Vraag
Reacties
Oplossing
Omar89
Level 2

Gratis disneyplus (cadeau bij abonnement) niet te activeren

Goedemiddag,

Op het moment dat mijn Ziggo abonnement in oktober van start ging, zou ik hier 12 maanden gratis disneyplus bij krijgen. Het lukte mij toen niet om dit te activeren omdat ik geen activatielink kon vinden. Ik heb toen een aantal keer telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Uiteindelijk kreeg ik dus toch een mail om disneyplus te activeren; dit ook gedaan en het werkte prima.

Bij mijn eerste factuur zag ik echter dat ik zou moeten betalen voor disneyplus. Blijkbaar was disneyplus premium toegevoegd aan mijn streamingsdiensten ipv alleen de gratis versie. Opnieuw contact gehad met de klantenservice en toen is premium weggehaald uit mijn abonnement.

Nu kan ik echter niet meer in disneyplus inloggen en zie ik (opnieuw) geen mogelijkheid om mijn gratis versie te activeren in de Ziggo app.

Hier opnieuw contact over gehad en mij werd toen verteld dat dit bij meerdere klanten speelt (het niet kunnen activeren van de gratis disneyplus). Op de vraag hoe lang dit al speelt, gezien dit eigenlijk in oktober al speelde bij mij, kreeg ik te horen dat diegene dat niet weet en dat ik moet afwachten tot ik reactie krijg.

Heeft iemand hier ook last van? Kan iemand mij vertellen hoe lang dit al speelt en of ik kan verwachten dat dit binnen korte tijd opgelost is?

Met vriendelijke groet,

Omar

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Omar89, goedemorgen en welkom hier!

Met betrekking tot Disney+ is het zeker van geen leien dakje gegaan. Ik zie dat Disney+ Premium is verwijderd en de kosten zijn gecrediteerd. Het bijzondere is nu alleen dat er wel een kortingsregel actief staat voor 12 maanden Disney+, maar Disney+ als abonnement zelf niet onder je gegevens actief staat. Dat kan verklaren waarom het niet lukt om in Mijn Ziggo deze streamingsdienst te beheren/activeren. 

Ik heb Disney+ als abonnement (+ korting) opnieuw voor je toegevoegd. Dit betreft wel opnieuw Disney+ Premium, want de korting is alleen toe te voegen bij deze variant en niet bij de standaard variant. In het overzicht van de bestelling wordt dit ook correct verrekend. Op de nieuwe factuur moet dit dan ook goed gaan en mocht dit onverhoopt toch niet het geval zijn, dan is hier altijd via deze weg wel een mouw aan te passen.  Je ontvangt een e-mail om deze streamingsdienst dan opnieuw te activeren. Wil je mij laten weten of dit het heeft verholpen? 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Omar89 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.

Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen.

⚠️ Maar een moderator kan u alleen verder helpen als ze weten wie ze moeten helpen. Zorg er daarom voor dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Ziggo. Uw profielpagina vindt u hier.
Omar89
Level 2
Topicstarter

Bedankt @Wim C., zojuist ingevuld!

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Omar89, goedemorgen en welkom hier!

Met betrekking tot Disney+ is het zeker van geen leien dakje gegaan. Ik zie dat Disney+ Premium is verwijderd en de kosten zijn gecrediteerd. Het bijzondere is nu alleen dat er wel een kortingsregel actief staat voor 12 maanden Disney+, maar Disney+ als abonnement zelf niet onder je gegevens actief staat. Dat kan verklaren waarom het niet lukt om in Mijn Ziggo deze streamingsdienst te beheren/activeren. 

Ik heb Disney+ als abonnement (+ korting) opnieuw voor je toegevoegd. Dit betreft wel opnieuw Disney+ Premium, want de korting is alleen toe te voegen bij deze variant en niet bij de standaard variant. In het overzicht van de bestelling wordt dit ook correct verrekend. Op de nieuwe factuur moet dit dan ook goed gaan en mocht dit onverhoopt toch niet het geval zijn, dan is hier altijd via deze weg wel een mouw aan te passen.  Je ontvangt een e-mail om deze streamingsdienst dan opnieuw te activeren. Wil je mij laten weten of dit het heeft verholpen? 🙂

Omar89
Level 2
Topicstarter

Hoi @Cecilia, goedemorgen, bedankt!

Dit lijkt het inderdaad te hebben opgelost! Ik kreeg 10:38 een activatiemail (toevallig kreeg ik die precies nadat ik mijn oude activatiemail van oktober eens opnieuw probeerde, ik heb het idee dat de oude link gebruiken het systeem triggerde om de nieuwe op te sturen o.i.d.). 

Na het klikken op activeren werd ik geleid naar entertainment.ziggo.nl maar kreeg ik 'Je hebt geen actieve abonnementen' te zien.

Toen geprobeerd via de Vodafone&Ziggo app, via Service > Streamingdiensten beheren. Hierna kreeg ik een groot logo met 'Activeren' te zien, maar veranderde dit snel in een foutmelding van Disney met 'Sorry, something went wrong, try again later'. 

Ik heb dit een paar keer opnieuw geprobeerd en toen kreeg ik die foutmelding niet meer en kon ik verder met mijn account activeren in Disney.

Ik zal de factuur van januari in de gaten houden! 

Nogmaals bedankt!

Mvg,

Omar

JeroenM71
Level 1

Hallo,

Afgelopen week overgestapt van kpn naar ziggo. Met 12 maanden gratis disney+. maar activeringslink vanuit de door ziggo gestuurde mail gaat uiteindelijk naar disney+ met de keuze voor 3 betaalde abbo's. En dat is niet onze bedoeling. Inmiddels 3x met medewerkers van ziggo gesproken, ook de technische dienst. Ze weten bij ziggo allemáál niet wat er mis is, maar wel dat er veel meer mensen dit probleem hebben en dat geldt ook voor koppelen met ander streamingsdiensten. Geprobeerd te koppelen via de link in de mail én geprobeerd te koppelen via de vodafone/ziggo app. Beiden werken niet.

Ik heb in verleden al een probeerabo gehad bij disney+ (toen 3 maanden) en heb nu óók disney+ zelf gebeld. Ze hebben mij afgelopen vrijdag als test een dagje gratis geabonneerd en de conclusie was dat zowel de disney+-acount als het gebruikte mailadres klopt en werkt. Zowel voor ziggo als voor disney+ gebruik ik zelfde mailadres.

Wij willen graag in de kerstvakantie genieten van deze gratis streamingsdienst!! Er wordt geen uitspraak gedaan wanneer eea opgelost is, Ik wordt er wanhopig van, helemaal als ik op dit forum lees dat er meer mensen met dit probleem zitten (oa Omar89). Wie kan mij helpen?

Hoor het graag.

Groet

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @JeroenM71 

Logisch dat je graag tijdens deze donkere dagen gebruik wil kunnen maken van een streamingsdienst zoals Disney+. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat Disney+ actief staat onder je gegevens maar deze nog geactiveerd moet worden vanuit Mijn Ziggo. Het doorlinken naar Disney+ vanuit Mijn  Ziggo gaat goed, maar vanuit daar krijg je dus de melding dat je een betaalde versie moet kiezen? Ook geef je aan dat je eerder met dit e-mailadres al een (probeer)abonnement bij Disney+ hebt gehad. Nu ben ik wel benieuwd naar wat er gebeurt als je het account probeert te registeren met een ander e-mailadres dan waarmee je eerder een account bij Disney+ hebt gehad. Kun je dat eens proberen? En wil je mij dan laten weten of dat is gelukt en zo niet, wat je dan precies krijgt te zien?

0 Kudos
Thomas2024
Level 1

Beste Cecilia,

Sinds 24 november lukt het mij ook niet om Disney+ te kijken dat gratis bij een nieuw abonnement zit. Ik heb de klantenservice gebeld. Helaas wordt mij geen oplossing geboden. Aangezien het hier mogelijk is om dit op te lossen, wil ik vragen om dezelfde oplossing.

Ter informatie, in de Ziggo shop is terug te vinden dat ik een Disney+ abonnement heb, evenals op de factuur. Bij het beheermenu voor streamingsdiensten is echter niks terug te vinden.

Mvg,

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Thomas2024, welkom hier!

Laten we hopen dat we het ook bij jou kunnen oplossen. Ik ga in ieder geval mijn best doen. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik inderdaad Disney+ actief staan met de bijbehorende korting. Echter, als ik meekijk in Mijn Ziggo via 'streamingsdiensten beheren', dan zie ik de foutmelding 'Je hebt geen actieve abonnementen'. Hier staat op dit moment een ticket voor open. Wél wil ik proberen om een nieuwe koppeling te generen door Disney+ stop te zetten en vervolgens opnieuw op te voeren. Je zult hier enkele e-mails over krijgen. Zodra het is gelukt om Disney+ opnieuw toe te voegen, dan geef ik je een seintje. Je krijgt dan ook weer een nieuwe e-mail met het verzoek om Disney+ te activeren. Ik ben benieuwd of het dan wel mogelijk is om de activatie af te ronden.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb zojuist Disney+ opnieuw voor je kunnen toevoegen @Thomas2024 . Je zult binnen 24 uur een e-mail ontvangen om Disney+ te activeren, via Mijn Ziggo. We zien in sommige gevallen dat dit niet direct lukt. Probeer het dan alsjeblieft via je mobiel. Activeren kan via de VodafoneZiggo app. Heb je de Disney+ app al op je op mobiel staan, verwijder deze dan en installeer deze opnieuw. 

0 Kudos
Thomas2024
Level 1

Hoi Cecilia,

Het is gelukt. Dankjewel!

VigiNL
Level 1

Goedemiddag, 

Bij mij precies hetzelfde verhaal als bij Omar (die dit topic startte). Ook bij mij werd ten onrechte het abonnement in rekening gebracht. Dat is nu stopgezet, maar nu heb ik helemaal geen toegang meer tot Disney+. Is ook mijn 12 maanden gratis Disney+ te activeren? 

Met vriendelijke groet, 

Marco

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @VigiNL , welkom hier!

Ik zie dat je inderdaad contact hebt gehad met een collega. Disney+ is stopgezet en er is een vergoeding aangemaakt. Bij deze heb ik Disney+ opnieuw voor je toegevoegd met de korting 12 maanden gratis. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail. De facturatie op de komende factuur zou dan ook correct moeten gaan. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, trek dan gerust hier opnieuw aan de bel en dan kijken we naar een andere oplossing.

0 Kudos
VigiNL
Level 1

Hoi Cecilia,

Het activeren is gelukt! Hopelijk gaat het nu ook goed met factureren. Bedankt voor je snelle reactie!