heusden99
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Glasvezel

Zojuist een brief van KPN ontvangen met de mededeling dat zij tot in mijn huis glasvezel gaan aanleggen. Daarvoor moet ik toestemming geven. Alvorens dat te doen heb ik gekeken bij de providers. Ziggo staat er niet bij. 

Ziggo is beperkt wat uploadsnelheid betreft, hetgeen ik zakelijk belangrijk vind. Aan de andere kant ben ik zeer tevreden over Ziggo. Vraag: kan ik straks Ziggo met glasvezel bij Ziggo blijven?

Met vriendelijke groet,

AJ van Heusden

Uitgelicht
5 Reacties 5
Steefb
Expert
Expert
  • 9614Reacties
  • 1754Oplossingen
  • 2929Likes

Nee, ziggo levert alleen via coax.

Maar je kunt gewoon bij ziggo blijven, die coax blijft gewoon.

Zoeken - Ziggo Community

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46979Reacties
  • 2840Oplossingen
  • 10274Likes

Ziggo levert niet via glasvezel.

Maar de upstream gaat verhoogd worden als de analoge radio en TV uitgeschakeld is en dat is al voor een groot deel Nederland het geval.

Op de plaats waar nu analoog zit, zitten in het Docsis systeem de upload frequenties.

Ziggo is ook begonnen met Docsis 3.1 uitrollen, het Giganet genoemd, GigaNet (ziggo.nl) wat downloadsnelheden tot 10 Gbit/s en 1 Gbit/s upload mogelijk maakt in de toekomst.

Docsis 3-1.png

Docsis versies.png

heusden99
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Bert. Jammer dat Ziggo dat niet doet. Vodafone heb ik wel gezien. Daar heb ik minder goede ervaring mee. Maar ik dacht dat Vodafone en Ziggo samenwerkten?

robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 662Reacties
  • 9Oplossingen
  • 174Likes

het gaat nog verder vodafone en ziggo zijn 1 bedrijf als ik me niet vergis

RoWi.
Expert
Expert
  • 7758Reacties
  • 330Oplossingen
  • 1904Likes

Ik ga het toch even ingewikkelder maken, het hoofdnetwerk van Ziggo is gewoon glasvezel, anders kon ziggo mogelijk niet eens de hogere snelheden aanbieden. Alleen de laatste meters zijn coax/koper.

@heusden99  voor de fusie met Ziggo was Vodafone inderdaad een glasvezel provider. Die groep klanten zijn verkocht aan Tmobile. In Nederland is Vodafone alleen een mobiele telefonie/internet provider.

Ik zou de vezel gewoon naar binnenlaten brengen dit brengt bij KPN Netwerk NL geen kosten met zich mee, en belangrijker geen plicht tot een abonnement. Mocht je ooit verhuizen of zelf toch over willen dan scheelt dat heel wat kosten.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo