1
Vraag
2
Reacties
hdevlieger

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Groene kabel onvindbaar

Wij hebben begin juli een nieuwe abonnement aangevraagd ivm verhuizing eind van die maand naar een volledig gerenoveerde jaren 30 woning. Deze woning is ca. 15 jaar onbewoond geweest. Ziggo heeft aanvraag geaccepteerd. Onze aannemer geeft aan dat in de tuin (die ook is opgeknapt) geen groene kabel te hebben gevonden. Monteur van Ziggo geweest en kabel gelokaliseerd (grijs pijpje, net onder grind in de buitenmuur). Komt aan voorzijde woning, hoek erker binnen. Maar we zien geen AOP aan binnenzijde op de muur. Niet handig dus via mijnaansluiting aanvraag gedaan om AOP naar meterkast (3 meter verder) te verplaatsen. Tot zover niks aan de hand. Gisteren kwam de aannemer (na 1 maand wachten, we wonen er inmiddels al). Helaas...grijs pijpje zit geen groene kabel. nergens te vinden. Ook geen groene kabel in de EV met een label van ons huisnummer, hoewel op 5 Aug 13:10 de lijn is geactiveerd......(kaartje in de bus). Weer helpdesk gebeld. Nu komt as dinsdag er een monteur en volgens de omschrijving in email haar hij/zij ons helpen bij de installatie van  mediabox en SmartWifi modem.

 

Vraag is nu: is dit wel de juiste monteur? Zonder groene kabel / AOP is er niets aan te sluiten. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@hdevlieger heel goed dat je een groot vraagteken bij dit alles zet. Ik heb even goed moeten lezen wat hier nu aan de hand is en terecht ook dat @Bert je gelijk doorstuurt naar ons.
De vraag die je stelt is natuurlijk een schot voor open doel: die monteur kan niets installeren als er geen kabel in huis ligt. 

Dat betekent dat de kabelaansluiting of gezocht moet worden door de monteur/aannemer of zelfs nog volledig aangelegd moet worden. 
Het stemt me gerust dat er een monteur komt, daar komt dan een vervolg op. 

Ik informeer de monteursafdeling over deze voorgeschiedenis, die is namelijk niet opgenomen in de werkbon van de geplande monteur.

 

Bekijk in context

hdevlieger
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heren, dank voor de ondersteuning. Vanmorgen is monteur geweest en die heeft een MTC traject gestart. Hoop dat we nu snel een AOP op locatie hebben en de diensten kunnen gaan gebruiken. Ik hou jullie hier op de de hoogte van de voortgang.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@hdevlieger heel goed dat je een groot vraagteken bij dit alles zet. Ik heb even goed moeten lezen wat hier nu aan de hand is en terecht ook dat @Bert je gelijk doorstuurt naar ons.
De vraag die je stelt is natuurlijk een schot voor open doel: die monteur kan niets installeren als er geen kabel in huis ligt. 

Dat betekent dat de kabelaansluiting of gezocht moet worden door de monteur/aannemer of zelfs nog volledig aangelegd moet worden. 
Het stemt me gerust dat er een monteur komt, daar komt dan een vervolg op. 

Ik informeer de monteursafdeling over deze voorgeschiedenis, die is namelijk niet opgenomen in de werkbon van de geplande monteur.

 

hdevlieger
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heren, dank voor de ondersteuning. Vanmorgen is monteur geweest en die heeft een MTC traject gestart. Hoop dat we nu snel een AOP op locatie hebben en de diensten kunnen gaan gebruiken. Ik hou jullie hier op de de hoogte van de voortgang.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hartstikke fijn om te lezen dat er nu acties uitgezet zijn, @hdevlieger. Dankjewel voor je terugkoppeling. We zien je berichten hier graag verschijnen over het vervolg :-).

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

MTC ? 

hdevlieger
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Aanleg nieuwe kabel (weet niet waar de afkorting voor staat) maar.... helaas nog niets gehoord vwb planning

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Dit soort "verassingen" van een verdwenen kabel zal helaas steeds vaker voor gaan komen. Zeker nu er tegenwoordig

op steeds meer manieren bestaan om op internet te komen en radio en of tv te kijken. De ene bewoner wil als voorbeeld

alles via Ziggo, terwijl de volgende bewoner alles wil via Glasvezel, terwijl weer een ander bewoner tevreden is met alles 

via ADSL, terwijl  weer een andere bewoner al zijn internet verkeer afwerkt via een smartphone, en tv kijkt via een schotel.

Heel veel bewoners denken niet verder na en verwijderen dan maar al die  "voor hun nutteloze" aansluitingen in huis.

Zelfs een kabel in de voortuin wordt af en toe helemaal verwijderd als met deze toevallig tegenkomt bij het opnieuw inrichten

van de voortuin. U zult niet de eerste zijn, en ook niet de laatste die een huis koopt waarin de gewenste provider netjes vermeld

van: "ja op dit adres kunt U gebruik maken van alles in 1 van ons"   Dit terwijl de provider niet weet dat dat de vorige bewoner

alles wat hij niet gebruikt heeft vakkundig (huh??) helemaal heeft verwijderd, met dit soort problemen tot gevolg. 

Hoe dit soort sloopwerkzaamheden te voorkomen zijn zou ik helaas niet weten.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Pasi MTC staat voor More Then Cable 😉

@hdevlieger wacht het nog even rustig af, ik verwacht dat je spoedig meer hoort. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic