1
Vraag
2
Reacties
mathildehoiting

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen klantnummer - wil graag de WifiPods activeren

Hallo,

 

Een vraag, wij wonen sinds kort op een park, het park koopt ziggo in en krijgen we dus via hun, dus zelf geen klantnummer. Wat inhoud dat ik dus ook niet me kan registreren in de Smart Wifi app. Ons internet is niet zo goed overal in huis dus ik wil graag de smart wifi pods instaleren, maar ik kom er dus niet in. Iemand advies?

 

Groeten Mathilde

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @mathildehoiting! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂 

 

Ik begrijp dat je graag je thuisnetwerk wenst uit te breiden met Wifiboosters om tot een stabielere en betere verbinding te komen maar dat je geen toegang hebt tot de SmartWifi app. Je gegevens heb ik erbij gezocht in het systeem en het blijkt inderdaad dat dit een collectief abonnement betreft. Dit betekent dat je geen eigen klantnummer hebt waarmee je kunt inloggen in bijvoorbeeld de SmartWifi app.

 

De SmartWifi app is nodig om de Pods toe te kunnen voegen en te kunnen configureren. Ik ben erg benieuwd hoe je aan deze Pods komt want als ik het goed begrijp heb je dezen al in huis. Had je deze Pods misschien al bij je voorgaande abonnement? Ik hoor graag hoe dat precies zit!

 

Het installeren van de Pods lukt niet zonder toegang tot de SmartWifi app en om die reden lijkt het mij beter om uit te kijken naar andere mogelijkheden om je netwerk te 'boosten'. Denk bijvoorbeeld aan de SmartWifi Deco set van TP-Link. Om zo'n set via ons af te nemen moet je ook weer beschikken over een klantnummer maar je kunt dergelijke sets natuurlijk ook elders aanschaffen. Er is dan geen tussenkomst van onze SmartWifi app voor het installeren daarvan.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de SmartWifi pods wel kunnen bestellen en in huis?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is er bedraad internet in de (vakantie)woning? Als dat niet zo is zullen deze pods en de app weinig meerwaarde hebben.

mathildehoiting
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Ja er is bedraad internet aanwezig.

mathildehoiting
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt alles staat goed ingevuld

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@mathildehoiting  schreef:

Hoi,

Ja er is bedraad internet aanwezig.


Heeft de woning ook een eigen modem/router of komt er een netwerk stekker naar binnen?

Ik ga er een beetje vanuit dat het een vakantie bungalow is die in oppervlakte niet heel groot is. Dan zouden twee wifi toegangs punten genoeg kunnen zijn.

 

Afgezien van de vraag over de app en de pods, wat wordt bedoeld met niet zo goed internet? Wat voor snelheden worden gemeten, en welke snelheid zou dat moeten zijn?

mathildehoiting
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo RoWi,

We hebben een Connectbox. Wifi is niet overal even sterk, zoals in de keuken. Het is een permanente woning met een oppervlakte van 143 m2

mathildehoiting
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

met een download van 140 mbps

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die snelheid lijkt mij prima werkbaar, dat is uiteraard afhankelijk van de wensen en verwachtingen. 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @mathildehoiting! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂 

 

Ik begrijp dat je graag je thuisnetwerk wenst uit te breiden met Wifiboosters om tot een stabielere en betere verbinding te komen maar dat je geen toegang hebt tot de SmartWifi app. Je gegevens heb ik erbij gezocht in het systeem en het blijkt inderdaad dat dit een collectief abonnement betreft. Dit betekent dat je geen eigen klantnummer hebt waarmee je kunt inloggen in bijvoorbeeld de SmartWifi app.

 

De SmartWifi app is nodig om de Pods toe te kunnen voegen en te kunnen configureren. Ik ben erg benieuwd hoe je aan deze Pods komt want als ik het goed begrijp heb je dezen al in huis. Had je deze Pods misschien al bij je voorgaande abonnement? Ik hoor graag hoe dat precies zit!

 

Het installeren van de Pods lukt niet zonder toegang tot de SmartWifi app en om die reden lijkt het mij beter om uit te kijken naar andere mogelijkheden om je netwerk te 'boosten'. Denk bijvoorbeeld aan de SmartWifi Deco set van TP-Link. Om zo'n set via ons af te nemen moet je ook weer beschikken over een klantnummer maar je kunt dergelijke sets natuurlijk ook elders aanschaffen. Er is dan geen tussenkomst van onze SmartWifi app voor het installeren daarvan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic