1
Vraag
2
Reageer en help mee
DON PAPA

Level 17
  • 3945Posts
  • 61Oplossingen
  • 3383Likes

Hoe bevalt oud Ziggo-klanten de overstap naar glasvezel?

Aangezien ik zelf binnenkort twee glasvezel aansluitingen (T-Mobile & Delta) in mijn meterkast ga krijgen, krijg ik straks ook de extra keus in de volgende providers "T-Mobile, Delta, Caiway, freedom, Helden van Nu, kliksafe & online.nl". Daarom ben ik wel benieuwd wat de algemene ervaringen zijn van oud Ziggoklanten bij een overstap naar één van deze glasvezel-providers? Ik zou daarom graag horen wat de ervaring was/is bij de volgende vragen:

Naar welke glasvezel provider ben je overgestapt, en wanneer?

Hoe verliep de totale overstap procedure opzich?

Hoe bevalt de internetverbinding ten opzichte van Ziggo?

Hoe bevalt de TV-dienst (beeldkwaliteit, EPG, opnamen systeem, enz enz) ten opzichte van Ziggo?

Hoe bevalt de vaste telefoon ten opzichte van Ziggo?

Ben je er qua diensten (internet-snelheid & TV-dienst) op voor of achteruit gegaan?

Ben je er qua maandbedrag op voor of achteruit gegaan?

Ga je nu elk jaar overstappen (zodat je gebruik kan maken van de mooie "nieuwe klant" aanbiedingen) of blijf je bij deze nieuwe glasvezel provider voorlopig hangen?

Je mag het uiterraard uitbreiden met alles wat je er zelf nog over kwijt wilt:

Ik ben heel benieuwd naar deze ervaringen van oud Ziggoklanten....

160 Reacties 160
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6354Likes

@HBO Fan door de Marketing maakt Ziggo het inderdaad verwarrend.

Waarschijnlijk bedoeld Garhid je internet werkt of het werkt niet wat bedraad eigenlijk standaard het geval is. De Docsis RF techniek maakt het complexer en uiteraard kan er met de pon techniek ook genoeg fout gaan. 

@Mike7575 

Ik ben zelf wel benieuwd hoe het tv platform van hun bevalt. Op termijn uiteraard eventueel ook of de app handig werkt, zelf vind ik de Ziggo Go app gebruiksvriendelijker in elkaar zitten dan de app van KPN. 

Gebruiker456325

Level 5
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

In mijn gemeente is de afgelopen paar jaar overal KPN-glasvezel aangelegd met 1 Gbit/s snelheid. Het is door de gemeente betaald. Van de week kwam er twee keer een colporteur aan de deur met een aanbieding met extra korting. Ik betaal nu bij Ziggo €76,50 per maand voor Alles-in-1 pakket met tv en internet 500/50 Mbit/s down/up. Voor een Wifi pod betaal ik €1,25 per maand zodat ik een mesh heb. In juli zou Ziggo het tarief verhogen naar €78,50.

De aanbieding van KPN is bij een 2-jarig contract de eerste 9 maanden €35 en daarna €65 per maand met dubbele snelheid van 1 Gbit/s up en down inclusief overstap service plus gratis 2 SuperWifi pods die ik mag houden en geen aansluitkosten. Voor vaste telefoon €2 per maand extra. 

Ik ben het contract aangegaan en Ziggo wordt dus opgezegd, volgende maand begint het. Ik vind het verschil groot. Ik ben al vanaf het begin in 2003 bij Ziggo omdat ze toen de enige aanbieder waren in mijn wijk anders dan KPN via de koperdraad. Ik had in heel m'n huis ISDN aangelegd van KPN, voorbereid op de toekomst, maar mooi niet want toen kwam ADSL en ben ik overgestapt. Maar die leuke aanbiedingen van 6 of 12 maanden half tarief en gratis wifi pods hebben wij toen nooit gehad die nieuwe abonnees nu wel krijgen van Ziggo. Dus zo kan ik er ook een keer van profiteren. Jeetje man, straks vanaf juli 9 maanden €43 besparing per maand en daarna 14 maanden €13 besparing per maand, en dubbele snelheid. Ik had ook wel 1 Gbit/s van Ziggo kunnen nemen maar dan was het met bijbetaling . . .

HBO Fan

Level 13
  • 847Posts
  • 11Oplossingen
  • 660Likes

@Gebruiker456325 

Mooie aanbieding toch👍. Natuurlijk zullen er wel wat verschillen zijn t.o.v. Ziggo, maar ik weet zeker dat u geen spijt zult krijgen. Producten zijn vergelijkbaar, elke provider heeft plussen en minnen. Voordeel van KPN, in mijn optiek, is de prijs en de manier hoe de klantenservice werkt. Kan uit eigen ervaring melden dat op die twee punten er een hele duidelijke winnaar is.

Voor klanten die niet of nauwelijks ervaring met klantenservice hebben gehad kan ik me voorstellen dat de afwegingen anders liggen.

Succes met uw KPN-abonnement en aan het einde van uw contract daar is overstappen altijd weer een optie, waarschijnlijk nog altijd met nieuwkommers korting.. dan wel.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6354Likes

@HBO Fan hoe minder je de klantenservice of een forum nodig hebt des te beter is de provider of eigenlijk het netwerk, maar dat is persoonlijk. Zowel bij Ziggo als KPN heb ik dat weinig nodig gehad voor technische vragen. Eigenlijk alleen administratief gericht.

Eerlijk gezegd was voor mij altijd alles netjes en vrij snel opgelost echter dat heb ik nooit telefonisch gedaan, altijd alleen de beide forums. 

HBO Fan

Level 13
  • 847Posts
  • 11Oplossingen
  • 660Likes

@RoWi. 

Klopt, veel kan zonder klantenservice maar bij sommige klanten is het helaas wel nodig om hulp in te roepen. Vaak in de administratie waarin het e.e.a. fout gaat en dan zit er wel een groot verschil tussen provider A en B 😁

Hatolex

Level 16
  • 1472Posts
  • 47Oplossingen
  • 967Likes

@HBO Fan , nou die duidelijke winnaar lijkt me wat veel gezegd. Op Trustpilot krijgt KPN 1.4 ster en Ziggo 1.3 ster als geheel. Om dan van een duidelijke winnaar  te spreken. 😉

HBO Fan

Level 13
  • 847Posts
  • 11Oplossingen
  • 660Likes

@Hatolex  schreef:

@HBO Fan , nou die duidelijke winnaar lijkt me wat veel gezegd. Op Trustpilot krijgt KPN 1.4 ster en Ziggo 1.3 ster als geheel. Om dan van een duidelijke winnaar  te spreken. 😉

0.1 is toch 8% beter, lijkt me een duidelijke een winnaar 😁... maar 1.3 of 1.4 is nog beide niet echt heel best.

Wel is het zo dat klachten vaker gemeld worden dan positieve zaken, maar het zegt wel iets.

Mijn ervaring met beide is wel echt heel anders, beide providers hebben zo hun probleempjes, maar de manier waarop zaken worden aangepakt is, in mijn geval en die van familie/vrienden, echt totaal anders. Misschien heb ik bij A pech of bij B geluk, wie zal het zeggen.

Pasi

Level 19
  • 10376Posts
  • 505Oplossingen
  • 5788Likes

Natuurlijk is TrustPilot wel handig, maar ook dat zegt niet alles.

Ook peilingen van b.v. de consumentenbond moet men met een korrel zout nemen. Bij peilingen wordt vaak gevraagd of men tevreden is over de huidige provider, echter zijn vaak alle mensen die niet tevreden waren, al overgestapt naar een andere provider.

Anders gezegd, steeds meer klanten zijn tevreden over hun huidige provider, omdat de ontevreden klanten al zijn weggegaan.
Dat geldt m.i. vooral voor Ziggo, aangezien Ziggo jaren de enige was die voor veel mensen snel internet kon leveren. Nu die mensen meer keus hebben, zullen ( de ooit 'gedwongen' en ) de ontevreden Ziggo klanten overstappen, waardoor het percentage tevreden klanten bij Ziggo zal stijgen.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3945Posts
  • 61Oplossingen
  • 3383Likes

@Pasi Schreef: Natuurlijk is TrustPilot wel handig, maar ook dat zegt niet alles.

Helemaal mee eens, want waar zijn die cijfers op gebaseerd vraag ik mij wel eens af. Als ik bijvoorbeeld naar Ziggo kijk en zie dat er al meer dan 6 jaar een probleem is om een hele voetbal wedstrijd op te nemen, omdat de tweede helft gezien word als de herhaling van de eerste helft, en daardoor dan niet opgenomen word. En het Ziggo na al die tijd nog steeds niet is gelukt om dat probleem op te lossen, dan snap ik niet dat ze nog steeds zo hoog worden gewaardeerd door het testpanel van de consumentenbond voor TV (waar de opnamen functie ook een onderdeel van is). En over de vele fouten in de EPG zal ik maar helemaal me mond overhouden, en toch hoor je constant overal dat Ziggo de beste TV dienst zou hebben... 🙃

Pasi

Level 19
  • 10376Posts
  • 505Oplossingen
  • 5788Likes

@DON PAPA  schreef:

....dan snap ik niet dat ze nog steeds zo hoog worden gewaardeerd door het testpanel van de consumentenbond voor TV (waar dit ook een onderdeel van is).

Men zal primair alleen naar het beeld kijken en niet verder.

Ziggo is in veel primaire zaken best wel goed en vergelijkbaar met haar concurrenten. Maar juist de neven ( secundaire ) diensten zoals in dit geval de EPG, opnames, aansluit en multimedia mogelijkheden, apps en configuratie opties ( om maar wat te noemen ), daar heeft Ziggo te veel op bezuinigd en/of verwaarloosd. Echter die zaken worden door dit soort peilingen zelden meegenomen.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6354Likes

"Echter die zaken worden door dit soort peilingen zelden meegenomen."

Voor trust pilot mogelijk wel hoewel veel recensies daar waarschijnlijk meer onderbuik gevoel is en naar aanleiding van een eenmalige slechte ervaring. Of goede ervaring.

Op zich heeft een EPG weinig te maken met het verschil tussen een verbinding via glasvezel of de kabel. Ook een provider via glasvezel kan een slechte EPG hebben.

Net zo goed dat de klantenservice niks met en fysieke kabel heeft te maken. Ook secundaire opties of apps hebben niets met de signaal drager te maken.

Anders kan de topic titel beter worden veranded hoe bevalt de overstap naar een andere provider.

De kans dat een klant nog naar dsl koper gaat is natuurlijk nihil.

VZWatcher

Level 12
  • 670Posts
  • 3Oplossingen
  • 569Likes

Er wordt hier ook gesproken over de uitkomst van onderzoek van Consumentenbond. Die zou ik direct net een korreltje zout nemen. 

Consumentenbond is in deze niet zo onafhankelijk als wordt gedacht. Een belangrijke inkomstenstroom is de vergoeding die het krijgt voor ieder via hun site verkocht abonnement, En wie een beetje wegwijs in deze wereld heeft kan zien dat bedrijven die de hoogste vergoeding aanbieden vaak als betere uit de verf komen tijdens dergelijke 'onderzoeken'.

Mike7575

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Ziggo is een typisch bedrijf wat vanuit een monopoliepositie handelt. Klanttevredenheid is allemaal niet zo belangrijk want klanten kunnen toch niet weg.

Ik heb ook nooit een alternatief gehad, naast Ziggo hadden we alleen KPN maar dat was ook geen echt alternatief want die hadden geen goede internetsnelheid.

Msloot

Level 8
  • 207Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Zoon van mijn vrouw heeft er al spijt van.die gaat terug volgend jaar naar ziggo.die heeft odido nu maar niet tevreden als hij game speelt op laptop heeft hij vaak vertaging van 3-5 seconden.dus not amused is hij.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3945Posts
  • 61Oplossingen
  • 3383Likes

@Msloot > Gebruikt hij een eigen router of die van Odido? Als hij de Zyxel router van Odido gebruikt, laat hem dan eens de "Anti DDoS beveiliging" uitzetten op de router. 

Msloot

Level 8
  • 207Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Ok dat zou ik hem vertellen.ik hoop dat wij dat niet krijgen dat trage gedoe stap namelijk zelf vrijdag ook over naar odido en heb toch 14 dagen bedenktijd zodra odido actiev is .mocht het probleem hier ook  zo zijn.

Pasi

Level 19
  • 10376Posts
  • 505Oplossingen
  • 5788Likes

@Msloot  schreef:

...als hij game speelt op laptop heeft hij vaak vertaging van 3-5 seconden.dus not amused is hij.

@Msloot  schreef:

...ik hoop dat wij dat niet krijgen dat trage gedoe stap namelijk zelf vrijdag ook over naar odido...

Een glasvezel verbinding heeft vaak juist een lagere latency/ping dan een Ziggo ( coax ) verbinding en dat is juist beter met het gamen.

Msloot

Level 8
  • 207Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Bij hem is die vaak heeel hoog .en hij is woest op odido is al monteurgeweest is het ff goed en daarna weer bagger .maar hij moet nog 8-9 maanden wachten tot ie weer naar ziggo kan .

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3945Posts
  • 61Oplossingen
  • 3383Likes

Bij mij komt de ping niet hoger dan 3

1000019381.jpg

Zit hij bij Odido op het ODF netwerk of via het KPN netwerk?

Msloot

Level 8
  • 207Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

Volgens mij is dat van kpn hierin lwd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic