1
Vraag
2
Reageer en help mee
DON PAPA

Level 17
  • 3926Posts
  • 61Oplossingen
  • 3354Likes

Hoe bevalt oud Ziggo-klanten de overstap naar glasvezel?

Aangezien ik zelf binnenkort twee glasvezel aansluitingen (T-Mobile & Delta) in mijn meterkast ga krijgen, krijg ik straks ook de extra keus in de volgende providers "T-Mobile, Delta, Caiway, freedom, Helden van Nu, kliksafe & online.nl". Daarom ben ik wel benieuwd wat de algemene ervaringen zijn van oud Ziggoklanten bij een overstap naar één van deze glasvezel-providers? Ik zou daarom graag horen wat de ervaring was/is bij de volgende vragen:

Naar welke glasvezel provider ben je overgestapt, en wanneer?

Hoe verliep de totale overstap procedure opzich?

Hoe bevalt de internetverbinding ten opzichte van Ziggo?

Hoe bevalt de TV-dienst (beeldkwaliteit, EPG, opnamen systeem, enz enz) ten opzichte van Ziggo?

Hoe bevalt de vaste telefoon ten opzichte van Ziggo?

Ben je er qua diensten (internet-snelheid & TV-dienst) op voor of achteruit gegaan?

Ben je er qua maandbedrag op voor of achteruit gegaan?

Ga je nu elk jaar overstappen (zodat je gebruik kan maken van de mooie "nieuwe klant" aanbiedingen) of blijf je bij deze nieuwe glasvezel provider voorlopig hangen?

Je mag het uiterraard uitbreiden met alles wat je er zelf nog over kwijt wilt:

Ik ben heel benieuwd naar deze ervaringen van oud Ziggoklanten....

160 Reacties 160
Pasi

Level 18
  • 10216Posts
  • 500Oplossingen
  • 5703Likes

@Msloot  schreef:

Bij hem is die vaak heeel hoog .en hij is woest op odido is al monteurgeweest is het ff goed en daarna weer bagger .maar hij moet nog 8-9 maanden wachten tot ie weer naar ziggo kan .

Dan moet hij maar gaan klagen bij Odido.

Niet dat internet via coax slecht is, maar via glasvezel is internet vaak net iets beter, omdat o.a. de latency en ping lager is.

Msloot

Level 8
  • 202Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Doet ie maar odido niet zo goed berijkbaar geloof ik.en hij had met ziggo geloof ik nooit last altijd stabiel.maar op zijn nieuwe adres kon geen ziggo .staat groen kastje naast zijn huis komt groenekabel uit de muur.maar geen ziggo zegt ziggo klantenservice🤷‍♂️🤣

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3926Posts
  • 61Oplossingen
  • 3354Likes

@Msloot Schreef: Doet ie maar odido niet zo goed berijkbaar geloof ik

Hij kan dat het beste doen via het Odido forum, de moderators daar kunnen (net als hier) verder in het systeem kijken en de router uitlezen (mits hij de Odido router gebruikt)

Msloot

Level 8
  • 202Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Overstap naar odido was slecht idee.brak internet en wifi bijna niets .dus terug naar ziggo😉🤣

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3926Posts
  • 61Oplossingen
  • 3354Likes

@Msloot > En zat je via het ODF of KPN netwerk bij Odido? Ik lees namelijk best wel vaak dat Odido klanten via het KPN netwerk problemen ondervinden met de internet verbinding (traag). Ik zelf heb namelijk juist een top internet verbinding bij Odido via het ODF netwerk. Ik gebruik overigens wel een eigen router en niet de zyxel router van Odido. 

Msloot

Level 8
  • 202Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Kpn net werk ,kon boven geen eens tv kijken zo zwak wifi . klantenservice van nix daarzo .wifi is volgens hun normaal als je 50 -35 mbs krijgt is een service is het antwoord.enz enz helpdesk weet niets moet dan een ticket naar de technische dienst 🥴🥴🥴ziggo scoort dan 10000 punten 🥳🥳🥳alleen nog ff bellen met ziggo omdat ik niet in de apps kan komen ik denk dat het komt door mijn oude klant nummer of zo

MiVo

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Voor mij is het nog een twijfel geval. Voorlopig is alleen ODF hier, zodat ik alleen via Odido op glasvezel kan. Echter, ik woon in een flatgebouw, en ondanks dat de kabelgoten zijn aangebracht, zegt Odido mij dat ze voorlopig op mijn adres geen glasvezel kunnen leveren. Iets met vergunningen werd mij verteld. Ik kan de kabelgoot haast aanraken, er is slechts nog iets van 5 meter kabel nodig naar mijn huis. Maar wanneer ?  Geen idee.

Ik zit nu bij KPN, maar dat nieuwe KPN+ vind ik echt vreselijk. Ik twijfel nu voor Odido over KPN netwerk, of toch maar Ziggo totdat glasvezel er daadwerkelijk is bij Odido, hopelijk dan volgend jaar.

Msloot

Level 8
  • 202Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Voor mij geen odido meer.vandaag alle meuk terug gestuurd.wifi en tv boven loopt weer als een zonnetje😉😁😁

RoWi.

Level 20
  • 18495Posts
  • 766Oplossingen
  • 6350Likes

Een zwak wifi signaal heeft niets met de provider of het netwerk te maken. 

Ik zit zelf al langer op een KPN glasvezel netwerk eerst via Telfort nooit problemen ondervonden.

Godelieve

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Ik heb zowel Ziggo als KPN glasvezel en ben over beide zeer tevreden. Ziggo heb ik voor het tv aanbod, Vanuit het Casema verleden, gewoon overgegaan. KPN voor vast internet en mobiel. Ik weet het. Het is best duur maar dit is gewoon een extra luxe voor mij. Voor de internet verbinding op mijn IPad gebruik ik meestal mijn KPN internet verbinding maar af en toe ook mijn Ziggo internet verbinding. Geen problemen met beide providers.

Roos59

Level 8
  • 190Posts
  • 2Oplossingen
  • 148Likes

Zijn er mensen die zijn overgestapt naar Odido?
Aanvankelijk hoorde je veel klachten over Odido, echter een goede vriend is zeer tevreden na de overstap te hebben gemaakt van KPN naar Odido (reden voor hem KPN werd “te duur”).

In principe voldoet Ziggo goed hoor, 500/50 is meer dan genoeg, het internet is stabiel en de televisie voldoet eveneens.

Een mens wil wel eens wat anders en de aanbieding van Odido lijkt ons een prima moment om een nieuwe start te maken, 10 maanden €30 fantastisch toch?
Of zijn er forumleden met negatieve ervaringen?

Garihd

Level 16
  • 2317Posts
  • 75Oplossingen
  • 1312Likes

@Roos59  schreef:

Of zijn er forumleden met negatieve ervaringen?

Toen het nog T-mobile was is er een ander TV platform in gebruik genomen dat had de nodige minpunten. Waarschijnlijk zal je hier te weinig reacties krijgen om een  goed oordeel te vellen kijk eventueel op de Tweakers site in de providers sectie.

Of doe gek en probeer het voor een  jaar. 

Zelf ben ik nooit klant geweest, ik vind Odido iets duurder met hun TV product.

Vooral als je bijvoorbeeld hetzelfde wil als TV Max van Ziggo. Het voordeel is meteen het nadeel meer thema pakketten met extra zenders.

MR_CHIP

Level 19
  • 12060Posts
  • 136Oplossingen
  • 4116Likes

@DON PAPA is naar odido gegaan toch

BackAgain22

Level 5
  • 135Posts
  • 0Oplossingen
  • 79Likes

Met die aanbieding zit je wel 2 jaar vast. Eén jaar als het niet bevalt is nog wel overheen te komen, maar 2 jaar?

Roos59

Level 8
  • 190Posts
  • 2Oplossingen
  • 148Likes

@BackAgain22 

De looptijd is 1 jaar als je op de informatiebutton klikt wordt het volgende weergegeven:

De minimale duur van je Internetabonnement bedraagt 12 maanden. Hierna wordt je overeenkomst stilzwijgend omgezet naar een overeenkomst voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand. De diensten Odido TV en Vast Bellen zijn gekoppeld aan de minimale duur van je internetabonnement.Daarna zijn deze ook los maandelijks opzegbaar.

KPN heeft een soortgelijke aanbieding  van 9 of 10 maanden korting en dat betreft dan inderdaad een abonnement voor 2 jaar.

Overweeg overigens een overbruggingstermijn van 1-2 maanden, waarbij Ziggo nog even wordt aangehouden mocht Odido een fiasco worden dan kunnen we terugvallen op het oude vertrouwde.

BackAgain22

Level 5
  • 135Posts
  • 0Oplossingen
  • 79Likes

@Roos59 Ik had dit gelezen (glasvezel + tv)  Haastmakers - Deals die je niet kan laten liggen | Odido 

* Getoond aanbod is i.c.m. 2-jarig Glasvezelinternet + TV abonnement (tot max. 2 Gbit/s) incl. eerste Mediabox. Na de eerste 10 mnd betaal je min. € 50/mnd (voor 100 Mbit/s). Doe de postcodecheck en check je persoonlijke aanbod.

Als het contract voor 1 jaar is, zou ik de gok / het uitproberen wel durven wagen. Aanbod is aantrekkelijk.

Roos59

Level 8
  • 190Posts
  • 2Oplossingen
  • 148Likes

@BackAgain22 

Zekerheidshalve nog eens gekeken bij de Haastmaker, hier staat het volgende:

Meer over deze aanbieding

Doe de postcodecheck om te zien of er glasvezel of DSL beschikbaar is op je adres en welk bijbehorend extra voordeel voor je van toepassing is.

Glasvezel + TV
De eerste 10 maanden voor € 30/mnd en gratis € 30activatie- en € 75 installatiekosten.*

*Dit aanbod is i.c.m. een 1-jarig Glasvezel internet + TV abonnement (tot wel 2 Gbit/s) incl. eerste mediabox. Na de eerste 10 mnd betaal je min. € 50/mnd (voor 100 Mbit/s).

Uiteraard zal ik voor het aangaan van het contract dit nog even bij Odido verifiëren.

Ik begrijp dat de Fritzbox 4060, bij Ziggo in bridge mode, direct kan worden aangesloten, dus aan het thuisnetwerk hoeft (ook) niets te worden veranderd.

De connectie loopt over het glasvezelnetwerk van KPN.

Garihd

Level 16
  • 2317Posts
  • 75Oplossingen
  • 1312Likes

Zover ik het kan nagaan gelden de 24 maanden overeenkomsten alleen voor het ODF netwerk. Ik krijg op mijn voormalig Reggefiber aansluiting waar Odido eigen hardware gebruikt enkel jaar contracten te zien.

Odido kan hier vanwege de eigen hardware 8 GB leveren waar KPN nog maar 1 Gb doet.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3926Posts
  • 61Oplossingen
  • 3354Likes

@Roos59 Schreef: Zijn er mensen die zijn overgestapt naar Odido? Aanvankelijk hoorde je veel klachten over Odido, echter een goede vriend is zeer tevreden na de overstap te hebben gemaakt

Ja ik ben ook zeer tevreden over Odido, ik zit daar nu sinds 10-2023 en heb nog geen moment spijt gehad. Ik betaal door de welkomst- & combi-korting de eerst 10 maanden €25 per maand voor 2000/2000 + TV.

En na deze 10 maanden laat ik het Odido abonnement aanpassen naar 400/400 zonder TV voor €35 (aan 400 up/down heb ik namelijk meer dan genoeg , en voor tv kijken gebruik ik veel liever NLZiet zonder al die reclame shlt).

Ze zullen mij dan ook niet snel meer terug zien bij Ziggo, als ik zo tevreden blijf over Odido 😉

Roos59

Level 8
  • 190Posts
  • 2Oplossingen
  • 148Likes

@DON PAPA 

Dank voor je reactie, het klinkt heel overtuigend.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic