Gwabber

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Gigabit aanbieding

Beste allen,

 

Nu ik doodgegooid word door glasvezelaanbieders, kwam ik onderstaande campagne tegen van Ziggo die me wel aansprak:

https://www.ziggo.nl/campagne/upgrade/

 

Ik heb een aantal weken terug mijn telefoonnummer achtergelaten en al eens contact opgenomen met de klantenservice. Bij de klantenservice wisten ze niks van de campagne en ik ben nog niet teruggebeld. Is al duidelijk wanneer dat gaat gebeuren?

 

Tevens; een half jaar Gigabit voor hetzelfde geld... Betekent dat, dat wanneer ik mijn abbo terug zou zetten naar "Start" dat ik dan voor dat geld Gigabit krijg? 😛

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Gwabber , welkom op de Ziggo Community!

 

Ik moet helaas bevestigen wat @Bert hierboven al aangeeft; dit is een actie die op dit moment niet (meer) geldig is. Erg raar en slordig dat deze pagina dan nog te vinden is. Ik laat controleren hoe dat kan. Ik kan de actie helaas niet terugvinden op dit moment, bij een dergelijke upgrade naar Gigabit kun je op dit moment 6 maanden €5,- korting krijgen. Wellicht is de andere actie in de toekomst wel weer mogelijk :ietwat_lachend_gezicht:

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het lijkt me een oude actiepagina van vorig jaar.

 

Heb je dit stukje ook gelezen op die pagina?

 

De eerste 6 maanden blijft de prijs hetzelfde. Daarna betaal je de prijs van het nieuwe pakket. Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen. Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna.

 

Ziggo ging uit van het huidige abonnement, mocht je nog interesse hebben, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator kijken of die actie nog geldig is.

Gwabber
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je antwoord @Bert !

 

Dat zou jammer zijn, want ik vond het een mooie aanbieding. Ik vond hem toen ik zocht op de combinatie "ziggo""glasvezel" en "mijn woonplaats".

 

Ik zou graag weten of de aanbieding nog geldig is!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Gwabber , welkom op de Ziggo Community!

 

Ik moet helaas bevestigen wat @Bert hierboven al aangeeft; dit is een actie die op dit moment niet (meer) geldig is. Erg raar en slordig dat deze pagina dan nog te vinden is. Ik laat controleren hoe dat kan. Ik kan de actie helaas niet terugvinden op dit moment, bij een dergelijke upgrade naar Gigabit kun je op dit moment 6 maanden €5,- korting krijgen. Wellicht is de andere actie in de toekomst wel weer mogelijk :ietwat_lachend_gezicht:

Gwabber
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hey @Alex ,

 

Dank voor je bericht! Jammer dat de aanbieding niet meer actief, want ik zat me er al op te verlekkeren haha.

Sowieso klinkt vijf euro korting interessant 😉 Ga ik dan weer een nieuw jaarabonnement aan of krijg ik die korting als ik op upgrade druk in mijn Ziggo app? 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zou bellen met afdeling retentie/opzegging na wat onderhandelen heb ik in mijn geval 6maanden 20 euro kortingen kunnen regelen + 3maanden gratis film 1

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@MR_CHIPik geloof dat de afdeling retentie ook maar afhankelijk is van de lopende promoties die op dat moment beschikbaar zijn.

Gwabber
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Helaas heb ik internet only, maar mij werd eerder niets geboden in elk geval 😉

Iet wat ik bijzonder vind, want een collega zegt wel regelmatig korting te krijgen...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ga ik dan weer een nieuw jaarabonnement aan of krijg ik die korting als ik op upgrade druk in mijn Ziggo app? 🙂

Je krijgt dan inderdaad een nieuw jaarabonnement 🙂 Deze krijg niet via de Mijn Ziggo app. Je kunt inderdaad ook een belletje wagen zoals @MR_CHIP voorstelt, maar begrijp uit je laatste bericht dat je dat al had geprobeerd.

Gwabber
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Voor mij is hij helemaal helder!

 

Jammer dat de aanbieding niet meer van toepassing is. 

 

Nu van mij uit even pure nieuwsgierigheid.... Waar zit het hem in dat al die glasvezelaanbieders zo goedkoop zijn toz Ziggo? Ontbreekt er iets in de dienstverlening? Zie ik iets over het hoofd?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

vergelijk jouw pakket hier dan zie je of je goedkoper onder dezelfde voorwaarden uit kunt komen.

https://allesin1info.nl/glasvezel-of-ziggo/

 

Raytje

Level 7
  • 146Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes

Volgens die site is 350 MB/ s het meest maximale op mijn adres.

Edit: Nog een keer zoeken en dan staat er wel 1000 Mb/s maar geen enkele andere provider wat er is nog geen glasvezel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Gwabber "Nu van mij uit even pure nieuwsgierigheid.... Waar zit het hem in dat al die glasvezelaanbieders zo goedkoop zijn toz Ziggo?"

 

Als ik exact dezelfde zaken af zou nemen bij KPN, wel goed aanvinken op de KPN website, als ik bij Ziggo heb, dan zie ik geen prijsverschil en bij T-Mobile ben ik nog meer kwijt dan nu bij Ziggo en T-Mobile heeft minder goed beeld met TV.

Ik zie nog geen euro financieel voordeel bij de glasvezel aanbieders.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@Bert als ik de 4 providers (Ziggo, t-mobile, kpn en delta) met elkaar vergelijk is ziggo de duurste en heb je het nadeel dat de upload laag is voor dus meer geld. Dit zijn pakketten met 1gb internet + goedkoopste tv zender pakket incl opnemen, mét mediabox en zónder vaste telefoon. Nadeel van tmobile is de service en de tv beeldkwaliteit, kpn is de service ook niet altijd even goed en delta ken ik verder niet. Dit zijn prijzen zonder kortingen natuurlijk.

 

Naamloos.png

Gwabber
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dit is inderdaad ook mijn resultaat, vandaar mijn vraag.

 

Zeker als het gaat om internet only. Het gaat mij ook niet altijd zo zeer over de absolute prijs, maar relatief vanwege de uploadsnelheid.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

aan de upload snelheid is helaas weinig te doen

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo is heer en meester over hun eigen netwerk dus kunnen ze alle kosten op de klanten verhalen. Andere providers huren toegang op een netwerk bij Freedom Internet zie je duidelijk prijsverschil afhankelijk van het netwerk waar ze gebruik van maken.

 

Verder wordt een deel van de abonnementskosten door de omvang van het bedrijf bepaald een kleinere provider heeft minder overhead kosten dus kan minder rekenen. Op de vraag over die minimale verschillen is geen eenduidig antwoord te geven.

 

Een provider met een goed netwerk en een goede klantenadministratie heeft niet zo'n grote afdeling klantenservice nodig.

 

Zeker de telefonische klantenservice ook die van Ziggo laten genoeg steken vallen of zijn niet altijd goed op de hoogte van de eigen producten en diensten. De hulp via de community's/Fora doen niet voor elkaar onder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik heb met Gigabit internet en TV MAX gekeken en dan zie ik geen prijsverschil bij KPN en T-Mobile komt duurder uit, wel goed de extra zenders en dergelijke aanvinken bij KPN en T-Mobile.

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

@Bert  schreef:

Ik heb met Gigabit internet en TV MAX gekeken en dan zie ik geen prijsverschil bij KPN en T-Mobile komt duurder uit, wel goed de extra zenders en dergelijke aanvinken bij KPN en T-Mobile.


TV Max van Ziggo is natuurlijk nooit eerlijk te vergelijken want dan moet je bij de andere providers het Ziggo Sport pakket aanvinken en de extra zenders en cloudopname. KPN heeft een goedkoper pluspakket, gratis in combinatie met een mobiel abonnement echter is dat slecht te vergelijken omdat Ziggo het ViacomCBS aanbod heeft.

Ziggo lijkt met de meest eerlijke vergelijking iets goedkoper te zijn dan KPN, maar ik betwijfel of het wel een eerlijk vergelijk is op basis van het verschil in aanbod, voor mij wint KPN die paar Euro is de hogere upload wel waard. Tmobile scheelt juist een paar cent met Ziggo. Wie alleen internet afneemt is het goedkoopste uit bij T-Mobile althans op mijn postcode is dit € 45,00 voor Gigabit.

 

Ziggo.

Screenshot_20230205_210746_Chrome.jpg

KPN 

 

Screenshot_20230205_210611_Chrome.jpg

 

Tmobile 

Screenshot_20230205_211457_Chrome.jpg

 

Uitgelicht topic