Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
ron131
Level 1

Geen extra TV bij digitale TV

Vorige maand een Vodafone Unlimited aangeschaft. We hebben kabel TV en dachten dat we via de Ziggo app het extra TV pakket konden krijgen. Helaas hoewel kabel TV digitaal is, krijgen we het niet. Zie bijlage. Onduidelijke voorwaarden.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple
Level 16

Het is misschien wat verwarrend, kabel tv is inmiddels technisch gezien digitaal, maar in dit pakket heb je ongecodeerde zenders. Je kunt een van de gratis extra zenders, Ziggo Sport Totaal, Ziggo Kids of Movies & Series L, ontvangen als je een digitale televisie pakket hebt. Maar dit is dus niet het kabel tv abonnement. Hiermee kun je namelijk geen gecodeerde zenders ontvangen, daar is een digitale ontvanger voor nodig, zoals een Mediabox of een CI+ Module. Het is maar hoe je het in je voordeel zou willen lezen. Je hebt dus simpelweg niet het juiste tv-pakket. En heb je nu ook geen recht op een van de zenders. 

 

Kabel tv = https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

 

Met Kabel TV kijk je televisie zonder een ontvanger. Je hebt alleen een kabelaansluiting nodig. Wil je meer uit je tv halen, zoals pauzeren en terugkijken, on demand films of series kijken of extra zenderpakketten zoals HBO of FOX Sports? Dan huur je ook altijd een digitale ontvanger van Ziggo. 

 

https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kun je duidelijk omschrijven wat je bedoelt @ron131 

Wat heb je niet?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Gratis extra tv-pakket | Volop extra voordelen | Ziggo en Vodafone

 

Handig om te weten
Je krijgt gratis een extra tv-pakket wanneer je een Ziggo abonnement met internet en digitale tv combineert met een mobiel abonnement van Vodafone.

 

Volop extra voordelen | Vodafone en Ziggo

 

 

Wat zijn de voorwaarden voor extra voordelen?
De extra voordelen gelden voor klanten met een één van de onderstaande abonnementen voor vast internet van Ziggo en een van de genoemde mobiele abonnement van Vodafone. Deze abonnementen moeten op hetzelfde Nederlandse adres geregistreerd zijn.

De abonnementen die gelden voor Ziggo:

Een abonnement met vast internet voor consumenten van Ziggo (waaronder Connect Start, Complete, Max en Giga) 

0 Kudos
ron131
Level 1
Topicstarter

Sorry, ik heb kabel TV, internet en vaste telefonie van Ziggo.

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Het is misschien wat verwarrend, kabel tv is inmiddels technisch gezien digitaal, maar in dit pakket heb je ongecodeerde zenders. Je kunt een van de gratis extra zenders, Ziggo Sport Totaal, Ziggo Kids of Movies & Series L, ontvangen als je een digitale televisie pakket hebt. Maar dit is dus niet het kabel tv abonnement. Hiermee kun je namelijk geen gecodeerde zenders ontvangen, daar is een digitale ontvanger voor nodig, zoals een Mediabox of een CI+ Module. Het is maar hoe je het in je voordeel zou willen lezen. Je hebt dus simpelweg niet het juiste tv-pakket. En heb je nu ook geen recht op een van de zenders. 

 

Kabel tv = https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

 

Met Kabel TV kijk je televisie zonder een ontvanger. Je hebt alleen een kabelaansluiting nodig. Wil je meer uit je tv halen, zoals pauzeren en terugkijken, on demand films of series kijken of extra zenderpakketten zoals HBO of FOX Sports? Dan huur je ook altijd een digitale ontvanger van Ziggo. 

 

https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras

0 Kudos
Ga naar reactie
ron131
Level 1
Topicstarter

Maar waarom staat dat dan verkeerd. En waarom kan dat dan niet via de Ziggo-App?

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Lees het volgende zelf even door. Ziggo Go werkt zo https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken

 

Welke zenders kan ik kijken via de Ziggo GO app?

De zenders die in je abonnement zitten, kijk je ook met Ziggo GO. De HD-zenders uit je abonnement, worden via de app ook in HD-kwaliteit uitgezonden. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@ron131  schreef:

Maar waarom staat dat dan verkeerd.....



U bent echt niet de eerste die dat verschil niet begrijpt en deze fout maakt. Alleen als men technisch is en voorzien is van de juiste informatie, pas dan is Ziggo verhaal/uitleg te begrijpen.

Misschien is uw vraag, voor Ziggo eindelijk de trigger om dit beter en duidelijker te omschrijven, zodat zelfs digibeten niet dezelfde fout als u maken. Maar ik verwacht, dat Ziggo hieraan niets veranderd en u daardoor ook niet de laatste bent, die dit niet begrijpt.

Het probleem is, dat dit soort teksten vaak geschreven worden door techneuten ( want die hebben de inhoudelijke kennis ). Maar die gaan er vaak onbewust van uit, dat er een basis kennis is ( maar als u b.v. nog nooit een auto hebt gezien, dan is de werking/functie van een autostuur veel moeilijker te begrijpen ).
Dit soort fouten kan men verhelpen/voorkomen, door de teksten ( van b.v. een handleiding ) daarna door minder technische mensen ( o.a. digibeten ) te laten lezen. Dan wordt direct duidelijk, waar de techneut te kort door de bocht gaat en waarom de digibeet het spoor bijster raakt.

Steefb
Level 20

@ron131  schreef:

Maar waarom staat dat dan verkeerd. En waarom kan dat dan niet via de Ziggo-App?


Omdat Vodafone en Ziggo commerciële bedrijven zijn, ze verdienen niet genoeg aan je als je minimale pakketten afneemt.

En wat staat er verkeerd?

Template
Level 17

@Pineapple Kabeltv is niet inmiddels digitaal, het is sinds het bestaan van VodafoneZiggo de standaard bij Ziggo en bij fZiggo was dat ik ook al, alleen bij het samenvoegen van UPC en Ziggo tot Ziggo was dit bij fUPC nog niet.

 

Bij een alles in een pakket wat deze klant blijkbaar heeft zou dan ook Movies&SeriesL, Ziggo Sport Totaal of Kids als keuze beschikbaar moeten zijn en moet deze klant het via ZiggoGo kun zien.

Indien dit een fZiggo klant betreft, is die Mediabox niet van toepassing deze zou dan sowieso een smartcard geregistreerd moeten hebben.