mystique77

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Geen internet door vastlopen verhuizing

Goedemorgen,

 

Ik ben op 25 maart jl. Verhuisd. Ik heb de WiFi geprobeerd te installeren maar dit werkte niet. Groen lampje blijft knipperen. Helpdesk gebeld. Zij geven aan dat het nog vast hing op een pakket die ik nog moest ontvangen. Wifiboosters en een next mini. Pas daarna kon de verhuizing afgehandeld worden in hun systeem. Dit afgelopen maandag opgehaald. Nog steeds geen internet. Ook aansluitgegevens in mijn Ziggo nog steeds op oude adres. Weer helpdesk gebeld. Zij snapten ook niet waarom de verwerking van de verhuizing vast loopt. Ze hebben het doorgezet naar een escalatie team en dan zou het binnen 24 uur opgelost zijn. Daar wacht ik al 3 dagen op. Het geeft mij het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en er niks gebeurd. Ik zag in andere posts al dat verhuizingen kennelijk een uitdaging zijn voor Ziggo. Ik wil nu graag dat mijn melding adequaat wordt opgepakt en ik actief geïnformeerd word over waar het spaak loopt, wat er nu aan gedaan wordt en wanneer ik weer internet heb. Ik word hier nu moedeloos van. Ps. Ik heb mijn oude adres vermeld in profiel zodat Ziggo daar op kan zoeken.

45 Reacties 45
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Mogelijk speelt er een signaalprobleem:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream, Configuratie en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@mystique77 Zet je nieuwe adres gegevens in je profiel met je oude er tussen haakjes achter, dan kan een Ziggo moderator alles vinden, zij komen hier binnenkort langs in dit topic.


Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Bert . Oke. Dit heb ik zojuist aangepast.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @mystique77 , welkom op de Community! 

Het loopt helemaal spaak hé, rondom de verhuizing. Mijn hemel, alsof een verhuizing alleen al niet stressvol genoeg is. Goed dat je aan de bel trekt hierover. Ik ben de gegevens ingedoken en met je mee gaan kijken. 

 

Nu zal ik heel eerlijk bekennen dat het voor mij heel lastig was om meer duidelijkheid te krijgen, omdat het dus heel hard in de soep is gelopen allemaal. Ik moet ook bekennen dat ik dit niet zo 1, 2, 3 kan oplossen. Wat ik wel kan doen is een berichtje richting de escalatie sturen om te vragen hoe het erbij staat en wat er bekend is. Dat heb ik nu dan ook voor je gedaan. 
 

Zodra ik een reactie van ze heb, krijg je van mij een berichtje hier! 

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe ik heb foto's bijgevoegd van aansluiting en modem. Inloggen op netwerk niet mogelijk omdat er geen verbinding is. Alle tabbladen blijven laden. Denk dat het verhuis probleem in de interne systemen van Ziggo eerst opgelost moeten worden.

IMG_20230331_093640.jpg

IMG_20230331_093704.jpg

puppie

Level 17
  • 2624Posts
  • 65Oplossingen
  • 1058Likes

waar je nu de splitter in hebt zitten is dat de enigste aansluiting in jouw huis of zit er in de meterkast nog een ziggo aansluiting.

Meterkast meestal groene kabel met een witte aansluitdoos, zo ja maak daar dan een foto van en sluit daar je modem op aan.

 

En op de foto met de splitter is dat wel de juiste uitgang die je gebruikt hebt. meestal zit de splitter in de linker aansluiting, of is deze doos een 90 graden gedraaid.?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De contactdoos is verouderd en is inderdaad 180 graden gedraaid. De splitter (POA-01-B) is overbodig als je geen TV/decoder via coax gaat aansluiten. Het administratieve gedeelte (waaronder de verhuizing) staat los van het laden van gegevens op het modem.

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe @puppie 

 

Er is geen aansluiting in de meterkast. De splitter heb ik er tussen uit gehaald omdat de next mini via WiFi werkt. De kabel in de aansluiting past alleen rechts. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Nadat de verhuizing administratief volledig is verwerkt, is een monteursafpsraak (kosteloos) wenselijk voor het vervangen van het AOP.

 

Inloggen op het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 moet mogelijk zijn, heb je dit al geprobeerd?

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dag 7 zonder internet en terugkoppeling vanuit Ziggo.

 

@tobiastheebe het inloggen op die 192 nummers lukt niet met mijn 4g verbinding op de telefoon. Pagina's blijven vastlopen. Andere websites kan ik wel openen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Dat gaat inderdaad niet lukken, je moet hiervoor via Wi-Fi met de modemrouter verbinden, ondanks dat er geen internettoegang is.

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe bedoel je dan dat ik een pc/laptop met ethernetkabel moet hangen aan het modem? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Dat is de meest wenselijke manier, maar je kunt desnoods ook een smartphone/tablet met Wi-Fi verbinden.

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Je reageert snel @tobiastheebe . Bedankt daarvoor. Ik zal eens kijken wat ik kan organiseren. Ik kom erop terug.

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe ik heb wat gegevens uit het modem kunnen halen.

 

IMG-20230401-WA0000.jpg

Screenshot_2023-04-02-00-01-58-260_com.mi.globalbrowser.jpg

Screenshot_2023-04-02-00-02-18-626_com.mi.globalbrowser.jpg

Screenshot_2023-04-02-00-00-20-884_com.mi.globalbrowser.jpg

Screenshot_2023-04-02-00-03-06-716_com.mi.globalbrowser.jpg

Screenshot_2023-04-02-00-03-25-215_com.mi.globalbrowser.jpg

Screenshot_2023-04-02-00-03-38-588_com.mi.globalbrowser.jpg

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die afbeeldingen zijn niet echt duidelijk. Komt door de screenshots.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De gegevens zijn prima zichtbaar. Er is geen signaal aanwezig op het AOP, zoals ik al vermoedde. Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het opnieuw aansluiten van huisaansluitkabel op de multitap in de EV (straatkast) en het vervangen van het AOP door een hedendaags type (btv 01-SET). Voordat een monteursafspraak kan worden ingepland op het nieuwe adres, moet de verhuizing administratief wel volledig zijn verwerkt.

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe dat is een helder verhaal. Bedankt voor het meekijken en denken.

 

Dan is nu Ziggo aan zet. Ik hoop niet dat dat  nog eens 10 weken gaat duren.

mystique77
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dag 9 zonder internet. @Marije weet je al wat meer?

Uitgelicht topic