1
Vraag
2
Reageer en help mee
Flower Garden

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groene coax kabel buiten (niet binnen)

Hoi,

 

Ik ga verhuizen en heb Ziggo internet en tv aangeschaft voor in mijn nieuwe huur appartement.

 

Het volgende; in de woning kan ik nergens een groene coax kabel vinden.

 

Bij de bestelling gaven ze online aan dat dit er wel is ook telefonisch nog gevraagd. Komt helemaal goed meneer.

 

Buiten zie ik wel een groene coax kabel uit de grond komen. Die gaat over mijn gevel richting de boven buren naar binnen. Die hebben het dus wel.

 

Nu is de vraag; gaat de monteur die groene coax kabel kunnen gebruiken om bij mij beneden alles aan te sluiten?

 

Ook dit heb telefonisch gevraagd (2e belletje), ja dat komt helemaal goed meneer. Dan gaat de monteur een aannemer vragen dit te regelen en daar zitten geen kosten aan verbonden. Dat heb ik meermaals gevraagd. Gratis dus werd mij vertelt.

 

Bij de boven buren hebben ze het ook geregeld, kosteloos, maar die hebben er wel 3 maanden op moeten wachten.

 

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is?  Iemand hier ervaring mee?

IMG_20221008_114121.jpg

IMG_20221008_114103.jpg

IMG_20221008_114346.jpg

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De ervaringen verschillen enorm, van een paar weken tot een paar maanden.

Het is afwachten, mogelijk heeft Ziggo een oplossing voor je, als het heel lang gaat duren.

b.v. een wifipunt via een sim kaart / MiFi.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Monteur gaat die groene kabel niet kunnen gebruiken. Als ze jou kabel niet gebruikt hebben om die na boven te brengen. Dan zou jou kabel ergens voor de gevel moeten liggen. Monteur kan via kabel tekening zien waar hij ongeveer binnen moet komen of waar hij kan liggen. Mocht er nooit een betalende klant zijn geweest op jou adres dan word er een mtc traject gestart en dit kan idd weken duren. Dan word er een kabel van ev na jou woning gemaakt. Hier zijn verguningen voor nodig. Ik hoop dat jou kabel toch ergens voor de gevel ligt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zitten en geen coax aansluitingen in de woonkamer? Dat u geen groene kabel vind dat is mogelijk.

Die vind ik hier enkel als ik het kapje van het aansluitpunt verwijder.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Flower Garden 

 

Als er geen abonnement op je adres gezeten heeft en in de tijd van de aanleg de situatie zo was dat de coax kabel niet naar binnen is gebracht en het adres zat in de gemeentelijke basis administratie legt de coax kabel vrijwel zeker op ROL voor de gevel in de grond.

 

De administratie van Ziggo zou dit moeten weten aan de status van de klanten databasis en ze kunnen ook zien als het goed is of er ooit een abonnement op heeft gezeten.

 

Op rol ? gaatje boren van binnen naar buiten AOP plaatsen en klaar ! 

Flower Garden
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb in elke ruimte gekeken er is geen coax (AOP) aansluiting.

Flower Garden
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ronihd

Bewoner voor mij heeft geen coax gebruikt.

Paar jaar geleden was mijn appartement een winkel. Die is nu op gesplitst in 3 appartementen, 2 beneden en 1 boven. Naast mij en boven mij hebben wel ziggo, maar hebben dit moeten laten aanleggen (kosteloos). Bij mijn appartement is dit dus niet gebeurd.

Ik weet dus zeker dat de kabel buiten ligt, maar waarschijnlijk onder de grond voor de deur.

De kabel van de bovenburen zie ik naar boven komen, zoals te zien is op mijn foto's.

 

Dus als de monteur komt dan zal die mij waarschijnlijk niet verder kunnen helpen? Die gaat dan een aannemer inschakelen... Maar kan ik dit al voor zijn dat er sneller actie wordt ondernomen (kosteloos)?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Flower Garden  schreef:

@Ronihd

Ik weet dus zeker dat de kabel buiten ligt, maar waarschijnlijk onder de grond voor de deur.

De kabel van de bovenburen zie ik naar boven komen, zoals te zien is op mijn foto's.

 

Dus als de monteur komt dan zal die mij waarschijnlijk niet verder kunnen helpen? Die gaat dan een aannemer inschakelen... Maar kan ik dit al voor zijn dat er sneller actie wordt ondernomen (kosteloos)?


Ik denk dat de monteur niet veel voor je kan doen als de groene kabel er niet binnen is. 

Als het een winkel was zal er ook een kabel voor moeten liggen , maar als ik het zo lees kan het zijn dat de kabel op rol al gebruikt is..... als er niks meer ligt wat aannemelijk is dan moet de coax gegraven worden vanuit de eindversterkerkast , of dit kosteloos is weet ik niet dat is aan Ziggo , maar het zal we minimaal denk 6 weken duren voordat je bent aangesloten.  << dit is een aanname ! van mij.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

De monteur kan wel veel doen, die start het MTC traject, dat duurt normaal tussen de 2 en 14 weken, afhankelijk van de aanvraag van vergunningen en de verwerkingstijd van de gemeente hierop (moet er bijvoorbeeld een stoep open?). 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Tjeerd85  schreef:

De monteur kan wel veel doen, die start het MTC traject, dat duurt normaal tussen de 2 en 14 weken, afhankelijk van de aanvraag van vergunningen en de verwerkingstijd van de gemeente hierop (moet er bijvoorbeeld een stoep open?). 


Ik bedoelde uiteraard dat de monteur niet zelf die invoer gaat maken en de stoep open gooien.

En ja idd de administratieve handelingen opstarten doormiddel van terug koppeling doet hij zeker.

Of tja hij heeft er wel tijd voor en weet zeker dat die kabel op rol ligt en alles bij zich heeft zou het kunnen lukken.

In mijn tijd was dat in ieder geval zeker zo.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Ronihd als de kabel voor de gevel ligt dan boort de monteur een invoer en brengt de kabel na binnen. Ligt de kabel niet op de plek volgens de tekening dan word hij door gezet. Monteur mag 5 meter van de gevel en 5 meter van de ev graven. Tevens ook gewoon een invoer boren. Ze hebben daar gewoon een meter boor voor.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tjhslangen 

Dat begrijp ik , maar een normale servicemonteur die storingen rijdt heeft daar geen tijd voor. 
Overigens daar ik zelf bij Casema heb gewerkt een van de voorlopers van Ziggo heb ik die werkzaamheden zelf gedaan en weet dus wel hoe het werkt 😉

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Ronihd monteur heeft 60 min de tijd en word gewoon bij de werkzaamheden. Dus als nieuwe invoer gemaakt moet worden moet dat. Zelfs kabel schade binnen de 5 meter moet de monteur oplossen aannemer komt niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Binnen de 5 meter, enkel op eigen terrein van de klant dan? Men mag nooit zomaar een trottoir open trekken. Ik weet niet hoe snel een monteur is maar dat gat graven met genoeg werk ruimte en netjes afwerken binnen 60 minuten???

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@RoWi.  schreef:

Binnen de 5 meter, enkel op eigen terrein van de klant dan? Men mag nooit zomaar een trottoir open trekken. Ik weet niet hoe snel een monteur is maar dat gat graven met genoeg werk ruimte en netjes afwerken binnen 60 minuten???


Dat was ook mijn 1e reactie , ik weet dat een servicemonteur meerdere opdrachten mee krijgt per dagdeel.

En dat zijn er over het algemeen wel 4 of 5 zo ver ik weet.

Op zicht is het idd al knap dat een monteur een invoer maakt in 1 uur tijd, daar geloof ik niks van dus.

En waarom ? nou omdat ik dat werk zelf ook heb gedaan en met opzoeken van de kabel ( het nodige graafwerk ) in de woning de ruimte maken om met je boormachine van binnen naar buiten te kunnen boren , kabel invoeren , aop plaatsen , straatwerk weer in orde maken. 

Dat is een klus als het mee zit van minimaal 2 uur , en als je dan nog 3 andere klanten moet rijden inclusief je reistijd ga je er niet eens aan beginnen.

 

Het is uiteraard een ander verhaal als je die klus moet doen en je hebt maar bijvoorbeeld 1 andere klant te rijden.

 

Als planner ( wat ik ook heb gedaan bij Casema ) zorgde je er voor dat de monteur die zo een klus ging doen er bijvoorbeeld de hele ochtend de tijd had. 

 

Overigens @tjhslangen  waar baseer jij je stelling op ? werk je als monteur bij Ziggo ? 

 

Flower Garden
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ronihd @Bedankt voor je reactie. Ik heb een datum waarop de monteur komt. Is er een mogelijkheid dat ik kan doorgeven aan Ziggo dat de monteur waarschijnlijk iets langer de tijd nodig heeft?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dat kan je niet doorgeven, maar als de monteur uitloopt kan hij dat zelf met zijn planning regelen als het goed is.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Flower Garden  schreef:

@Ronihd @Bedankt voor je reactie. Ik heb een datum waarop de monteur komt. Is er een mogelijkheid dat ik kan doorgeven aan Ziggo dat de monteur waarschijnlijk iets langer de tijd nodig heeft?


Sorry dat is niet mogelijk 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic