Knuffelbeer_Joh
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen ziggo beschikbaar op adres, wel mogelijkheid tot movies&series xl?

Op ons adres kunnen wij volgens de postcode check (zeeuws-vlaanderen) helaas geen Ziggo ontvangen.
Met het oog op de release van het laatste seizoen van game of thrones, willen wij graag gebruik maken van movies&series xl.

Bestaat er de mogelijkheid om, zonder een Ziggo aansluiting, toch een abonnement op movies&series xl te nemen?
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat wij een volledig Ziggo abonnement kunnen afsluiten, aangezien wij ook Ziggo sport in ons huidige pakket hebben zitten.
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RammsteinFan86
Stamgast
  • 48Reacties
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Zover mij bekend heeft Delta het alleenrecht op de kabel in Zeeland (nog wel), en kan je helaas geen klant worden bij Ziggo.

Movies and Series XL is dan ook geen mogelijkheid om te nemen helaas. Tot op heden heeft Ziggo nog geen Go only (alleen online) abonnementen, het is wel iets waar de markt steeds meer om vraagt, dus wie weet in de toekomst!

Bekijk in context

9 Reacties 9
RammsteinFan86
Stamgast
  • 48Reacties
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Zover mij bekend heeft Delta het alleenrecht op de kabel in Zeeland (nog wel), en kan je helaas geen klant worden bij Ziggo.

Movies and Series XL is dan ook geen mogelijkheid om te nemen helaas. Tot op heden heeft Ziggo nog geen Go only (alleen online) abonnementen, het is wel iets waar de markt steeds meer om vraagt, dus wie weet in de toekomst!

Bekijk in context

Knuffelbeer_Joh
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat Delta het alleenrecht heeft van onze kabelaansluiting, doet toch aan een soort monopolie denken.
Ik vind het jammer dat Ziggo ons niet de kans bied om toch van hun diensten gebruik te kunnen maken, al is het enkel het movies&series pakket middels bijvoorbeeld een app op de smart-tv. Momenteel krijgen wij niet de mogelijkheid om (legaal) het laatste seizoen van game of thrones te kunnen kijken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3962Likes
Hey Knuffelbeer_John. Welkom hier!
Ik zie maar één oplossing hier. Verhuizen ;-).

Nee, zonder gekheid. Ik begrijp je heel erg goed. Deze situatie is gewoonweg zonde te noemen.
Er zijn al eerder suggesties geweest om een Ziggo GO abonnement mogelijk te maken voor klanten die bijvoorbeeld niet de mogelijkheid hebben een Ziggo vast abonnement te nemen. Waarom dit er niet is? Geen idee; helaas ga ik niet over dergelijke beslissingen.
Een directe oplossing heb ik dus ook niet voor je.
Heb je wellicht vrienden/familieleden die een Ziggo abonnement hebben? Wellicht is er iemand die zijn MijnZiggo/Ziggo GO account wil delen, waardoor je alsnog kunt kijken.
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
Lycke Ziggo Wat ik destijds uit betrouwbare bron vernomen heb, is dat dat vanwege rechten niet mogelijk is. Je gaat dan nl tv programma's en films (ook HBO) verspreiden buiten het eigen Ziggo netwerk (dus iets anders dan iemand die normaal gesproken via Ziggo netwerk kijkt en incidenteel erbuiten) en dus veel meer betalen aan rechten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3962Likes
Dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben. Er zal hoe dan ook een goede reden voor zijn, want ik kan me zo voorstellen dat Ziggo juist graag zo veel mogelijk abonnementen wel op deze manier nog zou kunnen aanbieden.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Knuffelbeer_John wrote:
Dat Delta het alleenrecht heeft van onze kabelaansluiting, doet toch aan een soort monopolie denken.

Helaas geld dat monopolie in andere gebieden voor Ziggo. Wij kunnen bijvoorbeeld geen Delta of welke andere aanbieder dan ook op de kabel krijgen. Daar komt mogelijk wel snel verandering in nu Ziggo de kabel moet openstellen. Ik ken een hoop mensen die eigenlijk genoegen nemen met internet only op de kabel zonder TV en telefonie. De markt van linear TV kijken loopt terug en steeds meer mensen willen streaming video/TV diensten afnemen en daar hoef je alleen internet voor te hebben. Zo kan ook Ziggo los Go gaan aanbieden natuurlijk. Lijkt mij een gezonde gedachte als Ziggo eens met de tijd mee zal gaan.
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
Er is een dienst geweest die zogenaamd met de tijd mee ging en tv-only abbo's aanbood voor streaming over internet (Knippr)
Maar die heeft 1 juni vorig jaar de stekker eruit getrokken omdat de kosten te hoog werden en er te weinig belangstelling voor was.

Dus kennelijk is er niet echt een grote markt voor.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Nick999 wrote:
Er is een dienst geweest die zogenaamd met de tijd mee ging en tv-only abbo's aanbood voor streaming over internet (Knippr)
Maar die heeft 1 juni vorig jaar de stekker eruit getrokken omdat de kosten te hoog werden en er te weinig belangstelling voor was.

Dus kennelijk is er niet echt een grote markt voor.

Nee, kennelijk hebben ze te weinig aan promotie gedaan waardoor de grote groep ze niet kon vinden/er van wist. Ik kende Knippr ook niet, had er nog nooit van gehoord.

Daarnaast werkt de tot op heden gesloten kabelmarkt met verplichte TV afnemen ook niet mee aan dit soort alternatieven omdat mensen niet dubbel gaan betalen voor iets wat ze al (verplicht) afnemen. Tijd voor internet only aanbod op de kabel dus zodat dit soort bedrijven en technieken wel kansen krijgen.

Je kan wel "zogenaamd" vermelden bij de toekomst van IPTV maar de toekomstige klanten van Ziggo zoals onze kinderen/tieners kijken toch echt behoorlijk minder naar lineaire TV. De huidige vorm van TV kijken wordt vooral nog gedaan door de 40-plussers. Waarbij 50-plussers de grootste groep vormen. Dalingen in lineair TV kijken zijn te zien waarbij de grootste daling zit bij de huidige jeugd en dus de toekomstige klanten van bedrijven als Ziggo. Deze toekomstige klanten hebben aan internet only of 4G (tegen die tijd allicht 10G :yum:) genoeg om hun video's te streamen.

Afname sinds 2012:
6-12 jaar met 29,8%
13-19 jaar met 38,1%
20-34 jaar met 25,4%
35-49 jaar met 8,1%
50-64 jaar met 2,3%
65+ met 1,8%
Bron: Jaarrapport van de Stichting Kijkonderzoek
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
Ik denk dat ook het feit dat meer en meer zenders geld vragen voor doorgifte (ongeacht via welk medium) niet meewerkt aan dit soort initiatieven.
Je kunt als IPTV aanbieder zoals bv Knippr wel 40 kanalen willen aanbieden on demand, maar als je voor die 40 kanalen een flink bedrag moet neertellen om ze in je pakket te mogen hebben, zal dat geld ergens vandaan moeten komen.
En even los van de marketing van Knippr, was een dergelijk systeem alleen handig voor mensen die een zeer beperkt aantal zenders kijken.
Je betaalde nl 1-2 euro per extra zender per maand dus als je een pakket wilde met wat meer extra zenders, dan was je al snel net zo duur of duurder uit dan reguliere abonnementen.
Verder bleek ook dat niet alle zenders via dat systeem te bestellen waren, mogelijk omdat sommige omroepen daar niet aan mee willen werken.

Maar ik hoop ook, net als veel anderen, dat er een verandering gaat komen van de manier waarop tv wordt aangeboden en dat je over een tijd gewoon zelf je eigen pakket samen kunt stellen. Maar ik vrees dat dan eerst de contentproviders moeten minderen of stoppen met vragen van geld voor doorgifte. Iets wat ik persoonlijk toch al vreemd vind, want je bereikt juist met die doorgifte nl veel klanten en kijkers voor je advertenties. Maar goed, dat is mijn mening 🙂
Ziggo en KPN hebben destijds aangegeven voorlopig niet naar een dergelijk systeem te willen van zelf paketten samenstellen, dus zal het afwachten blijven.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo