Mijn ouders gaan verhuizen en nu hebben ze dit in de meterkast zitten (zie foto) Als ze hun bestaande abonnement nu overzetten naar het nieuwe adres kan ik dan hier een modem van ziggo aansluiten of moet ik er heel wat anders aanzetten ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze aansluiting is niet van Ziggo.
Dit lijkt een ouder model glasvezel NT. Voor ziggo moet er een ander aansluitpunt zitten.
Dat is het hem dus er komt wel coax binnen dan zal het daar dus wel op moeten geplaatst worden neem ik dan aan Of heeft ziggo hier een vervanger voor om op het glasvezel aan te sluiten ?
Een geschikte hoofdaansluiting ziet er als volgt uit:
Ziet uw hoofdaansluiting er anders uit dan is uw aansluiting waarschijnlijk verouderd. Het kan best zijn dat de Ziggo-hoofdaansluiting niet in de groepenkast zit, maar in de woonkamer.
Ziggo levert niet over die glasvezel,
voor Ziggo is de coax nodig
@VFRKlein schreef:Dat is het hem dus er komt wel coax binnen dan zal het daar dus wel op moeten geplaatst worden neem ik dan aan Of heeft ziggo hier een vervanger voor om op het glasvezel aan te sluiten ?
Welke woonplaats? Wat zegt de postcode check? Op deze genexis staat bijna zeker geen Docsis internet signaal van Ziggo dat komt via een groene kabel binnen. Gezien de kleur is dit bijna zeker een glasvezelaansluiting die in opdracht van KPN is geplaatst.
Waar Ziggo wel via glasvezel levert vind je een van deze twee.
Dank hiervoor de hoofdaansluiting voor de coax zit wel degelijk in de meterkast alleen een verouderde aansluiting van ziggo Neem het wel mee uit het andere huis dan voor de info.
@VFRKlein schreef:Dank hiervoor de hoofdaansluiting voor de coax zit wel degelijk in de meterkast alleen een verouderde aansluiting van ziggo Neem het wel mee uit het andere huis dan voor de info.
Niet nodig daar laten zitten. Jouw ouders hebben recht op een installateur van Ziggo die de huidige vervangt.
RoWi bedankt en postcodecheck zegt dit
Ja! Ziggo is beschikbaar
Op dit adres is tot 1200 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.
Dan laat ik het wel aan ziggo over bedank
de hoofdaansluiting in het oude huis mag je niet weghalen. je dient een monteursafspraak te maken op het nieuwe adres, die plaatst dan een nieuw aop op de coaxkabel en sluit alles aan. heb je een foto van de (oude) ziggo aop?
Nee dat heb ik niet maar zoals gezegd ik laat het wel over aan de monteur Dank voor de reacties
Die glasvezel-kabel begint aardig voor verwarring te zorgen, nu er steeds meer glasvezel wordt aangelegd. Het is wel in mijn ogen nog steeds pure misleiding om het zo te noemen. Zet er dan glasvezel-coaxkabel netwerk neer.
Nog beter gewoon voluit Hybride Glasvezel-Coaxkabel (HFC) met hybride erbij is het waarschijnlijk veel duidelijker. Die laatste meters zijn en blijven cruciaal.
Ikzelf vind het geen “pure misleiding”, want feitelijk gezien is het ook correct: het is een glasvezel→coax-verbinding of zoals @RoWi aangeeft: Hybride Glasvezel-Coaxkabel (HFC).
En volgens mij heeft Ziggo het ook nooit anders genoemd.
HFC is wat het is. En je schrijft zelf ook Glasvezel -> Kabel. Maar met dat koppelstreepje lees je iets anders, zeker als je niet ingevoerd bent. Dat vind ik misleidend. Je maakt mij niet wijs dat dit niet met opzet zo gekozen is uit concurrentie overwegingen. Glasvezel-coax is het eerlijke verhaal. Het is wel enigszins offtopic, maar ook weer niet helemaal, want klanten menen nu Ziggo te kunnen nemen via de glasvezelkabel, zoals hier. Eerlijke communicatie helpt dit soort misverstanden te voorkomen.
Dit topic is wederom een bewijs dat dankzij de pure marketing benaming er veel misverstanden ontstaan.
Er is al veel over gezegd en het zal vast niet de laatste keer zijn dat een (potentiele) klant denkt goed te zitten maar compleet op het verkeerde been gezet is dankzij foute marketing.
Bv Glasvezel-coax zou een stuk duidelijker zijn als correcte term idd.
De Genexis glasvezel modems zijn door verschillende Glasvezel providers geleverd. Er zal vast een sticker of logo van die glasvezel isp op zitten.
@RoWi Ik had verwacht dat je deze genexis glasvezel NT wel zou kennen, is uit de Regefiber tijd van Glashart, later opgeslokt door KPN.
Dus ook verouderd, gaat ook bij KPN niet meer werken, maar waarom staat die aan, lekker stroom vrrbruiken zonder er gebruik van te maken, dacht dat die idl 18 watt trekt, is op jaarbasis nog wel wat.
@anoniemforum schreef:Ziggo levert niet over die glasvezel,
voor Ziggo is de coax nodig
Je moet je antwoord aanpassen.
"Voor Ziggo is de coax nodig, behalve tot nu toe in Edam-Volendam."
Dat is namelijk niet sinds gisteren of zo.
als je iemand per se wil verbeteren verwacht ik wel het hele lijstje waar ziggo over glasvezel levert..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.