Ziggo API geeft inderdaad geen beschikbaarheid aan, maar ook 'B2BSTATUS is S'. Ik weet niet wat 'S' betekent, maar dit impliceert dat via Ziggo Zakelijk of ziggozorg.coolmindscloud.nl mogelijk iets geregeld kan worden.

 

Bij Digitenne is uiteraard geen sprake van een vaste aansluiting.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 709Oplossingen
  • 2537Likes

Bedankt voor je aanvulling @tobiastheebe 

Nu heb ik de gehele database gecheckt, maar kan ik ook geen Zakelijke aansluiting vinden. Het ziet er dus echt naar uit dat deze zorginstelling geen Ziggo aansluiting heeft gerealiseerd voor de bewoners. 

Wat ik al aangaf, ik ken de Bleerinck wel vanwege een eigen prive situatie, en meen mij ook vanuit daar te herinneren dat Ziggo niks levert qua aansluting/signaal in de gehele instelling.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16827Likes

Volgens de API is wel een fysieke aansluiting aanwezig. Op de kamers is alleen geen internet of telefonie mogelijk, wat vermoedelijk een beperking is van de coaxinstallatie van De Bleerinck (geen upstream mogelijk).


Screenshot 2024-05-23 at 14-15-40 Ziggo API – Tobias Theebe.pngScreenshot 2024-05-23 at 14-16-02 Ziggo API – Tobias Theebe.png

 

Kamer 1151:

 

Screenshot 2024-05-23 at 14-23-16 Ziggo API – Tobias Theebe.png

RudolfB
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De Bleerinck heeft wel Ziggo, in de woonkamer hebben ze gewoon TV.  Ook heb ik de kanalen op haar TV allemaal kunnen inlezen!

RudolfB
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi, ik zal aankomend weekend de TV kanalen via jouw beschrijving gaan inlezen.

Aangezien mijn schoonmoeder voor 90% alleen naar RTL4 kijkt is er mijn inziens geen abonnement nodig.

Als een en ander is gelukt zal ik jouw bericht als opgelost markeren.

Allen weer hartelijk dank voor de tips,  groet,  Ruud

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16827Likes

Voor ongecodeerde zenders is geen afzonderlijk abonnement noodzakelijk, enkel een fysieke aansluiting. RTL 4 is ook ongecodeerd beschikbaar, maar zoals eerder aangegeven alleen in SD (720×576) i.p.v. Full HD (1920×1080). De beeldkwaliteit kan dus wel wat tegenvallen, afhankelijk van het schermformaat van de TV.

RudolfB
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het meest belangrijke is RTL4 ik denk niet dat ze (is bijna 89) echt verschil ziet tussen SD of HD.

Afijn, ik ga het dit weekend meemaken. Nogmaals dank!

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Goedemorgen @RudolfB,

 

Is het in de tussentijd gelukt met de tips die je van @tobiastheebe gekregen hebt? Hoor het graag van je!

RudolfB
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Dennis, ja de door @tobiastheebe beschreven handelingen hebben er toe geleid dat alles naar behoren werkt. Mijn schoonmoeder is dus dol gelukkig met mn. RTL4

(Ik had zijn tip al als oplossing gemarkeerd)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic