P. Geurtsen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Giga modem en Next box geen verbinding met Ziggo.

Goedemiddag, 

Ik heb gistermiddag mij installatiepakket ontvangen van ziggo, met veel plezier ben ik gelijk aan de slag gegaan met installeren. Maar helaas, niets werkt. Modem blijft na opstarten rood branden en en op de next box kan ik geen live TV kijken. Nu heb ik hier in huis al van alles geprobeerd, rechtstreeks op het aop aansluiten, meerdere keren het modem en de next opstarten. Niets werkt. Gisteren al 3 x contact gehad met de klanten service wat ook al niet echt lekker ging. Nu hebben ze als het goed is voor maandag een monteur geregeld. Al heb ik door een storing daar tot op heden nog geen bevestiging ontvangen. Nu ben ik misschien eigenwijs, maar geloof niet dat het probleem hier in huis zit. Wat kan ik er zelf nog aan doen of wie kan mij helpen om eens goed na te kijken of alles wel klopt in het systeem van ziggo? 

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ook als het buiten zit, moet er een monteur komen, die kan dan eventueel buiten in de straatkast één en ander nakijken en mogelijk aansluiten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert,

 

Dit begrijp ik maar hoop dat er een monteur komt aangezien ik hier geen bevestiging van heb gehad. Ook vind ik het vreemd dat ik op een oud casema mail adres mijn login naam voor mijn ziggo ontvangt en mijn oude account nog actief is. Ik heb er niet veel vertrouwen in, ook als ik al die berichten hier lees. En hoe lang mensen moeten wachten tot het opgelost word. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik kan het even niet volgen.

 

Oud account? Oud email adres?

Je allereerste emailadres blijft het emailadres waar je je Mijn Ziggo gegevens op blijft krijgen.

Dat is gekoppeld uit veiligheid en kan niet veranderd worden om niet zomaar overgenomen te worden door iemand die, om één of andere reden, in je Mijn Ziggo kan en de mailadressen kan wijzigen.

 

Ben je verhuist of heb je een geheel nieuw abonnement aangevraagd?

 

Heb je een nieuw klantnummer met een nieuw aangemaakte Mijn Ziggo?

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben twee jaar weg geweest bij ziggo en heb nu een nieuw abonnement afgesloten wel heb ik nog steeds hetzelfde klantnr. Als twee jaar terug. Ik wilde een nieuw account aanmaken voor mijn ziggo maar die bestond al dus heb ik mijn oude inloggegevens gebruikt om in te loggen. Hier is wel in te zien dat de nieuw geleverde spullen in staan. Maar de locatie van het modem en de next box onbekend is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hierbij twee foto's van mijn aop. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie niet direct een oorzaak.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, in dit geval morgen al.

Zij kunnen nakijken of de activatie goed is doorgelopen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

In ieder geval bedankt voor de moeite. Ik wacht af of er nog gereageerd word door een ziggo moderator/medewerker die voor mij hun systeem kunnen na checken of alles goed staat en of er geen conflict is i.v.m. Oude klantgegevens en het huidige abonnement. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @P. Geurtsen
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Wat leuk dat je opnieuw klant bij ons bent geworden. Helaas loopt de activatie van jouw diensten van een iets minder leien dakje. Ik heb dan ook gelijk een kijkje achter de schermen genomen. Op basis van onze informatie is het signaal in de wijkkast geschakeld. Jouw diensten krijg je echter niet aan de praat, waardoor ik vermoed dat er mogelijk sprake is van een kabelkruising in de wijkkast. 

De beste stap is dan om een monteur in te plannen. Dit is gedaan door mijn collega's, maar je hebt geen bevestiging gekregen. Dit kan kloppen. Er is namelijk bij ons een issue bekend dat de afspraken bij diverse klanten wel wordt ingeladen in de Service Cruiser (oftewel; de afspraken worden wel gereden), maar waarbij geen bevestiging wordt verstuurd. Er staan nu echter 3 afspraken bij jou, namelijk: 
Maandag 20 september 8:00-13:00
Dinsdag 21 september 8:00-13:00
Dinsdag 21 september 12:00-18:00
Welke afspraak wil je door laten gaan? Dan laat ik de andere 2 annuleren. 

Wat betreft Mijn Ziggo. Je nieuwe abonnement is zoals je zelf al aangaf geactiveerd op je oude klantnummer. Je oude Mijn Ziggo account is hier nog aan gelinkt. Met de oude gegevens kun je dan ook nog inloggen. Mocht je nog problemen ervaren zodra de diensten actief zijn, dan kunnen we het oude Mijn Ziggo account verwijderen en kun je een nieuw account registeren. Geef je dan een gil? 🙂 

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Cecilia,

Alvast bedankt voor het na kijken of alles goed staat aan jullie kant. De afspraak voor aanstaande maandag kan blijven staan, de afspraken voor dinsdag kunnen geannuleerd worden. Als ik na maandag nog problemen ervaar, laat ik het weten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Geef ik door dat de afspraken op dinsdag geannuleerd mogen worden @P. Geurtsen. Je ziet de monteur komende maandag verschijnen en ik zie de update graag tegemoet 🙂 Voor nu een fijn weekend.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Wie heeft dit zo aangesloten? De groene kabel is zit niet helemaal in de connector en dat is wel de bedoeling

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit is twee jaar geleden door een monteur van ziggo gedaan. Dus neem aan dat dit goed zit. Er zat namelijk helemaal geen aop in de meterkast alleen de groene kabel die direct op een oude splitter was aangesloten. Omdat deze kabel erg kort was heeft hij deze verlengd met witte kabel. Die loopt nu mijn aop in. 

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Die naar het AOP gaat die zit goed maar die andere rechts op de foto

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aha die bedoel je dat is de kabel die naar het aansluitpunt in de woonkamer gaat. Dat kan inderdaad netter. maar heeft volgens mij niets te maken met mijn probleem. 

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

De monteur kan je vast verder helpen. Succes

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat denk ik ook. Bedankt voor het meedenken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @P. Geurtsen, goedemorgen!
Ik ben nieuwsgierig! Hoe is het monteursbezoek gegaan? 🙂

P. Geurtsen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Cecilia,

 

De monteur had geconstateerd dat er een kabelbreuk was en had voor afgelopen dinsdag een afspraak ingepland bij Bam zodat zij de straat open konden breken om dit te verhelpen. Op dinsdag stonden er twee monteurs van Bam voor de deur, na nogmaals de kabel door te meten van beide kanten vroegen ze mij te testen of het werkt en inderdaad het werkt weer. Toen ik vroeg wat nu het probleem was, bleek het toch een kabelkruising met mijn buren een paar huizen verder te zijn.

 

Uitgelicht topic