Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
JesWB
Level 2

Hoe kan ik de SmartWifi Pods opzeggen?

Hallo Ziggo,

Ik wil SmartWifi pods opzeggen. Er staat in mijn account dat ik moet bellen. Dat wil en hoef ik niet. Ik heb deze dienst online afgesloten. Jullie zijn dan wettelijk verplicht om de optie voor het opzeggen ook online aan te bieden. Dat weten jullie ook natuurlijk ook al jaren, desondanks hebben jullie nog steeds lak aan de wet. Erg jammer en heel slecht voor de algemene beeldvorming die klanten van Ziggo hebben. Degene die dit leest kan daar natuurlijk ook niets aan doen, maar geef het vooral door aan leidinggevenden (die het verder ook worst zal wezen).

Afijn, bij deze zeg ik de wifipods per 1e mogelijke datum op. Als er iets retour moet ontvang ik graag een retour doos.

Groet,

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Lukt het aanpassen van je abonnement niet?

Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!

Chat met ons

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@JesWB Ik snap de gedachtegang dat je dit liever anders had gezien via Mijn Ziggo. De reden dat je de Pods niet kan opzeggen via Mijn Ziggo heeft te maken met het feit dat er zowel koop als huurpods in omloop zijn en dit vooraf goed door ons gecheckt moet worden bij de aanvraag van een opzegging. Daarom vragen we ook contact met ons op te nemen, dit kan zowel telefonisch als online 🙂 Eventueel zelfs via het opzegformulier.

Wat betreft jouw pods heb ik die  voor je opgezegd per 3-1-2025 vanwege 1 maand opzegtermijn.
De pods heb je van ons in bruikleen dus het vriendelijke verzoek om deze binnen 2 weken na beeindiging retour te sturen.

Zo stuur je apparatuur terug

Stuur deze apparaten binnen 14 dagen na de wijziging, verhuizing of opzegging gratis naar ons terug:

• Stop de apparaten, de kabels en stekkers, de ophangbeugel en afstandsbediening allemaal samen in een stevige doos
  • Schrijf het retouradres met antwoordnummer duidelijk op de doos of print het adreslabel en plak het op de doos
  • Zet je naam, postcode en huisnummer onder 'afzender' op de doos
  • Geef het pakket af bij een PostNL punt of een pakketbezorger
  • Vraag om een verzendbewijs en bewaar dat tot je een bericht krijgt dat we het pakket hebben

Breng oudere apparaten naar de milieustraat

Breng deze verouderde apparaten en CI+ modules naar de milieustraat. Of kijk op wecycle.nl waar je bij jou in de buurt elektronica inlevert.

Retouradres

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Adreslabel printen (pdf)

Geen retourdoos in huis?

Je krijgt een retourdoos als je je abonnement wijzigt of opzegt. Alleen als je een apparaat hebt geleend dat we graag terugkrijgen.

Je krijgt de doos:

• Bij opzeggen ongeveer een week voor de einddatum van je abonnement
  • Bij overstappen een paar dagen nadat je klant bent bij je nieuwe aanbieder
  • Bij aanpassing van je abonnement op de datum waarop de wijziging ingaat

Gebruik een andere stevige doos

Gebruik gerust een eigen stevige doos. Zet het retouradres en antwoordnummer op de doos. Stuur je apparaten samen in 1 doos gratis naar ons terug. Wil je toch een retourdoos krijgen? Neem dan contact met ons op.

Ziggo apparaten terugsturen | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Ziggo biedt een aantal mogelijkheden om zaken rond uw abonnement te regelen. Ik weet ook niet precies wat dit met het wel of niet naleven van de wet te maken heeft, maar een Ziggo-moderator komt vanzelf langs in dit topic om u verder te helpen.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zeg ze online op via de chat: Chatten

JesWB
Level 2
Topicstarter

Wat betreft de wet niet naleven, zie bijvoorbeeld:

https://radar.avrotros.nl/artikel/online-abonnement-opzeggen-bij-1-op-de-4-bedrijven-te-moeilijk-526...

https://tweakers.net/nieuws/227834/nu-punt-nl-internetproviders-maken-opzeggen-abonnement-lastiger-d...

Er.zijn mensen die simpelweg niet telefonisch kunnen opzeggen. En sommige mensen willen niet telefonisch opzeggen.

Nu is via dit forum ook een vorm van online opzeggen. Blijft erg jammer dat Ziggo bewust bij pods opzeggen sectie in mijnziggo de tekst zet dat je MOET bellen en ze niet verwijzen naar dit forum of ander online alternatief om op te zeggen.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@JesWB Ik snap de gedachtegang dat je dit liever anders had gezien via Mijn Ziggo. De reden dat je de Pods niet kan opzeggen via Mijn Ziggo heeft te maken met het feit dat er zowel koop als huurpods in omloop zijn en dit vooraf goed door ons gecheckt moet worden bij de aanvraag van een opzegging. Daarom vragen we ook contact met ons op te nemen, dit kan zowel telefonisch als online 🙂 Eventueel zelfs via het opzegformulier.

Wat betreft jouw pods heb ik die  voor je opgezegd per 3-1-2025 vanwege 1 maand opzegtermijn.
De pods heb je van ons in bruikleen dus het vriendelijke verzoek om deze binnen 2 weken na beeindiging retour te sturen.

Zo stuur je apparatuur terug

Stuur deze apparaten binnen 14 dagen na de wijziging, verhuizing of opzegging gratis naar ons terug:

• Stop de apparaten, de kabels en stekkers, de ophangbeugel en afstandsbediening allemaal samen in een stevige doos
  • Schrijf het retouradres met antwoordnummer duidelijk op de doos of print het adreslabel en plak het op de doos
  • Zet je naam, postcode en huisnummer onder 'afzender' op de doos
  • Geef het pakket af bij een PostNL punt of een pakketbezorger
  • Vraag om een verzendbewijs en bewaar dat tot je een bericht krijgt dat we het pakket hebben

Breng oudere apparaten naar de milieustraat

Breng deze verouderde apparaten en CI+ modules naar de milieustraat. Of kijk op wecycle.nl waar je bij jou in de buurt elektronica inlevert.

Retouradres

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Adreslabel printen (pdf)

Geen retourdoos in huis?

Je krijgt een retourdoos als je je abonnement wijzigt of opzegt. Alleen als je een apparaat hebt geleend dat we graag terugkrijgen.

Je krijgt de doos:

• Bij opzeggen ongeveer een week voor de einddatum van je abonnement
  • Bij overstappen een paar dagen nadat je klant bent bij je nieuwe aanbieder
  • Bij aanpassing van je abonnement op de datum waarop de wijziging ingaat

Gebruik een andere stevige doos

Gebruik gerust een eigen stevige doos. Zet het retouradres en antwoordnummer op de doos. Stuur je apparaten samen in 1 doos gratis naar ons terug. Wil je toch een retourdoos krijgen? Neem dan contact met ons op.

Ziggo apparaten terugsturen | Klantenservice | Ziggo