1
Vraag
2
Reacties
Buakaw89

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kom ik te weten dat jullie álle apparatuur retour hebben ontvangen?

Goedenavond,

Afgelopen maand ben ik per 19-8 overgegaan van Ziggo naar Odido Glasvezel. Zoals de instructies aangaven heb ik alle producten (Ziggo Next Mini, Modem en de 3 Deco X60)  retour gestuurd in de doos die Ziggo mij toestuurde. Nu krijg ik afgelopen vrijdag een bericht dat de 3 Deco en Modem zijn ontvangen), maar niets over de Next Mini. Ook niet dat die niet ontvangen is overigens. Ik heb alles meegestuurd tot aan de afstandsbediening aan toe. Ik zou ook niet weten wat ik met de Next Mini zou moeten. Kunnen jullie dit controleren? Ik zou het namelijk niet terecht vinden als jullie hier voor geld zouden inhouden. Dit brengt mij verder naar mijn volgende vraag..

Mijn abo is per 19-8 stopgezet. Alle Ziggo diensten hadden ook geen werking meer op dit moment. Nu is op 26-8 ook voor september afgeschreven. Van 19-8 tot eind september (zo'n 80 euro) zou ik nog teruggestort moeten krijgen. Wanneer gaat dit exact gebeuren? Want ik heb helemaal geen bericht ontvangen dat er iets volgt als een eindafrekening.

Alvast bedankt voor de hulp!

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10552Posts
  • 507Oplossingen
  • 5932Likes

@Buakaw89  schreef:

...Zoals de instructies aangaven heb ik alle producten (Ziggo Next Mini, Modem en de 3 Deco X60)  retour gestuurd in de doos die Ziggo mij toestuurde. Nu krijg ik afgelopen vrijdag een bericht dat de 3 Deco en Modem zijn ontvangen), maar niets over de Next Mini. Ook niet dat die niet ontvangen is overigens. Ik heb alles meegestuurd tot aan de afstandsbediening aan toe...

Hallo,

WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators af en toe langs komen. U kan ze herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam.

Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw forum profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.

U zou als extra, de S3 code van de verzendbon hier kunnen vermelden of deze in het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' kunnen zetten. Maar aangezien alle andere apparatuur wel is aangekomen en is ingeboekt, heeft dat eigenlijk geen nut. Want dat u uw apparatuur naar Ziggo hebt verzonden is 100% duidelijk.

Waarschijnlijk heeft men in het Ziggo magazijn, bij het inboeken van uw apparatuur, de Mini over het hoofd gezien en daarom zal deze niet ingeboekt zijn.

Ik verwacht niet dat de helpdesk u hiermee kan helpen, dus daarmee zou ik in dit geval beslist niet bellen.

Een Ziggo mod kan dit voor u oplossen, want die begrijpt ook wel dat er tijdens het inboeken ( waarschijnlijk ) iets is fout gegaan en zal m.i. zelf de Mini handmatig inboeken, waarna dit probleem opgelost is.

Als er volgens Ziggo nog apparatuur bij de klant staat, dan heeft/krijgt de klant nog tijd om deze apparatuur retour te sturen. Maar zolang niet alles bij Ziggo ontvangen is, zolang kan Ziggo ook geen eind afrekening opstellen. Want misschien wordt de vermiste apparatuur alsnog opgestuurd of moet er daarvoor een boete verrekend worden.
Zolang de eind afrekening nog niet verstuurd is, zal Ziggo vaak het maandelijkse abonnements geld blijven innen, ondanks dat Ziggo dat officieel niet mag doen. Maar zodra alle apparatuur is in/af-geboekt, kan de eind afrekening opgemaakt worden, waarna u het teveel betaalde geld alsnog terug krijgt.

Wacht u totdat er 1 hier een keer langs komt, zodra deze uw vraag gaat behandelen zal hij/zij zich hier melden.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 331Posts
  • 57Oplossingen
  • 197Likes

Goedemorgen @Buakaw89 en welkom op de Ziggo Community!

In sommige gevallen wanneer je meerdere apparaten teruggestuurd, worden ze los van elkaar verwerkt. De ontvangstbevestiging van dat pakket krijg je dan later. Aangezien ik ervan uit ga dat dit een kwestie van tijd is, heb ik het retourproces alvast handmatig gesloten! 

Daarmee zal er geen restwaarde bedrag op de  eindrekening geplaatst worden en ontvang je die op het voorheen reguliere factuurmoment. In dit geval zal het om een terugbetaling gaan van het teveel betaalde bedrag! 

De reden dat er nog een factuur volgde is niet vanwege het openstaande retourproces, de factuurdatum was 15-8 en viel daarmee voor de opzegdatum. Om die reden hebben die elkaar gekruist. 

Buakaw89
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Ik had ook al contact gehad met een zeer behulpzame medewerker. Blij dat het op wordt gelost. Voelt toch een beetje alsof je wordt beticht van 'diefstal'. Liefst had ik het zooitje gewoon ingeleverd bij een MediaMarkt ofzo, maar die optie was we niet. 

Mag ik er dan van uit gaan dat ik op korte termijn een eindafrekening krijg en de terugbetaling volgt op de gebruikelijke incasso datum? Of is dat eerder?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 206Posts
  • 29Oplossingen
  • 133Likes

Je krijgt binnenkort inderdaad de eindfactuur @Buakaw89. Alle te veel betaalde bedragen worden uiteraard terug gestort op je rekening. Dit is binnen 4 weken na het ontvangen van de eindfactuur.