1
Vraag
2
Reacties
DON PAPA

Level 17
  • 4071Posts
  • 64Oplossingen
  • 3428Likes

Hoe bevalt oud Ziggo-klanten de overstap naar glasvezel?

Aangezien ik zelf binnenkort twee glasvezel aansluitingen (T-Mobile & Delta) in mijn meterkast ga krijgen, krijg ik straks ook de extra keus in de volgende providers "T-Mobile, Delta, Caiway, freedom, Helden van Nu, kliksafe & online.nl". Daarom ben ik wel benieuwd wat de algemene ervaringen zijn van oud Ziggoklanten bij een overstap naar één van deze glasvezel-providers? Ik zou daarom graag horen wat de ervaring was/is bij de volgende vragen:

Naar welke glasvezel provider ben je overgestapt, en wanneer?

Hoe verliep de totale overstap procedure opzich?

Hoe bevalt de internetverbinding ten opzichte van Ziggo?

Hoe bevalt de TV-dienst (beeldkwaliteit, EPG, opnamen systeem, enz enz) ten opzichte van Ziggo?

Hoe bevalt de vaste telefoon ten opzichte van Ziggo?

Ben je er qua diensten (internet-snelheid & TV-dienst) op voor of achteruit gegaan?

Ben je er qua maandbedrag op voor of achteruit gegaan?

Ga je nu elk jaar overstappen (zodat je gebruik kan maken van de mooie "nieuwe klant" aanbiedingen) of blijf je bij deze nieuwe glasvezel provider voorlopig hangen?

Je mag het uiterraard uitbreiden met alles wat je er zelf nog over kwijt wilt:

Ik ben heel benieuwd naar deze ervaringen van oud Ziggoklanten....

225 Reacties 225
Meldingen
Aan Uit
Template

Level 17
  • 2840Posts
  • 66Oplossingen
  • 931Likes

Enige advies stap NIET over op T-mobile. De andere wacht even de antwoorden af. 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 4071Posts
  • 64Oplossingen
  • 3428Likes

@Template Schreef: Enige advies stap NIET over op T-mobile.

Bedankt voor je advies, maar kun je ook aangeven waarom? Want op andere forums heb ik ook genoeg positieve ervaringen gelezen over T-Mobile, daarom ben ik juist benieuwd naar de verschillende ervaringen van oud Ziggo-klanten, zodat je een beter beeld kan krijgen, waarom de ene wel te vreden is en de andere juist niet...

Template

Level 17
  • 2840Posts
  • 66Oplossingen
  • 931Likes

@DON PAPA T-mobile is letterlijk voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.

Zo goed als standaard, gaat het mis meteen met aansluiten. Je krijgt je aansluit pakket niet, het inplannen van de monteur gaat mis, je pakket is foetsie, je krijgt spookrekeningen, de tv box heeft minder functies dan bij zo goed als alle andere providers, de tv pakketten en/of tv boxen werken niet naar behoren, als klant van T-mobile heb je regelmatig de klantenservice nodig. Bij andere providers heb je veel minder of niet de klantenservice nodig (uitzondering zijn klanten die altijd de klanten service bellen ook al wordt gezegd te wachten en toch altijd weer bellen en dan zelf hierdoor een chaos creëren en dan de provider de schuld geven), regelmatig storingen met internet, rekeningen sturen terwijl iemand geen klant is etc 

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

@DON PAPA  Dit is een interessant topic welke ik even ga volgen.

Zoal misschien gelezen ben ik ook in transitie, als het om content provider gaat. 

Het is evident dat de kosten lager of veel lager komen te liggen, maar over de kwaliteit loopt de informatie uiteen. Maar dat lees je ook op deze site, sommige klanten hebben gewoon echt een hele @#%$@%# service en andere hebben nooit problemen (zoals ik zelf ervaar).

p.s. voor eenieder die ook denkt aan overstappen i.v.m. de kostenverhoging. LET HEEL GOED OP dat je pakket (TV en Internet) niet alvast verlaagd. Je komt daarmee namelijk in een 12 maanden contract terecht en zul je dus of moeten wachten of moeten afkopen.

MR_CHIP

Level 19
  • 12964Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

je kan tijdens dat je een 12 maand contract heb gewoon verlagen/upgrade zonder dat de 12 maanden verlengd worden oid je kan alleen niet opzeggen

Buurman

Level 15
  • 1136Posts
  • 55Oplossingen
  • 1040Likes

We hebben tot medio 2024 nog 2 Vodafone abonnementen lopen die i.c.m. met Ziggo wat euro’s voordeel opleveren mede daarom afgelopen december weer een jaar contract afgesloten (Internet Start XXL voor de prijs van Internet Start 6 maanden lang) . In onze agenda alvast een herinnering en aantekening gemaakt om een overstap te gaan overwegen. 5E96492C-79A5-4603-BC6D-821D18DC8F69.png

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

Verlagen is sowieso een reset van je 12 maanden. Stel dat je wilt uitzoeken of je wilt overstappen nu Ziggo de precisieinflatie heeft geintroduceerd dan is het aantrekkelijk om alvast tijdelijk te verlagen zodat je wat tijd kunt nemen om uitzoek werk te doen. DOE DAT DUS NIET. Want aanpassing zorgt dat je 12 maanden vast zit en overstappen dus veel een veel te duur word.

Dat zijn de kleine letters die NIET worden vermeld bij de klantenservice en als je niet je bevestiging leest binnen de 14 dagen bedenktermijn dan zit je er aanvast.

Dus wees super Allert op aanpassen van je pakket. Verlagen / Verhogen? ALTIJD VRAGEN en controleren of je een 12 maanden CONTRACT aangaat voordat je dit bevestigd.

MR_CHIP

Level 19
  • 12964Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

ik zit hier sinds 2016 bij ziggo en dus ookal enige tijd op het forum, wat jij zegt/beweert klopt simpelweg niet 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

@HBO Fan Bij het verlagen/aanpassen van je pakket ga je niet automatisch een jaarcontract aan. Een nieuw jaarcontract ga je aan als je kiest voor bijvoorbeeld een korting of actie.

Vragen en/of controleren of het klopt dat je geen jaarcontract aangaat en de bevestiging nalezen is altijd een goed idee. 

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

@MR_CHIP Oke, dan heeft de klantenservice (telefoon dus live iemand) en de chat medewerker het fout. Beide hebben, meermaals bevestigd, dat bij het aanpassen van je TV of INTERNET pakket je een 12 maanden contract aangaat. Maar goed deze Ziggo medewerkers hebben het dan vast fout.

Mijn buurman heeft het zelfs in zijn mail ook zo bevestigd gekregen, maar dat zal dan ook niet waar zijn.

Maar goed.. Een gewaarschuwd mens...

---

Daarnaast viel me op @MR_CHIP dat u op dit moment in de 4% zone van de pricisieinflatie valt en het toch voor elkaar hebt gekregen om een aanbod (korting) te krijgen. Ik heb nu 10 mensen gesproken, allemaal hebben ze contacten gehad met klantenservice, via telefoon omdat chat en socialmedia geen aanbod mogen doen.

Alle 10!! hebben te horen gekregen: Sorry, daar kunnen we niet aan beginnen.

Wel kunnen we uw pakket doorlopen, kijken wat er uitgehaald kan worden omdat het niet meer bij u past. Van 1 weet ik dat hij daar in mee is gegaan en dus aan de 12 maanden contract kwam te zitten.

Dus ik weet het zo net niet met de adviezen en wat wel en niet waar is. 

Nogmaals aan alle kanten:

Doe wat je denkt dat goed is, maar wees u bewust dat je dus mogelijk vast komt te zitten aan 12 maandcontract.

Als laatste: 

Dat je sinds 2016 ergens klant bent wil niet zeggen dat je weet hoe andere klanten geholpen worden. Mischien zijn er wel nieuwe instructies komen te liggen bij de klantenservice?

Ook maakt het niet uit hoelang je op deze community rondloopt, overgrote deel van de klanten komt hier nooit.

Maar goed, ik ga er maar vanuit de u het goed bedoelt, maar vind het jammer dat u goed bedoelde adviezen van klant naar klant probeert te ontkrachten alsof u bij deze firma in loon dienst bent. Jammer dat u zo de persoonlijk aanval inzet. 

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

@Mariska  Dat is totaal niet wat zowel Klantenservice als Chat medewerkers vertellen...

Een screenshot van mijn laatste contact, gisteravond... naam van medeweker verwijderd uiteraard.

HBOFan_0-1679132863124.png

Dit chat gesprek was nadat ik aan telefoon exact zelfde antwoord kreeg. Evenals andere mensen in mijn omgeving.

Dus wat is nu waar? Buurman heeft in ieder geval de 12 maand melding doodleuk ontvangen.

Vandaar de waarschuwing.

ps. voor de duidelijkheid het chat gesprek ging niet over korting maar over aanpassen van pakket ivm gestegen kosten. Vooronderzoek voor mijn ouders...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78714Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23505Likes

@HBO Fan  schreef:

Verlagen is sowieso een reset van je 12 maanden. Stel dat je wilt uitzoeken of je wilt overstappen nu Ziggo de precisieinflatie heeft geintroduceerd dan is het aantrekkelijk om alvast tijdelijk te verlagen zodat je wat tijd kunt nemen om uitzoek werk te doen. DOE DAT DUS NIET. Want aanpassing zorgt dat je 12 maanden vast zit en overstappen dus veel een veel te duur word.

Dat zijn de kleine letters die NIET worden vermeld bij de klantenservice en als je niet je bevestiging leest binnen de 14 dagen bedenktermijn dan zit je er aanvast.

Dus wees super Allert op aanpassen van je pakket. Verlagen / Verhogen? ALTIJD VRAGEN en controleren of je een 12 maanden CONTRACT aangaat voordat je dit bevestigd.

Klikklare onzin @HBO Fan .

Ik en anderen in mijn omgeving hebben al vaak het internetabonnement gewijzigd naar minder of naar meer, in de 15 jaar bij Ziggo en nooit een 12 maanden contract gehad door wijzigingen van de internetsnelheid en meer of minder TV mogelijkheden.

Behalve hier 3 maal toen er een extra mediabox gratis geleverd werd als korting en 2 keer toen er een korting aangeboden werd als ik nog minstens een jaar langer wilde blijven.

Conclusie: Een korting geeft een 12 maanden contract en niet de wijziging in de internetsnelheid of TV mogelijkheden.

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

@Mariska 

"Een nieuw jaarcontract ga je aan als je kiest voor bijvoorbeeld een korting of actie."

Deze keuze is er helemaal niet voor vaste klanten. De AV sluit dat uit als het gaat om TV en INTERNET. 

Ook dat hoor je als je de klantenservice belt als je besluit om op te stappen. Er zijn op dit moment geen mogelijkheden om kortingen te geven aan vast klanten. Aanpassen van je pakket kan wel (verlagen ivm kosten) maar met 12 maanden contract als gevolg.

Dus vandaar mijn melding, zodat klanten niet nog meer teleurgesteld raken als ze merken dat het contract aangepast is.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

@HBO Fan Ik ben nu ook wel erg benieuwd hoe dat kan. Als je de postcode en het huisnummer in jouw profiel zet en hier laat weten zodra dit is gedaan dan ga ik op onderzoek uit.

MR_CHIP

Level 19
  • 12964Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

@HBO Fan ikn heb contact gehad met afdeling retentie via de telefoon, enige tijd voordat de inflatiecorrectie was aangekondigd

en na wat onderhandelen kwam daaruit

6 maanden lang 20 euro korting (let op met nieuw jaarcontract tot 2024) 

en 3 maanden gratis film 1 (wat automatisch afloopt )

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 4071Posts
  • 64Oplossingen
  • 3428Likes

@Bert Schreef: Klikklare onzin @HBO Fan .

Dat jij en je omgeving nooit deze ervaring hebben gehad, wil niet zeggen dat een ander deze ervaring ook nooit zal krijgen, en je kan in zijn screenshot van de chat zien, dat hij zeker geen onzin verkondigd...

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

@Mariska Vriendelijk dank dat je het wilt uitzoeken, maar als klant ben ik helemaal afgehaakt bij Ziggo. Dus dank maar nee ik vertrek naar andere aanbieder. Heb nu 5 Ziggo medewerkers gesproken/ in contact geweest over de opties... gewoon uit voorzorg en kijken wat wel niet mogelijk is. 

5 maal omdat ik op deze community andere geluiden hoor dan ik ervaar in mijn contacten.

---

Het is me duidelijk gemaakt dat de er maar 3 opties zijn:

1 -Pakket aanpassen

Dus extra producten (pods, 2de toestel ect) er uit. Aanpassen van TV / Internet maar dan met 12 maand contract

2 - Accepteren dat je 9% verhoging krijg.

3 - Naar concurrent gaan

Liever zien ze me als klant, maar kunnen niets anders betekenen. Overigens prima te woord gestaan, dus daar absoluut geen klachten over. Nee is soms gewoon geen leuk boodschap, maar ik kan het begrijpen. Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is dat het niet bij elke klant gelijk gaat. Daar snap ik geen snars van.

Sinds dag 1 klant, nooit een korting gekregen in de zin van Nieuwe klant of zelf om gevraagd. Nooit een nieuw jaarcontract aangegaan. Wel korting gekregen na veel problemen met de te leveren dienst, of aanbod op tijdelijk korting op extra zender pakket (sport etc).

Andere mensen, zo lees je hier, krijgen om de haverklap kortingen. Geen idee hoe dat werkt, misschien afhankelijk van het maandbedrag dat men overmaakt? 120€/m is dan denk ik niet hoog genoeg. 

Maar goed, geeft niks verder is de keuze aan mij, gelukkig maar. Dus worden waarschijnlijk gewoon klant bij KPN, voor een meer dat top aanbod. Ik zit nu op gemiddeld 1450€/m (excl precisie inflatie) en ga naar 800€/m... met garantie (in contact) dat ik eerste jaar GEEN verhogingen krijg. Het is een fix price deal. Aansluiten doet KPN, alles regelen ze. Dus 650€ goedkoper...  en dat terwijl ik alleen moeite had met 100€ duurder worden van huidige abonnement. Klant van het eerste uur... tja.

--

Het zo dus heel heel vreemd gaan worden als je via deze community een ander verhaal te horen gaat krijgen. 😮 Wel aardig dat je een poging wilt doen, maar ik weet wanneer ik niet meer gewenst ben, dan houd ik de eer liever aan mezelf..

HBO Fan

Level 14
  • 944Posts
  • 12Oplossingen
  • 714Likes

@Bert voor een superexpert bent u behoorlijk bot. 

U schrijft:

Conclusie: Een korting geeft een 12 maanden contract en niet de wijziging in de internetsnelheid of TV mogelijkheden. 

Dat klopt en wat ik schrijf ook, zie mijn reactie naar Ziggo medewerker.

Een tip: als u mensen wilt helpen als klant naar klant dan is het plezierig als u ook open staat voor ervaringen van anderen. Uw ervaring is dat je gewoon lekker kunt switchen en aanpassen zonder jaarcontract, mijn ervaring en informatie ontvangen vanuit ziggo is het tegenovergestelde.

Dat is de informatie die ik deel, als klant die andere klanten attent maak op deze situatie, in de hoop dat men dus extra oplet bij deze aanpassingen.

Ik trap daarbij goed bedoelde adviezen en ervaring van andere niet in de hoek en beweer dat ze niet waar zijn.

Jammer dat u denkt dat dergelijke reactie helpen, zeker voor iemand die zo actief is op dit forum. Ik houd her er maar op dat u uw dag niet heeft, fijn weekend in ieder geval. 🙏

puppie

Level 17
  • 3003Posts
  • 76Oplossingen
  • 1211Likes

@DON PAPA je hebt nu voldoende advies om op te letten met het verwijderen van ziggo.

Dan ga ik jou vraag weer proberen te beantwoorden.

Galsvezel van T-Mobile met TV pakket heb ik nu bij vier personen aangesloten in samen werking met de monteur, zelf dus bij aanwezig geweest op de tijd en data welke was afgesproken.

Montiers allemaal netjes op tijd en werken goed en netjes.

Duiselijke uitleg gekregen over het modem en over de tv box.

Ja het zijn iets mindere zenders dan bij ziggo maar streamen is tegenwoordig erg in dus......

Bij alle vier een 400/400 lijntje laten aansluiten en dat werkt voldoende voor de gezinnen met opgroeiende kids.

Wel gebruik gemaakt van de overstap service en ook dat werkte perfect.

Bij 1 gezin een kpn aansluiting laten maken, was een keuze van het gezin.

Hiervoor ook een nette afspraak en op tijd door de monteur.

Nadeel er kwam een experia 12 box en die heeft nog kinderziektes, camera susteem aansluiten ging niet zo soepel.

Tv is een mooi strak beeld en ook hier streamen is de toekomst, nog geen kinderen maar als dat komt zal de snelheid misschien omhoog moeten.

Ook hier gebruik gemaakt van de overstap service en dat is zeker aan te raden.

voor zover mijn bevindingen en suc6 met het uitzoeken.