Vraag
Reacties
Oplossing
julezrulez
Level 2

HBO max gratis bij abonement account aanmaken mislukt

Mijn vrouw is al wekenlang bezig om HBO max gratis geactiveerd te krijgen.

 

Inmiddels zien we op het ene device dat het account geactiveerd is en op een ander niet. Ik ben zojuist ingelogd in Mijn Ziggo. Ik ben daar in het scherm "Je streamingdiensten" en zie het volgenden:

  • bij HBO Max: Streamingdienst Actief abonnement
  • Als ik vervolgens klik op "account beheren" dan krijg je een overzicht van streamingdiensten.
  • Bij HBO Max staat nu: "Je account is nog niet volledig geactiveerd."
  • Als ik op HBOMax doorklik zie je Activeren....
  • Vervolgens kom je op de HBO website terecht met de melding: "Er is iets fout gegaan". "Er was een probleem met verbinding maken met het account van je provider. Wacht een paar minuten en probeer het dan opnieuw." en "Als het probleem aanhoudt, neem dan  contact met ons op voor hulp".
  • Bij HBO geven ze aan dat we bij Ziggo moeten zijn voor de oplossing.
  • Hier werd mijn vrouw inmiddels al een tijd lang aan het lijntje gehouden. Ze moest zelf na afgesproken datums contact zoeken en kreeg onlangs door dat de problemen zijn opgelost. 
  • Niet dus.

Weet iemand een manier om dit wel opgelost te krijgen bij Ziggo? Wij hebben inmiddels alles tips uit het forum al geprobeerd. 

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Yes, je gegevens zijn inmiddels zichtbaar, waarvoor dank! 

Wat ik nu als eerst ga doen, is jouw HBO Max abonnement verwijderen uit je abonnement. Zodra de opzegging administratief is afgerond, voeg ik HBO Max opnieuw toe. Zodra deze order is afgerond, kun je HBO Max activeren via Mijn Ziggo. Later vanavond mag je daarom pas onderstaande stappen uitvoeren:

 

1. Log in op Mijn Ziggo en klik op producten en ga vervolgens naar de oranje button 'diensten beheren' zoals hieronder te zien


2. Klik op de tegel 'HBO Max'



3. Je ziet een wit scherm met een oranje vinkje waarin staat 'activeren' waarna je wordt door gelinkt naar de site van HBO Max.

4. Je komt uit op de onderstaande inlogpagina

 

Laat je ons weten of het is gelukt? 

Bekijk in context

0 Kudos
16 Reacties 16
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @julezrulez en goed dat je ons hier gevonden hebt! Zo te lezen heeft je vrouw het maar druk gehad om HBO actief en werkende te krijgen. Zeker wanneer je van het kastje naar de muurt gestuurd wordt, snap ik dat dit wel eens afgerond mag worden!

Om te beginnen, zou je voor mij de postcode en het huisnummer in je profiel willen zetten? Klik hier om naar je profiel te gaan.
Dan ga ik kijken vanaf het account welke handeling wij van Ziggo al hebben toegepast om het gehele plaatje voor mezelf helder te hebben.

0 Kudos
julezrulez
Level 2
Topicstarter

Kan je de gegevens zo zien?

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Yes, je gegevens zijn inmiddels zichtbaar, waarvoor dank! 

Wat ik nu als eerst ga doen, is jouw HBO Max abonnement verwijderen uit je abonnement. Zodra de opzegging administratief is afgerond, voeg ik HBO Max opnieuw toe. Zodra deze order is afgerond, kun je HBO Max activeren via Mijn Ziggo. Later vanavond mag je daarom pas onderstaande stappen uitvoeren:

 

1. Log in op Mijn Ziggo en klik op producten en ga vervolgens naar de oranje button 'diensten beheren' zoals hieronder te zien


2. Klik op de tegel 'HBO Max'



3. Je ziet een wit scherm met een oranje vinkje waarin staat 'activeren' waarna je wordt door gelinkt naar de site van HBO Max.

4. Je komt uit op de onderstaande inlogpagina

 

Laat je ons weten of het is gelukt? 

0 Kudos
julezrulez
Level 2
Topicstarter

Het is gisteren gelukt! Dankjewel!

Sandra1210
Level 1

Goedemiddag,

ik heb hetzelfde probleem… bij hbomax activeren staat er steeds: oeps er is iets fout gegaan.

Ik zou graag van mijn gratis abbo gebruik maken.

hopelijk komt er snel n oplossing 

 

mvg Sandra

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Logisch dat je gebruik wilt maken HBO via je abonnement @Sandra1210 Jammer dat het niet in een keer lukt. Ik help je graag vanaf hier! Zojuist heb ik allereerst HBO voor je stopgezet. Zodra dit voltooid is zal ik het opnieuw voor je toevoegen. Daarna ontvang je een nieuwe e-mail om HBO via Mijn Ziggo te activeren. Ik houd je op de hoogte. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb zonet HBO weer voor je toegevoegd. Je ontvangt straks een e-mail om HBO weer via Mijn Ziggo te activeren. Is dit niet direct succesvol, probeer dit dan nog eens 24 uur na het ontvangen van de activatiemail. 

0 Kudos
MaritdK
Level 2

Hi Rikst,

 

Wij hebben hetzelfde probleem, al sinds start van ons abbonement meerdere keren gemeld, maar er was nooit een oplossing.
Zou je voor ons het opnieuw plaatsen van het abbonement willen proberen? 
Dank!
Groeten,

Marit

0 Kudos
moranmm
Level 1

Ik heb hetzelfde probleem - of een soortgelijk probleem.

 

Ik krijg herinneringen om de streamingdienst te activeren, maar als ik dit doe, krijg ik alleen maar foutmeldingen.

Ik heb dit nu meerdere keren geprobeerd, op telefoons, laptops, zonder VPN's... heb geprobeerd hulp te krijgen van HBO Max, maar zij sturen me terug naar Ziggo.

 

Hopelijk kan dit opgelost worden.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@MaritdK Frustrerend dat het vanaf begin af aan al speelt. Ik wil de workaround graag toepassen door HBO Max te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Ik kan echter op je huisnummer en toevoeging uit je profiel geen actief abonnement vinden. Kun je je klantnummer in je profiel onder het kopje persoonlijke opmerkingen (privé) plaatsen? Aan de hand daarvan verwacht ik wel wat te vinden en te kunnen starten. Alvast bedankt!

@moranmm Hmm, dat verdient ook zeker alle aandacht! Tegen welke foutcode loop je precies aan? Ik ga de dienst in ieder geval éérst verwijderen en voeg het later vandaag opnieuw toe. Over 24 uur mag je de dienst opnieuw activeren aan de hand van de stappen hierboven.

0 Kudos
MaritdK
Level 2

Hi Vincent, 

 

ik heb mijn klantnummer toegevoegd! 

groeten,

Marit

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dank je wel! Ik heb inmiddels HBO Max opgezegd en voeg het opnieuw toe zodra de opzegging volledig is verwerkt. Over 24 uur mag je HBO max activeren via de eerder genoemde stappen. 

0 Kudos
MaritdK
Level 2

Dankjewel! We gaan het morgenochtend proberen.

even voor de zekerheid: er staat nu dat het een product is voor 9,99, maar we kregen het bij afsluiten van ons abonnement als gratis extra. Klopt dit nog steeds? 
groeten,

Marit 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

HBO Max is voor 12 maanden gratis zoals ook is benoemd in de contractbevestiging. De kortingsregel dekt de abonnementskosten. Ná deze 12 maanden wordt het gefactureerd per maand. Mocht je er niet langer gebruik van willen maken, dan kun je het natuurlijk een maand van tevoren opzeggen. Houd je ons op de hoogte of de activatie morgen lukt?

0 Kudos
MaritdK
Level 2

Jippie, het werkt! Dankjewel 🙂 

 

Upscalers
Level 1

Ik heb hetzelfde probleem en er wordt geen oplossing geboden

0 Kudos