1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Ria48

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kan ik met Ziggo in contact komen om vragen te stellen over mijn abonnement?

Ik heb diverse pogingen gedaan, helaas wat waardeloos dat je niet via een contactformulier vragen kan stellen.

Hier op de community gekeken, via de snelkoppeling contactformulier weer terug op de pagina "waarmee kunnen wij jou helpen"? Wat irritant! deze koppeling, Contact opnemen met Ziggo | Klantenservice | Ziggo

Mijn vraag is, ik wil persoonlijk contact, via een contactformulier.

Ik wil mijn vragen kunnen stellen over mogelijkheden betreffende mijn huidige tv + internet abonnement.

Vragen zoals, kan het goedkoper? Is een tv abonnement nog van deze tijd? De next mini, bij mij de aansluiting, is volgens mij via internet, klopt dat?

Graag wil ik persoonlijk overleg, wat is voor mij gunstig en hoe kan het voor mij goedkoper?

leeftijd 75 jaar.

Oplossingen

Lukt het aanpassen van je abonnement niet?

Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!

Chat met ons

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78384Posts
  • 5303Oplossingen
  • 23371Likes

"Mijn vraag is, ik wil persoonlijk contact, via een contactformulier."

Die is niet meer beschikbaar bij Ziggo.

Je kunt je vraag hier op het forum stellen of via de chat of telefonisch je vraag stellen.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78384Posts
  • 5303Oplossingen
  • 23371Likes

"Mijn vraag is, ik wil persoonlijk contact, via een contactformulier."

Die is niet meer beschikbaar bij Ziggo.

Je kunt je vraag hier op het forum stellen of via de chat of telefonisch je vraag stellen.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Zonder een TV abonnement geen televisie zo eenvoudig is het, op één uitzondering na.

Kan het goedkoper waarschijnlijk wel, dat hangt van uw wensen af welke televisie kanalen kijkt u het meest.

De Next Mini werkt inderdaad via het internet. Daar is dus een internet abonnement bij Ziggo voor nodig.

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de reacties. 

Geen contactformulier meer vind ik jammer, ik had graag op die manier willen overleggen.

Het tv pakket, dat gaat dan via de next mini. Dat kost dan +- 20 euro per maand?

Ik kijk al jarenlang alleen 1,2,3 en eurosport. Soms ziggosport. 

Via npo kan ik 1,2 en 3 kijken. Dus ik had graag willen overleggen wel of geen tv pakket.

Verder heb ik ook van ziggo internet start. Volgens mijn idee kan dat goedkoper?

Ik betaal nu voor tv en internet 63 euro inclusief 2 pods.

Dat vind ik een hoog bedrag in verhouding tot mijn gebruik en wil dus een lager bedrag per maand.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Vooral omdat u Eurosport noemt maakt het lastig om goed te adviseren.

U bedoeld mischien NPO Start inderdaad kunt u via die app de NPO kanalen zien.

Hoe kijkt u nu televisie is dat ook met een TV ontvanger? 

Internet Start zou 1 stap lager kunnen naar Internet Lite. Neemt u nu ook telefoon af?

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb alleen de next mini, daarmee kan ik het start tv pakket en internet start gebruiken.

De next mini zit rechtstreek via utp kabel verbonden met het internet modem.

Ik kan via de home knop van de ziggo afstandsbediening naar tv, diverse apps, tv terugkijken, etcetera.

Via het verdere menu kan ik aangeboden apps installeren. Veel gebruik ik niet.

In mijn beleving, is de next mini te vergelijken met een android tv box, chromecast.

Het gaat allemaal soepel, maar ik gebruik het meeste niet.

Dat is voor mij de reden dat mijn abonnement wel minder mag kosten.

Ik kan mij eventueel abonneren op de eurosport player...

Ik heb geen telefoon via ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

U kunt overwegen om van TV Start terug te gaan naar KabelTV en Internet Lite. Eurosport is onderdeel van dat kabelTV pakket.

Met het kabeltv pakket moet er een coaxkabel naar de TV om zo de zenders te kunnen kijken.

Een andere optie gebaseerd op wat u schrijft is wat Ziggo Internet Only noemt, de Lite variant gaat per 1 juli € 43,50 kosten. Er is dan geen toegang tot de Ziggo Go app echter nog wel toegang tot de kabelTV kanalen. Ik verwacht dat voor u alleen de internet snelheid van dat pakket voldoende is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8257Posts
  • 2432Oplossingen
  • 4099Likes

Hi @Ria48, goedemiddag!

Het is altijd goed om je abonnement te bespreken en te kijken of dit nog aansluit op jouw behoeftes. Momenteel neem je Internet Start, TV Start Next Mini (zonder bellen) bij ons af met Safe Online XL en SmartWifi Pods. Ik zie dat er hier al goed is meegedacht en de suggestie Internet Lite + Kabel TV (zonder ZiggoGO) is genoemd. Op basis van hetgeen je aangeeft in dit topic denk ik dat dit pakket goed aansluit op jouw behoeften. Als ik je kan helpen bij het wijzigen van je abonnement, geef dan gerust een gil. 

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de uitleg, ik ga hier over nadenken wat te doen. 

Wat zijn de kosten van internet lite en kabelTV? 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1478Posts
  • 152Oplossingen
  • 718Likes

Dat heb ik voor je bekeken @Ria48 , wanneer je kiest voor internet Lite en Kabel TV ( zonder ZiggoGo ) betaal je maandelijks € 42,50. 
Voor Internet Lite en Kabel TV met ZiggoGo betaal je maandelijks € 49,00.  Laat het ons weten als we iets voor je kunnen doen! 

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de uitleg.

internet Lite is duidelijk.

Wat is het verschil van tv start t.o.v. kabel TV ?

Ik zou dat graag willen inzien, zodat ik kan vergelijken.

Garihd

Level 17
  • 3198Posts
  • 104Oplossingen
  • 1829Likes

@Ria48  schreef:

Dank voor de uitleg.

internet Lite is duidelijk.

Wat is het verschil van tv start t.o.v. kabel TV ?

Ik zou dat graag willen inzien, zodat ik kan vergelijken.

Met TV Start heeft u ongeveer 70 TV kanalen en de Nederlandse commerciële kanalen in HD kwaliteit. Met het KabelTV pakket heeft u ongeveer 50 TV kanalen en de commerciële kanalen niet in HD dus iets minder mooi op een nieuwere groot formaat televisie.

Voor TV Start is geen mediabox noodzakelijk wel een CI-module en smartcard.

De televisie moet ook iets anders worden ingesteld afhankelijk van het pakket.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Als u in het zenderoverzicht kijkt staat daar kabelTV bij de kanalen die daarmee zijn te zien. De kanalen waar TV Standaard bij staat zijn met TV Start te zien.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4625Posts
  • 387Oplossingen
  • 1890Likes

@Ria48 hopelijk kan je iets met de genoemde informatie.

Mocht er iets zijn wat je nog wil weten: vraag gerust. En als we wat moeten aanpassen, dan regelen we dit. We hore het graag!

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank allemaal voor de uitleg en de tips👍 

Ik vind het lastig een keuze te maken, 70 tv zenders is voor mij zwaar overdreven, ook 50 zenders. 

Mijn wens zou zijn dat ik 10 zenders waar ik graag naar kijk in een abonnement kon kiezen.  Alle andere tv zenders kijk ik nooit. 

Eurosport is een favoriete zender, die wil ik niet missen! 

Ziggo go, hmm. 

Een enkele keer handig, maar moet niet voor mij. 

Internet, snelheid is prima.  Internet lite zou misschien ook kunnen. 

Ik zou dan ook willen vragen een abonnement met Internet lite en TV start, kan dat? 

Ik heb nu dus de next mini en daar ben ik tevreden mee, handig in gebruik en overzichtelijk. Dus die wil ik wel blijven gebruiken. 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 518Posts
  • 44Oplossingen
  • 233Likes

Hi @Ria48

Helaas is het niet mogelijk om te kiezen voor een pakket met slechts 10 zenders. Dat zou administratief ook niet te doen zijn met zoveel klanten wanneer iedereen wat anders wil 😉  Wat betreft het pakket, zal ik dat meteen voor je in orde maken? 

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Pakket in orde maken?

Ik heb geen idee welk pakket je bedoeld?  

Graag wil ik kunnen bekijken wat de inhoud en de opties zijn. 

MR_CHIP

Level 19
  • 12878Posts
  • 138Oplossingen
  • 4310Likes

het pakket waar je zelf om vraagt doelt die denk ik op

Ik zou dan ook willen vragen een abonnement met Internet lite en TV start, kan dat? 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Ria48  schreef:

Pakket in orde maken?

Ik heb geen idee welk pakket je bedoeld?  

Graag wil ik kunnen bekijken wat de inhoud en de opties zijn. 

@Ria48 u noemde in uw laatste reactie Internet Lite en TV Start omdat de Mini u bevalt is dat voor u het meest voordelige.

Behalve de internet snelheid zal er verder niet veel veranderen in opties en mogelijkheden.

Met TV Start heeft u de 70 TV kanalen en als u dat wil kunt u iets terugkijken van twee dagen geleden.

Kleine opmerking, wat die 10 kanalen betreft, Ziggo is verplicht door de overheid om minimaal 30 kanalen door te geven. 

Ria48
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nogmaals dank voor de tips en het meedenken. Via deze community heb ik dan toch

vragen kunnen stellen en wat meer inzicht gekregen betreffende abonnementen. 

Ik heb begrepen dat internet lite 4,50 euro goedkoper is dan internet start.

Dat is niet veel voordeliger dan ik hoopte.

Mijn idee van het kan misschien 10 tot 15 euro per maand goedkoper lukt dus niet.

Of ik blijf bij ziggo met het huidige abonnement internet en tv start, of ik zoek een andere oplossing.

Annie1959

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waardeloos Ziggo.  Ik al vanaf januari bezig om contact te krijgen. Alleen klantenservice die je afscheept.  
facturen gehad zelfs dat ik nog geen kabel in de grond had.  **bleep** bedrijf