Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Blokky27
Level 2

Hoe kan ik alleen het vaste telefoonnummer verhuizen naar andere provider?

Goedendag,

Ik heb een abonnement bij Ziggo met internet, tv en vast bellen. Weet iemand of het mogelijk is alleen het vaste telefoonnummer te verhuizen naar een andere partij (Voys)? Internet en tv wil ik bij Ziggo houden. Het vaste telefoonnummer gebruik ik zakelijk.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Telefoonnummers kunnen heel makkelijk overgezet worden door een nieuwe provider. Nummerbehoud (eenvoudig en snel geregeld) - Voys

Bekijk in context

0 Kudos
10 Reacties 10
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Telefoonnummers kunnen heel makkelijk overgezet worden door een nieuwe provider. Nummerbehoud (eenvoudig en snel geregeld) - Voys

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Ja, dat kan. Maar ben je wel contractvrij bij Ziggo @Blokky27 ?

0 Kudos
Blokky27
Level 2
Topicstarter

Ja ik ben contractvrij. Bedankt Pineapple!

Blokky27
Level 2
Topicstarter

Bedankt Bert!

Garihd
Level 17

@Pineapple  schreef:

Dat maakt voor het porteren van een telefoonnummer niet uit.

Daar is de regelgeving heel duidelijk in. Link.https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/nummerbehoud 

amvih
Level 11

Voys zelf geeft het volgende aan:

Zit je nog vast aan een contract?

Het kan zijn dat je nog vastzit aan een contract bij je huidige telefonieaanbieder. Je kunt dan al wel je telefoonnummer overzetten naar Voys, al zul je dan wel de resterende maanden van je contract moeten afkopen. Wij zien vaak dat je dit al binnen een aantal maanden terug hebt verdiend.

Overigens zegt het ACM als ik het goed lees niets over dat de resterende termijnen binnen het lopende contract niet betaald zouden moeten worden, ze geven eigenlijk alleen maar aan dat de providers binnen een contract moeten meewerken aan het porteren van het nummer.

Garihd
Level 17

Omdat een vaste nummer nu bij elke provider een losse dienst is kan dat deel gewoon worden gestopt. De kans dat je daar binnen een jaar contract afkoopkosten voor krijgt is redelijk klein. En is dit wel het geval dan is dit inderdaad vrij snel terugverdiend.

0 Kudos
Pineapple
Level 16

@Garihd  schreef:

@Pineapple  schreef:

Dat maakt voor het porteren van een telefoonnummer niet uit.

Daar is de regelgeving heel duidelijk in. Link.https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/nummerbehoud 

Dit maakt wel degelijk uit. Ook bij een portering. Als klant zijnde moet je wel contractvrij zijn. Het porteren wordt wel door de nieuwe provider afgehandeld. Maar de huidige provider mag wel degelijk een afkoopsom in rekening brengen bij het voortijdig beëindigen van het contract!  

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Dan nog mag de oude provider een afkoopsom tot einde contract in rekening brengen. Hoe minimaal het ook is. 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

@Blokky27  schreef:

Ja ik ben contractvrij. Bedankt Pineapple!

Dat is goed om te weten, weet je in ieder geval dat je geen afkoopsom van Ziggo in rekening krijgt. Heel veel succes en graag gedaan 😊

0 Kudos