HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Wij hebben begin juli een nieuwe abonnement aangevraagd ivm verhuizing eind van die maand naar een volledig gerenoveerde jaren 30 woning. Deze woning is ca. 15 jaar onbewoond geweest. Ziggo heeft aanvraag geaccepteerd. Onze aannemer geeft aan dat in de tuin (die ook is opgeknapt) geen groene kabel te hebben gevonden. Monteur van Ziggo geweest en kabel gelokaliseerd (grijs pijpje, net onder grind in de buitenmuur). Komt aan voorzijde woning, hoek erker binnen. Maar we zien geen AOP aan binnenzijde op de muur. Niet handig dus via mijnaansluiting aanvraag gedaan om AOP naar meterkast (3 meter verder) te verplaatsen. Tot zover niks aan de hand. Gisteren kwam de aannemer (na 1 maand wachten, we wonen er inmiddels al). Helaas...grijs pijpje zit geen groene kabel. nergens te vinden. Ook geen groene kabel in de EV met een label van ons huisnummer, hoewel op 5 Aug 13:10 de lijn is geactiveerd......(kaartje in de bus). Weer helpdesk gebeld. Nu komt as dinsdag er een monteur en volgens de omschrijving in email haar hij/zij ons helpen bij de installatie van mediabox en SmartWifi modem.
Vraag is nu: is dit wel de juiste monteur? Zonder groene kabel / AOP is er niets aan te sluiten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@hdevlieger heel goed dat je een groot vraagteken bij dit alles zet. Ik heb even goed moeten lezen wat hier nu aan de hand is en terecht ook dat @Bert je gelijk doorstuurt naar ons.
De vraag die je stelt is natuurlijk een schot voor open doel: die monteur kan niets installeren als er geen kabel in huis ligt.
Dat betekent dat de kabelaansluiting of gezocht moet worden door de monteur/aannemer of zelfs nog volledig aangelegd moet worden.
Het stemt me gerust dat er een monteur komt, daar komt dan een vervolg op.
Ik informeer de monteursafdeling over deze voorgeschiedenis, die is namelijk niet opgenomen in de werkbon van de geplande monteur.
Heren, dank voor de ondersteuning. Vanmorgen is monteur geweest en die heeft een MTC traject gestart. Hoop dat we nu snel een AOP op locatie hebben en de diensten kunnen gaan gebruiken. Ik hou jullie hier op de de hoogte van de voortgang.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@hdevlieger heel goed dat je een groot vraagteken bij dit alles zet. Ik heb even goed moeten lezen wat hier nu aan de hand is en terecht ook dat @Bert je gelijk doorstuurt naar ons.
De vraag die je stelt is natuurlijk een schot voor open doel: die monteur kan niets installeren als er geen kabel in huis ligt.
Dat betekent dat de kabelaansluiting of gezocht moet worden door de monteur/aannemer of zelfs nog volledig aangelegd moet worden.
Het stemt me gerust dat er een monteur komt, daar komt dan een vervolg op.
Ik informeer de monteursafdeling over deze voorgeschiedenis, die is namelijk niet opgenomen in de werkbon van de geplande monteur.
Heren, dank voor de ondersteuning. Vanmorgen is monteur geweest en die heeft een MTC traject gestart. Hoop dat we nu snel een AOP op locatie hebben en de diensten kunnen gaan gebruiken. Ik hou jullie hier op de de hoogte van de voortgang.
Hartstikke fijn om te lezen dat er nu acties uitgezet zijn, @hdevlieger. Dankjewel voor je terugkoppeling. We zien je berichten hier graag verschijnen over het vervolg :-).
Aanleg nieuwe kabel (weet niet waar de afkorting voor staat) maar.... helaas nog niets gehoord vwb planning
Dit soort "verassingen" van een verdwenen kabel zal helaas steeds vaker voor gaan komen. Zeker nu er tegenwoordig
op steeds meer manieren bestaan om op internet te komen en radio en of tv te kijken. De ene bewoner wil als voorbeeld
alles via Ziggo, terwijl de volgende bewoner alles wil via Glasvezel, terwijl weer een ander bewoner tevreden is met alles
via ADSL, terwijl weer een andere bewoner al zijn internet verkeer afwerkt via een smartphone, en tv kijkt via een schotel.
Heel veel bewoners denken niet verder na en verwijderen dan maar al die "voor hun nutteloze" aansluitingen in huis.
Zelfs een kabel in de voortuin wordt af en toe helemaal verwijderd als met deze toevallig tegenkomt bij het opnieuw inrichten
van de voortuin. U zult niet de eerste zijn, en ook niet de laatste die een huis koopt waarin de gewenste provider netjes vermeld
van: "ja op dit adres kunt U gebruik maken van alles in 1 van ons" Dit terwijl de provider niet weet dat dat de vorige bewoner
alles wat hij niet gebruikt heeft vakkundig (huh??) helemaal heeft verwijderd, met dit soort problemen tot gevolg.
Hoe dit soort sloopwerkzaamheden te voorkomen zijn zou ik helaas niet weten.
@Pasi MTC staat voor More Then Cable 😉
@hdevlieger wacht het nog even rustig af, ik verwacht dat je spoedig meer hoort.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...