1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dawgy

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan je MediaBox XL omruilen voor een Next

 Ik heb enige tijd geleden al vernomen dat de Mediabox XL nogal een energieslurper is, zowel in gebruik als in ruststand. In deze tijden van hoge energieprijzen lijkt me dit echt meer kunnen (zeker niet als er al andere betere apparaten aanwezig zijn). Zelf als energie niet zo duur was, is dat niet meer van deze tijd. Op zich al jammer natuurlijk dat je hier zelf achteraan moet gaan. Het zou Ziggo sieren als ze abonnees zelf benaderen en een omruil zouden regelen. Dit is vooralsnog niet gebeurd. Nu lees ik net dat Ziggo nu wel de mogelijkheid biedt om de XL om te ruilen voor een Next. Waar kan je dit aanvragen/regelen? Ik wil zo snel mogelijk van de XL af...

 

Groet matthijs

21 Reacties 21
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Dawgy 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Dat de Mediabox XL wel gesteld is op een beetje extra energie is bekend. Maar er zijn óók erg veel abonnees die dik tevreden zijn met hun Mediabox XL en het liever laten zoals het is.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Dawgy dan moet je even geduld hebben tot een mod komt die kan hem wisselen voor je. Als je tv start hebt krijg je next mini. Tv compleet en max krijg je de next.

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Wim,

 

Ik ben verder op zich ook niet ontevreden over de XL, behalve dat hij zo nu en dan vastloopt. Dat hij echter zo veel stroom verbruikt, daar schrok ik wel van. Haal nu elke avond de stekker eruit, maar anno 2022 zou dat toch niet nodig moeten zijn, lijkt me.

 

Wat me soms wel tegenstaat, is dat je er zelf zo achteraan moet gaan. Heb ook jarenlang met een (blijkbaar) zeer oude (tragere) modem tv gekeken, totdat mijn vrouw toevallig voor iets anders met de klantenservice aan de lijn was en werd aangegeven dat we wel een erg oud model hadden. Hij verbaasde zich hier toen over. We hebben toen overigens wel meteen een nieuw model toegestuurd gekregen. Je mag toch bij een betaalde dienst ook wel wat proactiviteit verwachten vind ik, maar goed. Ik wacht wel even af wat de mogelijkheden zijn...

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thnx voor je antwoord. Wacht het wel even af 😉

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Dawgy

 

Ik kan me voorstellen dat je vanwege het stroomverbruik toch eens rond gaat kijken op zoek naar alternatieven.

Daar doe je in dit geval alleen maar goed aan! Het is namelijk net zoals je zorgverzekering, dat kun je het beste jaarlijks eens onder de loep nemen.
Jouw abonnement kan ik wisselen naar Internet Start en TV Complete Next. Dit scheelt je ook nog eens €1,45 per maand 🙂 Nee, rijk wordt je daar niet van haha, maar het scheelt iets!
Mocht je hier naartoe willen overstappen, laat het mij dan weten. Dan bestel ik het pakket en ontvang je deze binnen 3 werkdagen na het verwerken van de order.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Dawgy ziggo wisselt ook uit zich zelf. Nu zijn ze oude modems aan het wisselen. De mxl word gewoon nog gebruikt. Zodra die niet meer ondersteund gaat worden zal ziggo ook mensen gaan benaderen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Dawgy ik kan je gedachtengang wel volgen, maar Ziggo (en dat geldt voor de meeste bedrijven) reageert als er problemen zijn en dan wordt er vrij snel actie ondernomen.
Net als wat ik eerder aanhaalde met abonnees die tevreden zijn met hun Mediabox XL, lees ik ook vaak berichten dat abonnees een e-mail van Ziggo krijgen om hun oude modem te vervangen voor een nieuw model en veel abonnees worden daar niet blij van.

Het blijft lastig om iedereen blij te maken.

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Wim, ja snap het ook wel hoor. Iedereen blij maken is een illusie en er zijn wel meer bedrijven die werken met een piepsysteem. Als het maar niet de maatstaf wordt voor bedrijven 😉

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tjhslangen ah dat is altijd goed om te horen 😉

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla Super fijn dat je al zo snel kan reageren, 100 punten extra voor de reactietijd 😉

Even voor mijn begrip, ik had er nog niet echt naar gekeken, maar deze overgang veranderd verder niets aan wat ik nu heb toch (qua pakket)?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat klopt helemaal @Dawgy

Inhoudelijk verandert er niets aan de inhoud van je abonnement, behalve de Next ipv de Mediabox XL 🙂

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla Nou top, als je de wissel in gang zou willen zetten, heel graag!👍

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Helemaal goed @Dawgy

Heb ik nu in orde gemaakt en zorg dat je vandaag per e-mail een bevestiging ontvangt.

Daarna volgt per e-mail een Track & Trace code om de zending via PostNL te volgen. Voor de huidige box krijg je een retourdoos. Vergeet niet de oude box retour te sturen 🙂

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla hartstikke fijn! En de snelle reactie wordt enorm gewaardeerd.

Keep up the good work!!!👍

TimGross

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jamyla 

 

Zouden jullie dat voor mij ook kunnen regelen? Wil ook graag overstappen op de ziggo Mediabox next. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim Grosscurt 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@TimGross zorg dan dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, dan weet een moderator wie je bent en waar je woont.

Je profielpagina vind je hier.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jamyla Zoals ik de website zie, hoeft de Mediabox XL niet meer terug naar Ziggo.

Apparaat terugsturen | Klantenservice | Ziggo

 

 

Bert_0-1660838721828.png

 

TimGross

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jamyla 

 

Zouden jullie hier nog naar kunnen kijken?

Dawgy
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dawgy_0-1660892679507.png

 Dat klopt bovenstaande stond in de mail die ik gisteren heb ontvangen ten aanzien van de wissel van Mediabox XL naar Next.

 

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic