Smeerk

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hoe kom ik aan een basic abonnement?

Hoi,

 

Ik heb momenteel het internet start en tv standard abonnement waar ik na een aantal verhogingen inmiddels 59€/maand voor betaal. Ik kwam er net pas achter dat ik blijkbaar 100mbit heb (was voorheen dacht ik 40 of 50), maar ik doe er niet zoveel mee dus minder is ook prima.

 

Nu zag ik dat er ook een soort verborgen basic abonnement is. Feitelijk wil ik gewoon minder betalen maar wel internet en tv hebben. Wat betaal en krijg je bij het basic abonnement? En hoe regel je het?

Ik heb nu de witte connectbox, maar krijg de Ubee 1318 binnenkort. Verder heb ik voor de tv die ik zelden gebruik de stokoude UPC mediabox HD (Pace?). Doet het prima voor die halve keer per jaar. Bellen doe ik niet via Ziggo.

 

Wat is er mogelijk? Wat zijn de (eenmalige) kosten en eventuele (tijdelijke) kortingen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat is voor het Kabel TV abonnement @Smeerk 

Alleen zonder Kabel TV en zonder Ziggo GO kom je op €40,- per maand uit.

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ga ik voor je regelen @Smeerk 

Je ziet binnen 24 uur een e-mail verschijnen met de gemaakte aanpassingen.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

je kunt ervoor kiezen naar internet basic + kabel tv te gaan. moet je wel een tv hebben die dvb-c tuner heeft. internet basic is maar 40 euro. een moderator kan dat regelen

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Tnx ik heb een Samsung ue65ru7170SXXN, schijnt een DVB-C tuner te hebben. Zie ook een Coax aansluiting achterop, weet niet of het dan daar in moet!?

 

Ik heb ook nog de oude UPC mediabox, blijft die ook niet werken? En wat is dan het zenderaanbod, de open zenders of de Ziggo zenders?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

kabel tv is 1,2,3 in hd, de rest niet hd. maar als je amper tv kijkt maakt dat niet uit lijkt me. zowel, moet je tv start erbij nemen. dan krijg je een next of next mini als vervanging van je pace. als je naar internet basic + kabel tv gaat word de pace gedeactiveerd. die tv heeft een geschikte tuner idd

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ok tnx dan moeten we dat maar doen, dus internet basic + kabel tv. Wie regelt dat voor mij?

 

Moet de monteur die ingepland staat voor komende woensdag (die komt de Ubee 1318 modem installeren en mogelijk een meer recente splitter) daar nog over worden ingelicht? 

 

Verder steek ik dus de coax in de tv en geniet van alle zenders onder het kopje "kabel tv" , right? Zonder smartcard Ci module. 

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Klopt. even de zenders instellen en gaan. Digitale televisie zonder kastje | Klantenservice | Ziggo 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

klopt inderdaad, een moderator zal hier deze week langs komen en kan het in orde maken.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Gio2903  schreef:

kabel tv is 1,2,3 in hd, de rest niet hd. 


Het meeste is tegenwoordig wel HD, alleen de NL commerciële tv niet.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Smeerk 

 

Ik heb je huidige abonnement eens goed onder de loep genomen.

Het wijzigen naar Internet Basic is zeker optioneel. Ik vraag me alleen af of je voor het kleine prijsverschil a €3,- per maand daadwerkelijk zo'n stap naar beneden wil qua snelheid.

Zo ja, geen probleem pas ik het gelijk voor je aan. Maar dan hoor ik het graag 🙂

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Er wordt hier in dit topic genoemd dat het om 40€ per maand gaat. Nu betaal ik 59€. Hoe kom je dan aan 3€ verschil?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Je hebt nu een Internet Start + TV Start en bellen abonnement a €59,- per maand.

Het downgraden naar Internet Basic + TV Start en bellen kost €56,- per maand.

Het verschil zit hem dus in je TV + Bellen abonnement.

 

Stel dat je bellen niet gebruikt, kan je die uit het pakket halen. Dan kom je uit op Internet Basic + TV Start a €52,50 per maand.

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hoi ik wil internet basic en verder niets. Kabel tv signaal schijnt er hoe dan ook toch te zijn en anders pech.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dan pas ik dat voor je aan @Smeerk 

Je nieuwe abonnement wordt dan Internet Basic met Kabel TV a €46,- per maand.

Ik zal de wijziging per e-mail aan je bevestigen 🙂

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Waar komt die 6€ nou vandaan dan? Ik wil alleen internet basic a 40€ of kan ik beter mijn huidige abonnement eindigen en het aanbod van 40€ per maand pakken met 6 maanden 50% korting?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat is voor het Kabel TV abonnement @Smeerk 

Alleen zonder Kabel TV en zonder Ziggo GO kom je op €40,- per maand uit.

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Graag dat voor 40€. Dankjewel

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ga ik voor je regelen @Smeerk 

Je ziet binnen 24 uur een e-mail verschijnen met de gemaakte aanpassingen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ja , ziggo heeft weer iets bedacht. Iedereen die ziggo heeft, heeft sowieso ook kabel-tv. Maar het                 " product " kabel- tv = kabel-tv + ziggogo. Dat houdt het voor iedereen lekker duidelijk.

Smeerk
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Haha we gaan wel zien of ik alsnog wat ontvang op de kabel, zo niet heb ik minder keuzestress 😉

Uitgelicht topic