hsnippers

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Glasvezelkabel aansluiting via Ziggo

Als jarenlange klant van Ziggo wordt ik nu geconfronteerd met de zoveelste abonnement verhoging per 1 maart 2023.

Na een recente (noodzakelijke) flinke aanpassing van het abonnement (ivm opnemen en terugkijken) krijgen we nu per 1 maart aanstaande de mededeling dat de trouwe "Cisco" recorder buiten werking wordt gesteld!

Dit zal gaan betekenen dat de TV's bij mij in de werkkamer, slaapkamer en de keuken niet meer zijn te gebruiken zonder de aanschaffing van een Mediabox Mini á € 4,- per maand extra! Dat zou dan weer een verhoging gaan worden van € 12,- per maand en dat gaat ons echt niet lukken in deze moeilijke financiële tijd!

 

Mijn vraag is: kan ik de huidige aansluiting van ziggo via een glasvezelkabel laten lopen, want die kabel zit inmiddels in mijn meterkast! En wat zijn dan die maandkosten?

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ziggo blijft leveren via de coax, je glasvezel wordt door andere providers benut.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Dat zal niet gaan helaas, ziggo levert alleen via coax, of de glasvezel moet ook van ziggo zijn, maar die kans is klein. Maar ook bij glas heb je voor elk tv toestel ook een kastje nodig, dat is dus geen verschil.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ook kun je maar maximaal 2 extra next mini’s huren 

 

in dit geval kun je het beste (tweedehands) Humax aanschaffen en daar de smartcards van de Cisco in stoppen zodat je ook weer de zenders van je abonnement kunt opnemen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijk heb je ook een oude abonnementsvorm.

Een Ziggo moderator kan kijken wat er voor je mogelijk is.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de mogelijkheden weer te geven.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Goedemorgen!

Ik snap dat je niet op extra kosten zit te wachten! Als ik je pakket erbij pak, zie ik een Mediabox Next staan en er staat 1 koopkaart actief (waarbij je waarschijnlijk een Cisco in gebruik hebt). Verder staan hier geen extra kaarten actief. 

Je hebt dus naast de Next en Cisco nog 2 extra boxen in gebruik? 

hsnippers
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De 2 andere cisco's werken ook zónder kaart maar alleen met een heel beperkt aantal zenders. (1, 2 en 3)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@hsnippers Als je eens deze instellingen al eens geprobeerd om meer zenders te kunnen zien?

 

Vul je postcode en huisnummer in na klik op de link.

Activeringscode, frequentie of netwerk-ID instellen | Ziggo

 

Voor oud-Ziggo gebied:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Je tv geeft aan hoeveel nullen je moet invullen tijdens de installatie.

hsnippers
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier gaat het niet om. Het aantal zenders is in dit geval ondergeschikt aan de maatregel die Ziggo gaat nemen, namelijk 'het uit de roulatie nemen van de Cisco mediabox', en de klant opzadelen met aanschaf van nieuwe mini-boxjes 'a € 4,- per maand. Wanneer de 'Cisco's' niet meer voldoen dan zou Ziggo moeten zorgen voor een kosteloze vervanging. Het maandabonnement is al hoog genoeg.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

zijn die oude cisco's gekocht of heb je die te leen van ziggo.

voor de koop kaart zou je een ci module kunnen gebruiken, moet natuurlijk wel aanwezig zijn in de tv.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoeveel smartcards (inclusief de next) zijn er momenteel actief op je abonnement in mijn Ziggo ?

hsnippers
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

1 is van ziggo (bij abonnement) de rest zelf gekocht

hsnippers
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

antwoord staat al eerder vermeld, maar waarom wil je dit weten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

je hebt 3 cisco’s (in elke een smartcard ?)

waarvan volgens @Carlien  is naast de next maar één gekocht smartcard actief, nu

vandaar de hoe veel smartcards actief (zichtbaar) zijn in mijn Ziggo

want het kan een administratie fout zijn waardoor ze in het achterliggende systeem maar één card zien en in mijn Ziggo wel alle geactiveerde smartcards zichtbaar zijn

hsnippers
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Uit jouw reactie zie ik dat je als "Anonieme" forum deelnemer, mijn vraagstelling niet hebt begrepen.

Samengevat: De 'Cisco' wordt per 01-03-2023 door Ziggo NIET meer ondersteund! Lees nog even de andere reactie.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

@hsnippers  schreef:

Uit jouw reactie zie ik dat je als "Anonieme" forum deelnemer, mijn vraagstelling niet hebt begrepen.

Samengevat: De 'Cisco' wordt per 01-03-2023 door Ziggo NIET meer ondersteund! Lees nog even de andere reactie.


Ziggo heeft een vage onduidelijke mail gestuurd, maar die cisco-ontvangers blijven gewoon werken, zeker als er geen smartcard in zit. Als er wel een smartcard in zit stopt waarschijnlijk de interactieve tv mogelijkheid. Voor de ontvangers zonder smartcard moet je ID 4444 gebruiken ipv 5555.

Uitgelicht topic