1
Vraag
2
Reacties
Vrouwtje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geschrokken van een vreemd bedrag van bijna 900 euro

Hallo, mijn moeder van bijna 93 jaar, heeft van Ziggo een rekening van bijna 900 euro gekregen, omdat ze helaas van het ziekenhuis niet meer naar haar eigen huis kon, en dus nu in een verpleegtehuis zit. Omdat ze dus de huur van haar huis op moest zeggen, moest ze ook abonnement van Ziggo tijdelijk opzeggen, omdat ze ook tijdelijk eerst in een ander verpleegtehuis zat. Nu heeft Ziggo haar even een rekening gestuurd van bijna 900 euro.  en dat voor iemand van 93 jaar! Ze heeft gelijk weer een abonnement van Ziggo in haar vaste verpleegtehuis genomen, en nu krijgt ze ineens deze rekening. Dit is niet normaal meer van Ziggo. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76805Posts
  • 5223Oplossingen
  • 22716Likes

@Wlmpieschreef: “Kortom ze zullen bij je moeder ook wel weer niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is”

Lees het verhaal nog eens goed door, dit kon niet op een andere manier door het tijdelijke verpleegtehuis, abonnementen zitten op postcode en huisnummer, dit zal door een Ziggo moderator opgepakt en opgelost worden.

Bekijk in context

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1614Posts
  • 140Oplossingen
  • 1901Likes

Hi Vrouwtje, Folkert heeft mij gevraagd om naar deze situatie te kijken. Gelukkig voor u en uw moeder zijn we er achter gekomen dat de kosten onterechte in rekening zijn gebracht. We hebben net telefonisch contact gehad waarin ik een uitleg heb gedaan over de onterechte hoge factuur. Ik stuur een bevestiging per privébericht over de opbouw van de factuur en de manier waarop we de kosten gaan vergoeden. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Vrouwtje
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Rekening van 900 euro voor vrouw van bijna 93 jaar!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76805Posts
  • 5223Oplossingen
  • 22716Likes

Dat had, indien mogelijk, een verhuizing moeten zijn, dan had het waarschijnlijk gewoon doorgelopen.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen zien wat er allemaal gebeurd is en de nodige actie ondernemen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu morgen al.

Ben je zelf ook klant bij Ziggo, zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en kan er contact met je worden opgenomen.

Ben je zelf geen klant van Ziggo zet dan de gegevens van je moeder in je profiel en vermeld dat erbij en plaats daar je telefoonnummer.

Ga even geen contact opnemen met de helpdesk, want als verschillende mensen nu verschillende acties uit gaan voeren kan het verder de soep inlopen.

Wijzigingen in het profiel aanbrengen, klik op de V rechts bovenin deze pagina en op profielinstellingen.

Wlmpie

Level 11
  • 541Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ziggo heeft ons ooit 5 jaar na onze verhuizing een deurwaarder gestuurd. Volkomen onterecht en gelukkig hadden wij de verhuisbevestiging nog, want toenmalig Casema had geen administratie maar een puinhoop. Maar dat weerhield ze niet om deurwaarders te sturen en te dreigen met BKR noteringen. (Ik word er nog steeds boos van)

Kortom ze zullen bij je moeder ook wel weer niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is, maar als je een mailtje stuurt waarin je exact uitlegt wat er is gebeurd verwacht ik dat Ziggo dit wel zal repareren. En anders opgeven voor koude douche bij TROS radar. 93 jarigen die genaaid worden door grote bedrijven doet het altijd leuk op tv.

 

Jan F.

Level 20
  • 17050Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

Er zal wel iets misgegaan zijn in de communicatie. Ik veronderstel dat uw moeder door de ziekenhuisopname niet zelf met Ziggo heeft gehandeld. Overigens kan een abonnement niet tijdelijk worden opgezegd. Is alle apparatuur van het oude, opgezegde, abonnement teruggestuurd? De factuurspecificatie zal meer inzicht verschaffen.

Vrouwtje
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo mensen, 

Nee, ik als dochter heb alles voor haar geregeld. We hebben alles netjes teruggestuurd, daar heb ik zowel bewijs als mail van. Ze is er echt kapot van, zit in een rolstoel, en tv kijken is nog het enige wat ze kan. Ze is vanaf het begin al lid van toen Chello, altijd netjes betaald etc. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76805Posts
  • 5223Oplossingen
  • 22716Likes

@Wlmpieschreef: “Kortom ze zullen bij je moeder ook wel weer niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is”

Lees het verhaal nog eens goed door, dit kon niet op een andere manier door het tijdelijke verpleegtehuis, abonnementen zitten op postcode en huisnummer, dit zal door een Ziggo moderator opgepakt en opgelost worden.

Jan F.

Level 20
  • 17050Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

En wat staat er dan allemaal op de factuur?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76805Posts
  • 5223Oplossingen
  • 22716Likes

@Vrouwtje Een Ziggo moderator pakt morgen alles op, zij kunnen dieper in de systemen als de standaard helpdesk.

Wlmpie

Level 11
  • 541Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Be rt wrote:

@Wlmpieschreef: “Kortom ze zullen bij je moeder ook wel weer niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is”

Lees het verhaal nog eens goed door, dit kon niet op een andere manier door het tijdelijke verpleegtehuis, abonnementen zitten op postcode en huisnummer, dit zal door een Ziggo moderator opgepakt en opgelost worden.

Een of ander automatisch algoritme zal dit idd wel veroorzaakt hebben, maar je kunt je als bedrijf natuurlijk ook afvragen of je volautomatisch facturen van 900 euro naar 93 jarige klanten wilt sturen, of dat je er eerst even een mens naar laat kijken en zonodig even belt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76805Posts
  • 5223Oplossingen
  • 22716Likes

@Wlmpie Daar ben ik het helemaal mee eens.

Jan F.

Level 20
  • 17050Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

@Wlmpie  Bij het opmaken van facturen wordt niet naar leeftijd, geslacht of haarkleur gekeken. Ik weet niet hoe vaak een dergelijke factuur voorkomt, maar wellicht zou er een belletje mogelijk moeten gaan rinkelen als de factuur 3 à 4 keer hoger dan normaal is. Wat meer details over de posten die er op staan zou wat meer inzicht kunnen verschaffen.

Wlmpie

Level 11
  • 541Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Jan F. wrote:

@Wlmpie  Bij het opmaken van facturen wordt niet naar leeftijd, geslacht of haarkleur gekeken. 

Dat is prima, wel jammer dat er ook niet naar de menselijke maat wordt gekeken.

Het zou Ziggo idd sieren als ze zelf wat pro-actiever waren op (te) hoge facturen, zoals jij voorstelt.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7537Posts
  • 635Oplossingen
  • 4155Likes

Hallo @Vrouwtje,

Vrouwtje wrote:

Hallo, mijn moeder van bijna 93 jaar, heeft van Ziggo een rekening van bijna 900 euro gekregen, omdat ze helaas van het ziekenhuis niet meer naar haar eigen huis kon, en dus nu in een verpleegtehuis zit. Omdat ze dus de huur van haar huis op moest zeggen, moest ze ook abonnement van Ziggo tijdelijk opzeggen, omdat ze ook tijdelijk eerst in een ander verpleegtehuis zat. Nu heeft Ziggo haar even een rekening gestuurd van bijna 900 euro.  en dat voor iemand van 93 jaar! Ze heeft gelijk weer een abonnement van Ziggo in haar vaste verpleegtehuis genomen, en nu krijgt ze ineens deze rekening. Dit is niet normaal meer van Ziggo. 

Met een plotse rekening van ruim € 900,- maak je niemand blij. Zeker niet als de rekening voor je moeder is die recent in een verpleeghuis is opgenomen. Dit lijkt mij een groot misverstand en ik help je graag om dit recht te zetten. In je profiel staan je persoonlijke adresgegevens, en niet die van je moeder. Ik had je zojuist al even gebeld (anoniem), maar kreeg je op de vaste telefoonlijn niet te pakken.

Graag bel ik je vandaag nog zodat we dit samen kunnen bespreken en regelen. Laat mij via een privébericht weten om welk adres (postcode en huisnummer) het gaat en op welke telefoonnummers je bereikbaar bent. Dan bel ik je.

Stuur privébericht naar Folkert 
Ik ben er vandaag tot 15:00 uur, daarna ben ik er komende maandag weer 

 

@Wlmpie

Gezien je reacties snap ik dat je dit nog steeds diep raakt. Dit is natuurlijk voor veel een gevoelig iets. Vervelend voor je dat het na 5 jaar als donderslag bij heldere hemel kwam. Gelukkig schrijf je al dat het is opgelost, maar de emotie zit nog diep. Zoiets willen we altijd voorkomen. Ik hoop dat ik de moeder van @Vrouwtje dan ook goed kan helpen.

 

@Be rt en @Jan F. 

Bedankt voor de steun zover!

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1614Posts
  • 140Oplossingen
  • 1901Likes

Hi Vrouwtje, Folkert heeft mij gevraagd om naar deze situatie te kijken. Gelukkig voor u en uw moeder zijn we er achter gekomen dat de kosten onterechte in rekening zijn gebracht. We hebben net telefonisch contact gehad waarin ik een uitleg heb gedaan over de onterechte hoge factuur. Ik stuur een bevestiging per privébericht over de opbouw van de factuur en de manier waarop we de kosten gaan vergoeden. 

Wlmpie

Level 11
  • 541Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Goedzo Ziggo. Netjes gerepareerd. Nou nog beleid aanpassen en voortaan voorkomen dat dit soort facturen verstuurd worden. 

Vrouwtje
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo heeft alles netjes opgelost!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic