1
Vraag
2
Reageer en help mee
johnans

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gratis monteur en toch een rekening

Sinds vorige week storing SMARTCARD DEFECT , digitaal extra zenders ed werken dus niet meer. Ziggo gebeld en aangegeven wat de storing is... en dat ik nieuwe kaart wou.
Voor de zekerheid stuurde ZIGGO een GRATIS monteur...… iets wat niet nodig was beeld was goed bij wat wel werkte alleen dat pasje deed t niet....ach fijn gratis dus laat maar komen... 4 dagen laten monteur... van alles kijken proberen en weet ik veel wat maar zelfde resulaat als mij... pasje defect.... Wel verving ie even de hoofdaansluiting omdat het dan evt "beter" zou werken... Alles zat gewoon netjes aangesloten alles met juiste stekkers kabels ed.. (werk zelf met electra en datakabels) . Nou fijn zelfde nog zelfs signaalsterkte niks veranderd was 94 bleef 94..... Uiteindelijk moest ik maar nieuwe smartcard aanvragen , iets wat ik 4 dagen eerder zelf al wou doen maar Ziggo stuurde monteur.... Tot mijn grote verbazing krijg ik nu een rekening! heeft de monteur niets over gezegd! ik wist zelf dat alles goed zat aangesloten en wat de oorzaak was! Heb nu een nieuwe hoofdaansluiting a 50 euro! Zelf wel voor minder erop kunnen zetten maar dat was niet nodig zelfde signaalsterkte als de oude. Ben ik nu verplicht te betalen? A jullie stuurde gratis monteur B ik heb niet gevraagd iets te vervangen, monteur was zomaar wat aan het proberen terwijl signaalsterkte al goed was! niks gezegd over extra kosten anders was ie er met zn poten vanaf gebleven! weet zelf heeeel goed hoe alles moet worden aangesloten! Vind dit echt raar op deze manier! Snap dat een externe monteur wat moet verdienen maar niet over mijn rug! Mijn idee id dus alles terug te bouwen naar t oude en die nieuwe rommel terug te sturen naar Ziggo... de 50 euro gaat automatisch afgeschreven worden deze boek ik terug! Ik neem aan dat ik zelf kies wat ik wel of niet betaald wil laten vervangen! Had beter kunnen opzeggen en opnieuw aanvragen krijg je gratis monteur die alles komt installeren!!!! Kwalijke zaak!!!
14 Reacties 14
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
nog even een aanvulling ik zelf had de hoofdaansluiting rechtstreeks op de hoofdkabel uit de muur zitten, monteur kreeg dit niet voor elkaar heeft stekker op hoofdkabel gemaakt en na kastje getrokken... extra kabel dus en mij is geleerd hoe minder kabel splitters stekkers ed hoe beter!
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hoi johnans , als medeklant kan ik dit niet beoordelen. Daarom leg ik je verhaal voor aan het moderator team. Zij kunnen in de systemen van Ziggo kijken om e.e.a. te achterhalen.
Als je ervoor zorgt dat in je communityprofiel je postcode en huisnummer staan vermeld, dan krijg je vandaag of morgen een reactie van hen.
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
KBX458 wrote:
Hoi johnans , als medeklant kan ik dit niet beoordelen. Daarom leg ik je verhaal voor aan het moderator team. Zij kunnen in de systemen van Ziggo kijken om e.e.a. te achterhalen.
Als je ervoor zorgt dat in je communityprofiel je postcode en huisnummer staan vermeld, dan krijg je vandaag of morgen een reactie van hen.


Super... net klantenservice aan de lijn gehad... eindelijk nieuwe smartcard stappen gevolgd nog niets... weer bellen.... stond niet op naam… iets wat ze doen voor verzenden , nu weer 4 uur wachten..... dan zou ik mn zenders na meer dan een week weer moeten hebben.... dan volgende stap.... modem was verouderd ook nieuwe gekregen benieuwd wat dat weer voor problemen gaat brengen.....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
johnans schreef: "Mijn idee id dus alles terug te bouwen naar t oude en die nieuwe rommel terug te sturen naar Ziggo... de 50 euro gaat automatisch afgeschreven worden deze boek ik terug! Ik neem aan dat ik zelf kies wat ik wel of niet betaald wil laten vervangen! Had beter kunnen opzeggen en opnieuw aanvragen krijg je gratis monteur die alles komt installeren!!!! Kwalijke zaak!!! "

Even een tip, kom niet aan de AOP, dat is de verantwoordelijkheid van Ziggo, binnen in je huis is alles van jou.
Wacht ook even een Ziggo moderator af en ga niets terugboeken, dan activeer je een automatisch systeem wat niemand kan stoppen met allerlei acties die je niet wilt.
En het kost een flinke tijd om alles weer op orde te krijgen.

Opzeggen en opnieuw een abonnement afnemen is geen oplossing, nieuwe abonnementen krijgen pas weer alle voordelen na 6 maanden geen klant geweest te zijn.

Ziggo moderators kunnen diep in het systeem kijken en zien wat er zich afgespeelt heeft en de hele boel zo nodig aanpassen in de facturatie.
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
even weer een updatje….. vanmorgen 11 uur zou de smartcard op naam komen en binnen 4 uur zou ik mn zenders hebben... stappen gevolgd via klantenservice....helaas na nu 10 uur op nl1 nog niets.... zojuist nieuwe modem aangesloten dat werkt gelukkig wel... tijdrovende en kostbare zaak dit alles ..monteur....factuur....eigen tijd.... gezien hoe monteur t aan elkaar geknoopt heeft....voor mij is t duidelijk.. klant vanaf @home ….diversen personen gesproken...uren bezig geweest...mn mooie aansluiting verpest (helaas geen foto) en nog geen digitale zenders na 1.5 week... maandag bellen inpakken en wegwezen....
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Pfffff eindelijk staat de smartcard erbij ...... als ik bij mijn producten kijk echter nog geen zenders.... uiteindelijk oude module met nieuw pasje en t werkt.... de nieuwe module nogmaals maar doet gewoon niets.....
Verwijderd account
Niet van toepassing
johnans

Dat is vervelend neem aan dat je de ci opnieuw installeerd volgens handleiding. Let op dat je de begin procedure zonder kaart installeerd nadat digitale zenders geinstalleerd zijn plaats je de ci module. Mocht alles nog niet werken ga dan is naar mijnziggo producten daar zie je de ci smartcard staan etc daaronder zenders ophalen pincode reset. Klik op zenders ophalen wacht dan ongeveer 15 minuten. Kijk dan of het werkt.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Geen lekkere situatie zo te lezen, johnans - zeker als het na zijn bezoek nog steeds niet allemaal goed werkt. Logisch dat je er even klaar mee was. Uit je laatste bericht zie ik al wel iets van verbetering, maar niet optimaal. Heb je nog wat aan de genoemde tips gehad? Ik heb je voor de zekerheid alvast gevolgd; als er op dit moment iets speelt waar ik je mee kan helpen, mag je altijd even een privébericht sturen met je gegevens.
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alex Ziggo wrote:
Geen lekkere situatie zo te lezen, johnans - zeker als het na zijn bezoek nog steeds niet allemaal goed werkt. Logisch dat je er even klaar mee was. Uit je laatste bericht zie ik al wel iets van verbetering, maar niet optimaal. Heb je nog wat aan de genoemde tips gehad? Ik heb je voor de zekerheid alvast gevolgd; als er op dit moment iets speelt waar ik je mee kan helpen, mag je altijd even een privébericht sturen met je gegevens.


Inmiddels digitale tv inc mijn zenders en extra zenders werkend gekregen.... de nieuw toegezonden ci toegezonden module is niet goed....werkt gewoon niet.... smartcard in mijn eigen oude module gedaan en zender pakket opnieuw aangevraagd nu weer zenders....... wel raar dat de nieuw ontvangen module gewoo niets doet maakt geen contact ofzo... geeft niks aan bij insteken.... nieuwe modem werkt wel goed wifi verbeterd.... nu alleen nog de kostte van de gratis monteur die 50 euro kost zien te verhalen anders dure hoofdaansluiting aan de muur hangen.......tis dat ik kanaal 14 niet kan missen maar anders......
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Goed je gesproken te hebben, johnans ! Mooi dat alles inmiddels werkt; de monteurskosten heb ik na je uitleg gecorrigeerd. Als er nog iets is, let me know :thumbsup_tone1:
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Laatste updatje! Zojuist gebelt door Ziggo , een zeeer aangenaam gesprek! Aangezien de dingen die de monteur heeft gedaan niet perse noodzakelijk waren kosten kwijt gescholden! Lag zoals ik aangaf aan de smartcard rest was goed , monteur nam gewoon het zekere voor t onzekere om signaal beter te krijgen! Inmiddels werkt alles weer 100% met super strak beeld! Kinderen weer blij met de extra cartoonzenders die het weer doen en de vrouw kan weer rtl lounge kijken! Gelukkig! Wat waren ze chagerijnig! En natuurlijk zelf al weer genoten van een wedstrijdje Barcelona op kanaal 14! Soms heb je gewoon pech dat meerdere dingen tegelijk fout lopen! Nieuwe modem ook hele verbetering! Wifi weer super! Super bedankt ziggo! Kan er weer even tegen!
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
En zo kwam alles toch weer op z'n pootjes terecht en iedereen blij.
Veel kijkplezier.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
En een gratis voorraad uitroeptekens erbij gekregen zo te zien 😉 geniet ervan!
johnans
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het kon nog beter! Zojuist weer ziggo aan de lijn, omdat ik al zo lang klant wat vragen over tevredenheid.... gelukkig belde ze niet vorige week..... einde van het gesprek promote ze vodafone voor mobiel..... maar dat heb ik al was eerst ziggo .... blijkt dat ik recht heb op een gratis zenderpakket! Hoppa!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic