Uwe79

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Graag mijn abonnement aanpassen (werkt niet via Mijn Ziggo)

Volgens mijn recherche is dit een bekend probleem als ik een "oude" abonnement heb.

Ik had eigenlijk verwacht dat het juist in zo een situatie mogelijk zou moeten zijn het abonnement via Mijn Ziggo aan te passen ipv bellen met klantenservice of hier publiek om een wijziging te vragen.

Ik krijg hier de melding: "Hmm, we kunnen de pagina niet vinden ..."

Zou dan een van de lieve moderatoren hier iets voor mij kunnen betekenen ?

 

Graag had ik mijn abonnement verandert naar:

Internet Giga, Internet Only

Als het goed is staat mijn postcode en huisnummer nu in mijn profiel 🙂

Alvast bedankt

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Uwe79 Kun je de kabel eens zonder splitter in de wandcontactdoos stoppen?

Hierna de Connectbox 30 seconden van de stroom.

 

OK, de foto is duidelijk, hier moet sowieso een hedendaags galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt komen, dit wordt gratis gedaan door een monteur.

 

@Jiri kan dit voor je regelen.

Bekijk in context

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Monica 

Monteur is langs geweest. Heel vriendelijk, heeft m'n aansluiting vervangen en wat tests gedaan. Hier bleek dan dat er toch ook nog iets in mijn accountinstellingen niet goed was. Dit is dan nu blijkbaar ook opgelost want m'n internet was wel even weg. Nu zit ik op 900-950 Mbit ... voor mij voldoende.

Ik zou zeggen mijn proplemen zijn opgelost, bedankt 🙂

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
38 Reacties 38
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik heb een nieuw abonnement en ik krijg hetzelfde in Mijn Ziggo, dit is een probleem in de achtergrond.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Tof dat je jouw abonnement wil upgraden, @Uwe79

Omdat dit in jouw geval gepaard gaat met een opzegging van Digitale TV en Bellen (vaste diensten), lukt het sowieso niet om deze wijziging via Mijn Ziggo door te voeren.

Wellicht dat er daarnaast nog een issue speelde op de site waardoor deze foutmelding naar voren kwam. Ik heb het net getest en bij mij werkt alles prima. Uiteraard de laatste stap niet gedaan, omdat de aanpassing dan daadwerkelijk doorloopt. Wanneer de foutmelding daarna kwam, dan hoor ik het graag. 

Ik help je graag om jouw pakket aan te passen.

Er zijn twee smaakjes:
Internet Giga en Kabel Aansluiting dit zit maandelijks op €65.50. Dit is het officiële Internet Only abonnement en in dit geval kun je alleen nog tv kijken via de digitale kabel.

Internet Giga en Kabel TV. Dit zit maandelijks op €71.50.  In dit geval kun je naast de digitale kabel ook nog gebruik maken van Ziggo GO. 

Welke wil je? 🙂
 

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De melding "Hmm, we kunnen de pagina niet vinden..." krijg ik al als ik via mijn Ziggo naar "abonnement wijzigen" ga.

Ik heb toen ook gewoon probeerd via ziggo.nl en dan daar producten kiezen alsof ik een nieuwe bestelling wil aanmaken. Maar hier kwam ik ook niet verder dan de eerste stap (keuze pakket). Vandaag nog een keer geprobeerd en daar kon ik inderdaad naar de 2e stap (gegevens controleren). Maar als ik naar stap 3 wil krijg ik de melding: "Je kunt deze bestelling niet online doorgeven." Dus wat jij zegt ivm opzeggen tv en bellen waarschijnlijk.

 

Ik heb al jaren geen tv meer en van Ziggo Go maak ik ook geen gebruik, dus zonde van het geld.

 

Doe mij aub gewoon Internet Giga, Internet Only voor 65,50€.

 

Zou ik in de toekomst toch weer interesse aan tv hebben kan ik dat zeker via Mijn Ziggo aanpassen ... anders weet ik jullie nu hier te vinden 🙂

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Zonde om voor iets te betalen waar je geen gebruik van maakt, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb de wijziging voor je doorgevoerd @Uwe79. De bevestiging ontvang je per mail, zodra het Giga modem onderweg is ontvang je van ons nogmaals een mail met daarin een Track & Trace code. 

Biba1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik loop tegen precies het zelfde probleem aan. Zouden jullie hierna willen kijken en dit voor mij willen oplossen.  Ik zou graag zelf willen kijken hoe of wat ik ga doen met het abonnement.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Biba1  schreef:

Ik loop tegen precies het zelfde probleem aan. Zouden jullie hierna willen kijken en dit voor mij willen oplossen.  Ik zou graag zelf willen kijken hoe of wat ik ga doen met het abonnement.  


@Biba1 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nu heb ik m'n nieuwe Gigabox thuis staan en aangesloten, in "MijnZiggo" staat inmiddels ook al dat ik nu een Giganet abonnement heb ... alleen de snelheid mis ik nog^^ Via diverse speedtests (speedtest.net, dslreports en ook die van Ziggo zelf) kom ik uit op een downloadsnelheid van 300 MBit. Ook hier alweer zelf wat recherche gedaan. In eerste instantie dacht ik dat mijn hoofdaansluiting misschien door een monteur moet worden vervangen. In een andere thread heb ik gelezen dat misschien in de instellingen van Ziggo voor mij iets niet klopt. Op mijn router status pagina heb ik het volgende gevonden:

Maximale snelheid
321000000

Dat zou ook overeenkomen met de speedtests ... helaas niet met mijn abonnement.

Optie 1: Ik ben te ongeduldig.

Optie 2: Er is inderdaad iets niet goed ingesteld voor mij bij Ziggo.

Als het mogelijk is graag even hierna kijken.

Alvast bedankt 🙂

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Biba1 , welkom op de Ziggo Community! 

Gezien ik het probleem niet kan reproduceren vraag ik mij af of het echt een probleem is of dat je deze foutmelding krijgt omdat je diensten wil beëindigen Dit laatste kan namelijk niet via Mijn Ziggo. 

Wanneer dit laatste het geval is, dan kun je dit dus niet zelf verwerken en helpen wij je graag. In dat geval ben ik benieuwd wat je precies aangepast wilt hebben. Mocht het een andere situatie zijn, dan laat ik dit graag onderzoeken. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Uwe79

Top dat alles binnen is en aangesloten staat!

Het kan soms even duren voordat alles doorgelopen is in onze systemen en alles werkt. De hamvraag is dan ook: Hoe gaat het nu? 🙂

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hola @Jiri 

 

Helaas nog steeds maar 300 Mbit. Ik heb zowel m'n computer als ook de router 2 keer uit en weer aangezet (router ook even 2 minuten van de stroom af).

Speedtest zit op 300 Mbit en in de router network status in de configuratie tab staat ook nog steeds Primaire downstream maximale snelheid: 321000000

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Uwe79 Wat vreemd zeg! Het abonnement staat goed, daar mag en kan het eigenlijk niet aan liggen.

Wel zie ik dat het signaal redelijk hard op het modem binnen komt. Maak je toevallig gebruik van een signaal versterker? Kun je anders eens een foto delen van hoe het modem aangesloten zit? Dan kunnen we dingen gaan uitsluiten.

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

IMG_20211109_174900.jpg

@Jiri  Geen idee of dat een versterker is ... lijkt mij een gewone (50 jaar oude^^) aansluiting in mijn woonkamer. Het groene kabel hangt een beetje uit de muur en dan zit dat kleine kastje eraan waar ik de splitter van de nieuwe Gigarouter heb aangesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Uwe79 Kun je de kabel eens zonder splitter in de wandcontactdoos stoppen?

Hierna de Connectbox 30 seconden van de stroom.

 

OK, de foto is duidelijk, hier moet sowieso een hedendaags galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt komen, dit wordt gratis gedaan door een monteur.

 

@Jiri kan dit voor je regelen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Uwe79. Daar zie ik inderdaad wel ruimte voor verbetering. Ik ben het eens met Bert en ben daarom maar direct overgegaan tot het plannen van een monteur. Deze staat nu gepland voor 12-11 aanstaande tussen 12.00 en 18.00 uur. Je ontvangt per mail nog een bevestiging van deze afspraak. Past het niet? Dan kan je de afspraak ook zelf wijzigen in MijnZiggo. 

Laat je weten hoe het na het bezoek van de monteur gaat? 

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Monica 

Monteur is langs geweest. Heel vriendelijk, heeft m'n aansluiting vervangen en wat tests gedaan. Hier bleek dan dat er toch ook nog iets in mijn accountinstellingen niet goed was. Dit is dan nu blijkbaar ook opgelost want m'n internet was wel even weg. Nu zit ik op 900-950 Mbit ... voor mij voldoende.

Ik zou zeggen mijn proplemen zijn opgelost, bedankt 🙂

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

En 10 seconden nadat ik dit bericht heb geplaatst valt de verbinding weer weg^^

Ik hoop dat het nog te maken heeft met de instellingen ... want dat is nu al de 4e of 5e keer. 😩

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Uwe79 Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Uwe79
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de moeite Bert maar ik denk het is opgelost. Ik heb nu al 7 uur een goede verbiding. Zou ik toch nog een keer problemen tegenkomen dan zal ik dat wel weer hier aangeven (of in een nieuwe thread).

Biba1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond, Ik wil graag mijn huidige abonnement aanpassen naar een Internet Only en dan de Complete pakket. En aangezien ik al jaren klant ben zou ik het niet erg vinden als ik daar dan nog een korting op zou kunnen krijgen wat de maandelijkse kosten wat aangenamer kan maken. Ik zie graag een reactie tegemoet!

Uitgelicht topic